Moeder en dochter

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Ree
Forumlid
Forumlid

Moeder en dochter

Bericht door Ree » wo nov 04 2009 10:55 pm

Wegens reacties met weinig respect zie ik mij genoodzaakt de foto's te verwijderden.
Ik vind het niet gepast dat de afgebeelde personen en hun wensen op deze manier hier op het forum beoordeeld worden.
Jammer dat het zo moet.
Laatst gewijzigd door Ree op wo nov 11 2009 2:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Moeder en dochter

Bericht door M.Oorthuis » do nov 05 2009 10:04 am

leuke frisse serie met spontane gezichten.

Bij 1 heb je waarschijnlijk een te groot diafragma gebruikt, want het gezicht van het kind is niet scherp.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do nov 05 2009 11:39 am

Ik vind het ook een leuke serie. Neemt niet weg dat een aantal gezichtsuitdrukkingen wat minder zijn (naar mijn mening dan hè). Ook valt mij het randje net onder de haargrens van moeders op (make-up?). Foto 1 is wel mijn favoriet in deze serie. De z/w vind ik ietwat té belicht.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

A.Translator

Bericht door A.Translator » do nov 05 2009 12:18 pm

Mooie serie, vooral 3 (niet 4) met dat bellenblazen en de pleister! Heel leuk dat ze geconcentreerd naar iets anders dan de fotograaf kijken, plus het effect van de bellen zelf. Goed idee. ( De zwarte rouwranden hadden van mij niet gehoeven. )

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » do nov 05 2009 1:25 pm

@Martijn-> Te groot diafragma kan, echter ik denk dat het hier bewegingsonscherpte is.... bewegelijk kind zullen we maar zeggen. Maar idd jammer bij deze foto.

@Jolanda-> Randje onder de haargrens, volgens mij was het haar net korter geknipt.... (daadwerkelijk verschil in huidskleur dus)

@Translator-> Zwarte rouwranden zijn kaders.....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Wessel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wessel » do nov 05 2009 1:38 pm

Gelsaagde serie, waarbij Foto 1 en 5 mijn voorkeur hebben ondanks de overbelichting bij laatstgenoemde. Mogelijk is dit nog wat aan te passen.
Enige welke ik wat minder vind is foto 4 waarbij de bellen teveel afleiden, bij foto 3 werkt het juist versterkend.
Het zwarte kader vind ik wel passen, werkt goed met haarkleur en donkere kleding.

groeten,
Wessel.
D810 + D700 | 14-24 2.8 | 24-70 2.8 | 70-200 2.8 VR2 | 50 1.4 | SB900
-------------------------------
http://www.flickr.com/photos/wriezebos/

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » do nov 05 2009 1:56 pm

@Jolanda en Wessel-> Foto 5 is een bewerking, het origineel is goed belicht.. is dus een bewuste keuze in de bewerking/omzetting geweest. Toch kwestie van smaak denk ik, bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Tobias

Bericht door Tobias » do nov 05 2009 3:32 pm

foto 3 vind ik het meest aanspreken. Geeft bij mij de indruk dat de modellen even los zijn van de fotograaf en vol aandacht waarmee ze bezig zijn. Wat betreft de scherpte hecht ik minder waarde aan. Het gaat hier immers om een leuke serie en die moet je ook bekijken door de ogen van moeder en kind. En ik verwacht dat ze over het resultaat tevreden zullen zijn.

Je doel was om er een gevarieerde serie van te maken. Qua uitsnede zet je alles nogal krap in beeld en vrij close up . Met het veranderen van je standpunt dus ook een half totaal er tussen door of total shot verkrijg je ook een variatie.

Toen ik het vak nog uitoefende moest ik soms op een paar vierkante meter een halve bruid -reportage schieten. Vaak noodgedwongen door de weersomstandigheden. Wisselen van een brandpunt was er vaak niet bij. Dus verander je standpunt en je zult zien dat de pose van je modellen ook daardoor veranderen. Het is maar een tip die zeker de moeite waard is om verder uit te bouwen en zeer bruikbaar is in je studio. Daar beschik je immers ook maar over een vast aantal vierkante meters.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do nov 05 2009 4:24 pm

Lekkere spontane en vrolijke serie ! niet zo "gelikt"en statisch.
Complimenten dus. !!
Foto 2 en 3 met de blauwe achtergrond is mijn kleur niet zo....liever iets neutraals
maar dat is persoonlijk.
Heerlijke om naar te kijken
Je vrolijke dochter en haar mooie moeder zijn leuk om naar te kijken :)

groet Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » vr nov 06 2009 11:50 am

@Tobias-> Bedankt voor het meedenken en de tips! Ik merk dat ik in de nabewerking vaak krap kader. Is mijn persoonlijke smaak denk ik. Ik zal er eens op gaan letten om inderdaad wat meer variatie aan te brengen door ook "ruimere" foto's er in te laten.
Matthieu schreef:Je vrolijke dochter en haar mooie moeder zijn leuk om naar te kijken
Oh oh laat mijn vrouw en mijn toekomstige kind het maar niet horen (mijn vrouw is in haar 13de week van onze eerste)!
Ik vind het bij kinderen juist wel leuk om wat sprekende kleuren op de achtergrond te hebben maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » za nov 07 2009 5:35 pm

Ik vind het een mooie serie, de ZW versie is niet te licht vind ik, het heeft we wat stralends zo, zeker niet overbelicht oid. Hoe heb je de achtergrond belicht?

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » za nov 07 2009 6:53 pm

Thnx Boldey, achtergrond is vanaf de zijkant belicht met 1 flitskop.... in de sessie kwam ik erachter (zeker met de kleurengels) dat er wat overstraling in de haren kwam, dus toen een klep op de kop gezet om dat licht te blokken.....
Normaal zet ik de kop die de achtergrond belicht achter het model, maar uhhh dit model was daar ff te klein voor vandaar vanaf de zijkant.

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » zo nov 08 2009 10:31 am

Hele leuke serie mede doordat je er een aantal originele poses en ideëen in verwerkt hebt zoals de felle achtergrond en de bellenblaas.

Ik vind de foto's niet te krap gecropt, behalve misschien nummer drie aan moeders kant - maar dat kan persoonlijke voorkeur zijn.

Mag ik vragen hoe je de achtergrond zo blauw hebt gekregen? Ik heb toevallig een paar weken geleden hetzelfde geprobeerd maar dat blauwe kwam er niet echt goed door (had een kale reportageflitser met blauwe gel op de achtergrond gericht staan). Ik denk dat het licht van mijn studioflitsers-met-softboxen waarmee ik het model belichtte misschien het blauw teveel weg-flitsten. Mag ik vragen wat voor kleur achtergrond je gebruikt hebt?

Kortom, ik vind het een hele mooie serie - ik hoop dat er nog meer volgen.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » zo nov 08 2009 11:15 pm

weimaraner schreef:Mag ik vragen hoe je de achtergrond zo blauw hebt gekregen? Ik heb toevallig een paar weken geleden hetzelfde geprobeerd maar dat blauwe kwam er niet echt goed door (had een kale reportageflitser met blauwe gel op de achtergrond gericht staan). Ik denk dat het licht van mijn studioflitsers-met-softboxen waarmee ik het model belichtte misschien het blauw teveel weg-flitsten.
Ik heb een flitskop met blauwe gel op de achtergrond gericht.
Verhouding lichtsterkte lampopstelling:
Hoofdlicht 2 (32 Ws)
Haarlicht (snoot) 1(16 Ws)
Achtergrondlicht 1 (16 Ws)
zoals ik het bij jou lees is er dikke kans dat je flitsset idd het licht van de reportageflitser wegdrukt (heb je gemeten hoeveel licht er uit die reportageflitser komt t.o.v je studioflitsers?).
weimaraner schreef:Mag ik vragen wat voor kleur achtergrond je gebruikt hebt?
Achtgrond is een rol papier in lichtgrijs.

Hoop dat je hier wat aan hebt....

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » ma nov 09 2009 10:17 pm

Bedankt voor de uitleg. :D

Gesloten

Terug naar “Fotobespreking”