Foto's te donker

Discussies over flitsers
george013

Re: Foto`s te donker

Bericht door george013 » zo nov 08 2009 10:48 am

Je krijgt een foutboodschap. Dat gaf je eerst niet aan.
Je hebt geen te donkere foto's, maar helemaal geen foto. Maar hij maakt er wel een, want er staan exif-gegevens op.
Voor mijn gevoel moet je altijd een beeld hebben, het diafragma kan niet helemaal dicht.
Je sluitertijd wordt ook geregistreed, het zou een probleem met de sluiter kunnen zijn.
Wat ik nog niet heb voorbij zien gaan is de geheugenkaart en de batterij.
George

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 10:54 am

Ga ik doen, bedankt voor de tip :) Ben er intussen ook wel achter dat het niet aan de flitser ligt..

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 10:57 am

george013 schreef:Je krijgt een foutboodschap. Dat gaf je eerst niet aan.
Je hebt geen te donkere foto's, maar helemaal geen foto. Maar hij maakt er wel een, want er staan exif-gegevens op.
Voor mijn gevoel moet je altijd een beeld hebben, het diafragma kan niet helemaal dicht.
Je sluitertijd wordt ook geregistreed, het zou een probleem met de sluiter kunnen zijn.
George
De geheugenkaart heb ik er een paar keer uitgehad, zal een andere proberen.
Batterij heb ik er ook uitgehad, geeft overigens vol aan.
Wat kan ik doen aan een probleem met de sluiter?

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 11:03 am

george013 schreef:Je krijgt een foutboodschap. Dat gaf je eerst niet aan.
George
(foutboodschap gaf hij pas aan toen ik hem naar A zette en weer terug naar automatisch) Daar kwam ik vanmorgen ook pas achter. Aan en uit gezet en gaf geen fout meer in automatische stand. Maar ook geeen foto`s :huh:

george013

Bericht door george013 » zo nov 08 2009 11:08 am

Sluiterproblemen is wegbrengen.
Bedenk me nog iets. Als je een foto neemt en door je zoeker blijft kijken, zie je dan het beeld wegvallen tijden de opname? Zet hem maar op een lange tijd.
George

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Foto`s te donker? nee, ZWART !

Bericht door Marten » zo nov 08 2009 11:10 am

Ik vrees dat je langs "Beverwijk" moet. Gelukkig niet zo ver weg vanaf Zaanstad.

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 11:12 am

george013 schreef:Sluiterproblemen is wegbrengen.
Bedenk me nog iets. Als je een foto neemt en door je zoeker blijft kijken, zie je dan het beeld wegvallen tijden de opname? Zet hem maar op een lange tijd.
George
geen idee hoe ik hem op lange tijd zet :oops: maar als ik een foto maak, op automatisch , doet hij tijdens het afknippen even zwart worden, maar dat was altijd zo volgens mij, dat is alleen even het moment dat ie afknipt en duurt hooguit een zoveel 100ste sec.

george013

Bericht door george013 » zo nov 08 2009 11:22 am

Dan gaat je spiegel in ieder geval omhoog.
Ben bang dat Beverwijk overblijft.
George

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo nov 08 2009 11:29 am

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » zo nov 08 2009 11:46 am

Er is wel een foto gemaakt, er staat een hondje op namelijk, de flits is ook af gegaan dat zie je aan de ogen, de foto is wel zwaar onderbelicht natuurlijk maar de sluiter doet het in ieder geval. Maar er ontbreken ook veel exif gegevens, ik denk dat echt iets mis is met de camera.

Groeten Jan

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 11:51 am

Grojan schreef:Er is wel een foto gemaakt, er staat een hondje op namelijk, de flits is ook af gegaan dat zie je aan de ogen, de foto is wel zwaar onderbelicht natuurlijk maar de sluiter doet het in ieder geval. Maar er ontbreken ook veel exif gegevens, ik denk dat echt iets mis is met de camera.

Groeten Jan
Oke, weer wat duidelijk, maar toch ook weer niet, want dan is het nog niet duidelijk wat het dan wel is.
Vind het raar, ik heb hem gebruikt, netjes in de la teruggelegd, en toen ik hem pakte was hij zo. En het gekke is, ik heb niks verwisseld, (lens) niet aan de instellingen gezeten en plotseling is hij zo.
Baal er wel van hoor. misschien toch maar terugsturen, want ik heb toch garantie.

george013

Bericht door george013 » zo nov 08 2009 12:10 pm

Grojan schreef:Er is wel een foto gemaakt, er staat een hondje op namelijk, de flits is ook af gegaan dat zie je aan de ogen, de foto is wel zwaar onderbelicht natuurlijk maar de sluiter doet het in ieder geval. Maar er ontbreken ook veel exif gegevens, ik denk dat echt iets mis is met de camera.

Groeten Jan
Keffertje op een tapijt. Je hebt gelijk. Ik heb hem eerst met IrfanView bekeken op een W2K-pc. Hexa bekeken maar was niet zeker of ik de foto of het bestand bestudeerde.
Nu op een andere pc met capture nx. Verbazingwekkend wat dat programma er nog uit haalt.
George

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 12:18 pm

Als je goed kijkt, kun je het beestje zo ook zien, en op die andere een van mijn kinderen.
Maar het is echt superdonker, maar verkleind is het beter te zien ook, maar dat het niet goed is, blijft een vervelend feit :roll:

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo nov 08 2009 12:20 pm

Ik heb even de gebruiksaanwijzing via internet opgehaald. Onder het beschermkapje van je aansluitingen zit ook een reset knop. Heb je dat al geprobeerd?
Ik heb je PB gelezen, kom morgenmiddag wel even langs. :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 12:24 pm

Riemke schreef:Ik heb even de gebruiksaanwijzing via internet opgehaald. Onder het beschermkapje van je aansluitingen zit ook een reset knop. Heb je dat al geprobeerd?
Ik heb je PB gelezen, kom morgenmiddag wel even langs. :D
Heb m gevonden, en ingedrukt, heeft alweer niets uitgehaald dus ik ben erg blij dat je morgen even komt kijken thanx!
Groetjes Sabine

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”