Serie van Chocola

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Sem

Serie van Chocola

Bericht door Sem » zo nov 08 2009 6:54 pm

Hallo allemaal,

Na mijn macro van Yoghurt en Ranja ben ik vaker close-ups van eten gaan maken, met als doel het er zo kleurrijk op de foto te laten komen. Ik heb wat geprobeerd vandaag met de chocolade truffels die we aten bij de koffie. Hier de 3 die ik al door Photoshop heb gehaald, wat vinden jullie van de compositie en kleurkeuze?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

en P.S. Zie je op de laatste foto dat het om chocolade truffels gaat? Ik weet het natuurlijk, maar is het op de foto af te lezen?

Alvast Bedankt
Laatst gewijzigd door Sem op do nov 12 2009 5:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Culinaire Macro, Chocolade. Juiste Kleur?

Bericht door Jolanda » zo nov 08 2009 6:59 pm

Hoi,

allereerst valt mij op dat het bord in de 3 foto's, 3x een andere kleur heeft...
Persoonlijk vind ik de vignettering niets toevoegen.
Ik denk ook dat het mooier is om minder dof te gebruiken, dus het gehele onderwerp (in dit geval de chocolade) goed scherp erop te zetten.

Neemt niet weg dat ik het leuke foto's vind, zeker die met de sparretakjes.

Zou nog een leuk verzameltopic kunnen zijn: culinaire fotografie.....

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Culinaire Macro, Chocolade. Juiste Kleur?

Bericht door JacTrum » ma nov 09 2009 11:46 am

Leuk onderwerp! Ik ga er van uit dat je speeksel in de mond moet krijgen bij dit soort foto's. Dat is het voornaamste doel. Daar voldoet foto 3 wat mij betreft prima aan. Bij 1 en 2 is minder duidelijk wat het is en dan denk ik aan wat mijn moeder vroeger altijd zei als ik vroeg wat ik voor mijn verjaardag zou krijgen. Een drol op een bordje :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”