Eerste plaatjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
multifocus

Eerste plaatjes

Bericht door multifocus » di nov 10 2009 3:53 am

Hoi,

Ik heet Ben en ben nieuw op het forum.
Het leek me leuk om gelijk wat plaatjes met jullie te delen.
Ik heb net een niewe D90 en ben er heel erg blij mee!! :D
Verder hoop ik nog veel te lezen en te leren en misschien wel op den duur mijn steentje bij te dragen.

Gr,
Ben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nikon Haak

Re: Eerste plaatjes

Bericht door Nikon Haak » di nov 10 2009 10:18 am

Hallo Ben

Welkom en gefeliciteerd met zo'n mooie D90!

Wat het eerste opvalt...

Foto 1 Zou beter uit de verf komen als dat hek er niet zou zijn. Daarnaast is dat stukje (scheve) horizon hinderlijk. Wegwerken dus.
Foto 2 Ik kan de fotograaf ook zien :wink:
Foto 3 Zegt me niet zoveel.
Foto 4 idem
Foto 5 Zou mooie foto kunnen zijn als de hond wat voller in beeld zou zijn. Details als die 'waterslierten' bij de bek en staart zouden dan ook beter tot hun recht komen denk ik.

Groet, Nikon Haak

multifocus

Bericht door multifocus » di nov 10 2009 12:13 pm

Hoi Nikon,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie wat je bedoeld.
Hoop de komende dagen lekker veel te fotograven met het doel ze uiteraard steeds beter/creatiever te krijgen.

Dingen zoals die horizon, let jij daar al op tijdens het schieten of werk je dergelijke dingen altijd later weg?

Gr,
Ben

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » di nov 10 2009 1:24 pm

multifocus schreef: Hoop de komende dagen lekker veel te fotograven met het doel ze uiteraard steeds beter/creatiever te krijgen.

Dingen zoals die horizon, let jij daar al op tijdens het schieten of werk je dergelijke dingen altijd later weg?

Gr,
Ben
Ben, ik probeer het altijd van te voren goed te krijgen.
Lukt me ook niet altijd, vooral niet met voetbal foto's van m'n zoontje z'n 7 talletje.
Maar bij opname's die ik van "stilstaande" objecten maak, bekijk ik het hele plaatje/compositie in de zoeker en daarna kijk ik hoe alles op de foto staat.
En dan ook belichting nakijken (hoge lichten, histogram)
Ik hou er (meestal) ook rekening mee dat het onderwerp niet helemaal in het midden staat, of de horizon precies op de helft.
Zoek maar e's naar de derden-regel, gulden snede of diagonaal methode.
Ga lekker foto's maken en allerlei instellingen proberen om je camera goed te leren kennen.
Bekijk ook foto's hier op het forum en haal er uit wat jij mooi vindt.
Je zult zien dat op een gegeven moment de "kwaliteit" beter wordt.
Nou, van mij ook de groeten

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » di nov 10 2009 1:54 pm

multifocus schreef:Dingen zoals die horizon, let jij daar al op tijdens het schieten of werk je dergelijke dingen altijd later weg?
Ik probeer inderdaad al zo horizontaal mogelijk de foto's te maken. Soms moet je snel reageren en lukt dat niet altijd even goed maar het weer rechtrekken in de nabewerking is zo gepiept natuurlijk. Om die reden neem ik de laatste tijd de foto's ook wat in een ruimer kader zodat je niet met de compositie in de problemen komt als je de foto recht moet zetten en/of bij wilt snijden. Allemaal wetenswaardigheden die ik hier ook heb opgestoken de laatste maanden als beginneling.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”