Twenterally, Hengelo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
davieson

Twenterally, Hengelo

Bericht door davieson » ma nov 09 2009 1:46 am

Gisteren en vandaag voor 't eerst foto's wezen maken van een rally. Miste toch wel zoom hoor met mijn 18-105mm lens, maar eens gauw sparen voor wat meer bereik.
Geprobeerd toch wat variatie en een eigen twist aan de foto's te geven. Op mijn flickr staat de rest (17stuks).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Hate it or love it.. I just like it.
Afbeelding

4.zonder flash, wagens stonden onder felle lampen
Afbeelding

5.Chiodi aan 't dag/avonddromen
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.Hier kwamen ze behoorlijk aanplanken..
Afbeelding

8.Ik vergat op zaterdag mijn flash en het werd enorm bewolkt tegen de avond.. Maar achter mij kwam nog net genoeg licht onder de bewolking vandaan .. Persoonlijk mijn favo.
Afbeelding

D300

Re: Twenterally, Hengelo

Bericht door D300 » ma nov 09 2009 10:43 am

de laatste is ook mijn favoriet de overige foto's zijn in mijn ogen, rommelig, over-/onderbelicht, kleuren niet helemaal lekker, bewogen, onscherp.... Ik vind foto 5,6 en de laatste de beste uit je serie! Voor de eerste keer echt niet slecht!! :)

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma nov 09 2009 7:32 pm

Zoals uit eerdere series al blijkt, je hebt een andere kijk als de meeste doorsnee fotografen!
Ik vind het heerlijk die creatieve kijk :-)

Je serie is wel wisselend van kwaliteit/niveau.
1 is alles stil geflitst…
2 is aardig als die lantaarnpaal er niet stond
4 is nice, hopelijk heb je hem op NEF dan kun je de belichting nog wat terug schroeven, hij is nu wat overbelicht.
5 is weer zo’n creatieve kijk :-)
6 is jammer maar helaas, overal onscherp….kweet, zal je om die enorme steekvlam te doen zijn geweest maar de onscherpte red het niet tegen het moment…:-(
7 is weer erg standaard… :-(
8 …tja, ik wou dat ik hem had gemaakt :-)
Ik vind die foto naast je ‘favorite of the day” nog een tandje vetter!! (beter)
Hij is iets scherper, wielen staan iets minder stil, dikke vette oranje gloed uit de uitlaat!! En het bordje met ‘Pas op overstekend wild” is beter verlicht!!
Zou hem ook nog meer kaderen…paaltje links en zwart grond aan de onderzijde voegen niks toe, door wat meer te kaderen krijg je de Focus wat prominenter in beeld

En...de Nr.4 is ook de winnaar geworden van de Twenterally en nationaal kampioen! :wink: zou nog een reden zijn om hem te plaatsen...?!

Nb. 1
Die foto naast Chiodi impressed op je Flickerpagina is ook vet.
Ik zou hem nog wat optimaliseren in Photoshop. Wat straker vierkant kadere, auto rechts eraf en de achtergrond helemaal zwart maken….zodanig dat je alleen de auto ziet en een stuk nat asfalt voor de auto. Al die lampjes en hekken in de achtergrond leiden alleen maar af.

Nb.2
Teillet RULES!! (ook op je Flicker pagina)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

yoyo

Bericht door yoyo » ma nov 09 2009 7:49 pm

#8.

Op je site de foto naast die #8. Kenteken KLE HM 507. En dan iets meer wegcroppen van links en onder.

davieson

Bericht door davieson » ma nov 09 2009 10:33 pm

@ Sweder

Bedankt :) Ik heb de foto's helaas niet in NEF , moet het toch echt eens gaan aanleren nef+jpeg te fotograferen. (ik snap alleen nog niet genoeg van PS om de nabewerking te optimaliseren)

1. Stil flitsen? Hoe kan ik dit voorkomen.....(had zondags wederom mijn externe flits vergeten en ben er maar kort op gaan staan met interne flits) Baalde al dat er geen beweging in de foto zat..... Heb dit met meer foto's waardoor het de hele moment verpest in mijn ogen.
4. Nope geen NEF dus :(
6. Yeaahh i know .. :lol:

Met de Nr.4 bedoel je de foto van van Goor? Ik zal het eens proberen aan te passen...

En de foto van die Ford met een zwarte achtergrond shoppen zal een hele opgave worden , ik zal eens wat aankloten in PS (tips zéér welkom). Mocht het lukken zal ik het resultaat later posten..Wat betreft Teillet , niet mijn favo rijder (alhoewel hij wel stijl heeft!)

@ Yoyo
Ik zal 't proberen en 't resultaat later posten.

davieson

Bericht door davieson » di nov 10 2009 1:57 am

@Sweder

Ik ben vanavond nog even in de weer geweest, benieuwd wat je ervan vindt , wel aardig wat ruis.. Maar stoort me persoonlijk niet(heb nr8 ook maar gecropt.)

1. Zwarte achtergrond (grotere versie op flick)
Afbeelding

2. Crop
Afbeelding

3.Crop2
Afbeelding

@ yoyo
Ik heb ook een poging gedaan met de foto die jij bedoelde? (toen was de bewolking nog iets minder heftig)
Afbeelding

yoyo

Bericht door yoyo » di nov 10 2009 1:15 pm

davieson schreef:Afbeelding

Afbeelding
Mooie platen... :D

pbreev

Bericht door pbreev » di nov 10 2009 8:33 pm

davieson schreef:
Ondanks dat ik niet veel met autosport heb, vind ik dit mooie platen!! Ze zijn mooi op zich zelf.

2. Crop
Afbeelding

3.Crop2
Afbeelding

Verder wil ik je mee geven als je niet veel van PS snapt, probeer het eens wat eenvoudiger bv met Lightroom. Ik snapte ook niet veel van PS en ik vind het makkelijker om wat in LIghtroom te proberen. ook daar nog veel te leren maar intuïtiever dan PS.

Groet Patrick

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di nov 10 2009 9:16 pm

Nou weinig aan te leren, gewoon aanleren om je camera op NEF te zetten…tegelijkertijd ook jpg schieten is mischien overbodig. Want je kunt later altijd je nef’s omzetten (al dan niet in batch) in jpg.
Enigste reden om in jpg te schieten is als je snel beeld moet of wilt hebben omdat je bijv voor een opdrachtgever werkt en niet eerst een uur moet wachten totdat je batch NEF conversie klaar is.
Heb je wel de tijd en mogelijkheid dan zou ik in NEF werken…

Stil flitsen….eh gewoon niet vergeten je sluitertijd lager te zetten. Je hebt bij foto 1 je sluitertijd nog 1/160 staan.
Terugschroeven naar 1/60 a 1/80 en meepannen en flitsen…denk dat er dan wel wat snelheid in zit.

Nou ja, je hebt goed aangekloot in Photoshop…., de Bribus Ford! :-) precies het resultaat wat ik voor ogen had!

En 4 (Van Goor) vind ik nog steeds de mooiste, ondanks dat de KLE HM 507 wel een steekvlam heeft

Nb. Bedoelde de foto waar Teillet op staat, die is mega! De rijder ken ik niet… :-(
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

davieson

Bericht door davieson » di nov 10 2009 9:37 pm

Bedankt, weer wat geleerd :)

En wat betreft het NEF gebeuren, ik krijg een NEF niet eens geopend in PS (dit zegt wel hoeveel verstand ik ervan heb é :lol: ) Krijg een melding met ongeldig bestand (had het een tijdje terug een geprobeert, en toen het niet lukte afgehaakt).
Maar misschien wordt dat wel het volgende hoofdstuk ''leren werken met NEF'' :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”