van de D300s op dpreview.com
Helaas in de test zelf geen directe vergelijking met de D300, maar als je die test van dpreview erbij pakt dan zie je dat de verschillen in beeldkwaliteit minimaal zijn tussen de D300 en D300s.
Andere testen die je hier kunt vinden bevestigen dit beeld (kijk rechtsonder).
Alleen deze review van ephotozine.com liet een duidelijk verschil zien bij ISO 6400.
Op pixelmania.nl nog een Nederlandstalige test.
Maar je ziet dat Nikon nog een goede plaats heeft en verdient in dit segment ondanks (of dankzij) het lagere aantal megapixels t.o.v. nieuwe modellen van de concurrenten als de Canon Eos 7D en Pentax K-7.
review is up
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
review is up
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: review is up
Ik wacht eigenlijk al een tijd op een firmware op dat vervolmaakte iso range.
Als het beeldsensor niet in weze veranderd is moet dit toch mogenlijk zijn?
Dat deed Nikon bij de introductie van D70s tegenover de D70 toch ook?
Ik blijf hopen....
Als het beeldsensor niet in weze veranderd is moet dit toch mogenlijk zijn?
Dat deed Nikon bij de introductie van D70s tegenover de D70 toch ook?
Ik blijf hopen....
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: review is up
Op papier is er geen verschil in hardware - CMOS sensor en Expeed processing unit - tussen de D300 en D300s.
Waar het kleine verschil in beeldkwaliteit in zit weet ik niet en ook niet of dit via firmware update van de D300 mogelijk is, waarschijnlijk kan alleen een Nikon insider hier antwoord op geven.
Daarnaast zal, als het al mogelijk zou zijn, Nikon denk ik niet zo snel met een dergelijke firmware update komen omdat dan nog minder D300 gebruikers genegen zullen zijn over te stappen. Daar kun je tegenover zetten dat je dan wel tevreden gebruikers houdt en de vraag is of er überhaupt veel D300 gebruikers van plan zijn over te stappen (niet de hoofddoelgroep voor de D300s hoop ik voor Nikon).
Ten tijde van de D70 volgde ik Nikon niet zo close, maar volgens mij is er geen verschil in beeldkwaliteit tussen de D70 en D70s en de firmware upgrade voor de D70 had hier ook niets mee te maken (was o.a. voor verbetering AF).
Waar het kleine verschil in beeldkwaliteit in zit weet ik niet en ook niet of dit via firmware update van de D300 mogelijk is, waarschijnlijk kan alleen een Nikon insider hier antwoord op geven.
Daarnaast zal, als het al mogelijk zou zijn, Nikon denk ik niet zo snel met een dergelijke firmware update komen omdat dan nog minder D300 gebruikers genegen zullen zijn over te stappen. Daar kun je tegenover zetten dat je dan wel tevreden gebruikers houdt en de vraag is of er überhaupt veel D300 gebruikers van plan zijn over te stappen (niet de hoofddoelgroep voor de D300s hoop ik voor Nikon).
Ten tijde van de D70 volgde ik Nikon niet zo close, maar volgens mij is er geen verschil in beeldkwaliteit tussen de D70 en D70s en de firmware upgrade voor de D70 had hier ook niets mee te maken (was o.a. voor verbetering AF).
Groeten - Arend / flickr