En ook de verbeterde ruis prestaties kijk ik wel naar uit. Ik heb de D3 nu 2 jaar (1 november oid) en ben wel weer toe aan de volgende stap.
2258 foto's heb ik geschoten vanaf vrijdagavond, de D3 mag uitslapen morgenochtend

Precies, dat is de praktijk gewoon. Goede stap a90a90 schreef:Ik stang de boel niet zo snel en ja ik meen het. Ik zat bij een klassiek concert en ik durf gewoonweg geen foto's te maken. De hele zaal zit me verstoord aan te starten, erg vervelend.
En ook de verbeterde ruis prestaties kijk ik wel naar uit. Ik heb de D3 nu 2 jaar (1 november oid) en ben wel weer toe aan de volgende stap.
2258 foto's heb ik geschoten vanaf vrijdagavond, de D3 mag uitslapen morgenochtend
Wat ik begrepen heb is dat de quite mode vooral zorgt dat de spiegel pas naar beneden klapt als je de ontspanknop loslaat. Je hebt dan tijd om hem onder je jas oid te stoppen zodat het geluid minder storend is. Het is niet zo dat de camera op zich stiller wordt in die stand. Uiteraard alles van horen zeggen dus ik kan er naast zitten, maar het klinkt wel logisch; er is geen mechanische verandering aangebracht in de camera. Wil je echt een stuk stiller werken zou je een 'blimp' moeten hebben.a90 schreef:Ik stang de boel niet zo snel en ja ik meen het. Ik zat bij een klassiek concert en ik durf gewoonweg geen foto's te maken. De hele zaal zit me verstoord aan te starten, erg vervelend.
Dat lijken me broodje AAP verhalen.foto-ed schreef:Daarbij sprak ik gisterenavond met een sportfotograaf die mij wist te vertellen dat je met deze camera waarschijnlijk als professioneel fotograaf het voetbalstadion niet mee inkomt. Met deze camera is HD video opnamen te maken en hier liggen de rechten van bij de NOS. Ben benieuwd hoe dit in de toekomst zal gaan....
Dat lijkt me onzin. Of als het wel zo is, van korte duur, want binnenkort kan je geen soortgelijke camera meer vinden zonder video functie. Die zit er gewoon standaard in.foto-ed schreef:Verwacht niet te veel van de silent-mode. Ik heb hem gisterenavond in mijn handen gehad en vond het geluid in de silent-mode nog wel hard. Daarbij sprak ik gisterenavond met een sportfotograaf die mij wist te vertellen dat je met deze camera waarschijnlijk als professioneel fotograaf het voetbalstadion niet mee inkomt. Met deze camera is HD video opnamen te maken en hier liggen de rechten van bij de NOS. Ben benieuwd hoe dit in de toekomst zal gaan....
belachelijk en gewoon broodje aap ,foto-ed schreef: Daarbij sprak ik gisterenavond met een sportfotograaf die mij wist te vertellen dat je met deze camera waarschijnlijk als professioneel fotograaf het voetbalstadion niet mee inkomt. Met deze camera is HD video opnamen te maken en hier liggen de rechten van bij de NOS. Ben benieuwd hoe dit in de toekomst zal gaan....
we hebben het hier toch over profs flitslicht of vergis ik mij ?foto-ed schreef: Daarbij sprak ik gisterenavond met een sportfotograaf die mij wist te vertellen dat je met deze camera waarschijnlijk als PROFESSIONEEL fotograaf het voetbalstadion niet mee inkomt.
Geen idee of het broodje aap verhaal is. Hij maakte in elk geval foto's tijdens voetbalwedstrijden in de eerste- en ere-divisie... Het leek mij ook sterk maar niet on-aannemelijk. Het is gewoon een feit dat de uitzendrechten bij de NOS liggen. Je kan gewoon met een Nikon SLR mooie filmopnamen maken!ruud schreef:belachelijk en gewoon broodje aap ,foto-ed schreef: Daarbij sprak ik gisterenavond met een sportfotograaf die mij wist te vertellen dat je met deze camera waarschijnlijk als professioneel fotograaf het voetbalstadion niet mee inkomt. Met deze camera is HD video opnamen te maken en hier liggen de rechten van bij de NOS. Ben benieuwd hoe dit in de toekomst zal gaan....
dit zou wereldwijd dan overal zo zijn bv. bij de olympische spelen , WK ,EK voetbal enz enz.
daarbij komt nog is kijken dat nikon en ook canon o.a. grootte sponsors zijn van dit soort evenementen dus gewoon onzin.
groet ruud