Snow Leopard en Nikon software
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Snow Leopard en Nikon software
Nikon heeft een lijstje uitgebracht met verwachtte data van met 10.6 compatible programmatuur:
Capture NX2 End of December 2009
Camera Control Pro 2 End of November 2009
Transfer End of January 2010
ViewNX End of January 2010
Meer informatie.
Capture NX2 End of December 2009
Camera Control Pro 2 End of November 2009
Transfer End of January 2010
ViewNX End of January 2010
Meer informatie.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Re: Snow Leopard en Nikon software

- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Zo'n 4 maanden na release van Snow Leopard... dat schiet op...
Maar goed, we weten nu tenminste iets vwb planning.
Maar goed, we weten nu tenminste iets vwb planning.
- diskfac
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat is nog niks. Al mijn Epson, HP Designjet etc werken niet meer met Snow Leopard.
Wat ik niet snap is waarom die drivers zo verschillend zouden zijn dat plots niks meer werkt?
vrgr
Lode
Wat ik niet snap is waarom die drivers zo verschillend zouden zijn dat plots niks meer werkt?
vrgr
Lode
D3S
Met printerdrivers was de truuk dat je ze moet aansluiten en dan de software update draaien. Dan komen de drivers die je nodig hebt automatisch naar je toe... als het goed is. 

- diskfac
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Helaas niet met de HP designjet 120NR en de Epson Photo Stylus 980 (in dvd-printer/robot).
D3S
-
- Forumlid
Kan je niet de verouderde driver gebruiken die destijds meegeleverd werd op cd?diskfac schreef:Dat is nog niks. Al mijn Epson, HP Designjet etc werken niet meer met Snow Leopard.
Ik heb een oude geluidskaart. Windows 7 kon geen driver vinden. Ik had geen geluid.
Ik heb de cd die destijds bij het moederbord / kaart werd geleverd, geprobeerd en het spul werkte daarna gewoon. Maw nieuw OS en oude drivers werken soms prima samen.
En: werkt de bestaande Nikon software niet gewoon op SnowL? Is dat geprobeerd?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Dit is geprobeerd. NX2 versie 2.2.2 werkt niet. Toevallig gisteren een mail van Nikon gekregen dat het niet bekend is wanneer NX2 onder 10.6 gaat werken.Marten schreef: En: werkt de bestaande Nikon software niet gewoon op SnowL? Is dat geprobeerd?
NX2 versie 2.2.0 werkt wel onder OS X 10.6
Je kan om deze reden altijd beter het nieuwe programmabestand downloaden en op je computer bewaren dan meteen vanaf de website installeren of via de updatefunctie. De vorige versie van het programma is vaak niet meer te vinden op de Nikon site dus dan is het handig als je die nog hebt.
-
- Forumlid
Dus, Wil, heb je NX2.2.0 geprobeerd?
-
- Clublid
ja, ik werk nu noodgedwongen met 2.2.0 op de mac.Marten schreef:Dus, Wil, heb je NX2.2.0 geprobeerd?

Begrijp niet waarom Nikon maanden nodig heeft voor een update.
Ik dacht dat bij Mac's alles makkelijk was... 
Ik zie geen verschil met windhoos op deze manier. Uhh, wel dus. Op windhoos werkt alle software van Nikon...

Ik zie geen verschil met windhoos op deze manier. Uhh, wel dus. Op windhoos werkt alle software van Nikon...
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Bofferd!! Zit je alleen nog met Windows...
Veel fabrikanten zijn te 'belazerd' om snel te updaten voor Mac, dat is toch maar een kleine markt... Denk hierbij o.a. aan Adobe, ondanks dat ze groot geworden zijn door het Macplatform.

Veel fabrikanten zijn te 'belazerd' om snel te updaten voor Mac, dat is toch maar een kleine markt... Denk hierbij o.a. aan Adobe, ondanks dat ze groot geworden zijn door het Macplatform.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
Op de mac doet alleen Nikon moeilijk bij mij. Met Windows 7 heb ik ook problemen dat fabrikanten maanden nodig hebben met updaten. Voor mijn HP laserprinter voorlopig geen drivers beschikbaar.yoyo schreef:Ik dacht dat bij Mac's alles makkelijk was...
Ik had zelf nog een berichtje achter gelaten op de Amerikaanse Nikon site.
Gewoon heel simpel gevraagd om de Nikon Community wat meer van informatie te voorzien.
Krijg ik het antwoord:
Thank you for submitting a question to this Nikon Inc. (USA) web site. Unfortunately we currently do not offer support to your country through this web site. Please contact the Nikon organization in your region. For local contact information please see:
http://www.nikon-image.com/eng/Network/index.html
Again, Thank you
Virnalisa U.
The Nikon Team
Het is gewoon te gek voor woorden (vind ik zelf) dat er gewoon niks gecommuniceerd wordt.
Ik vind de Nikon software persoonlijk erg prettig om mee te werken, maar ik weet niet of ik met deze manier van support op hun software producten er nog wel mee wil door gaan. Ik ben voornemens om Aperture eens uit te proberen.
Andre
Gewoon heel simpel gevraagd om de Nikon Community wat meer van informatie te voorzien.
Krijg ik het antwoord:
Thank you for submitting a question to this Nikon Inc. (USA) web site. Unfortunately we currently do not offer support to your country through this web site. Please contact the Nikon organization in your region. For local contact information please see:
http://www.nikon-image.com/eng/Network/index.html
Again, Thank you
Virnalisa U.
The Nikon Team
Het is gewoon te gek voor woorden (vind ik zelf) dat er gewoon niks gecommuniceerd wordt.
Ik vind de Nikon software persoonlijk erg prettig om mee te werken, maar ik weet niet of ik met deze manier van support op hun software producten er nog wel mee wil door gaan. Ik ben voornemens om Aperture eens uit te proberen.
Andre