welke camera plate?
- peturbo
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
welke camera plate?
Ik heb inmiddels 2e hands, een gitzo serie 3 statief met arca swiss monobal z1, met quick release kunnen aanschaffen.
Hierbij zit echter geen camera plate, na wat zoekwerk kom ik er nog niet uit welke geschikt is voor mijn D90 body.
Bovendien zijn al deze plaatjes nog vrij duur ook, een universele wimberly P-5 arca style is de goedkoopste wat ik tegen gekomen ben. Maar hiervan is de afmeting niet terug te vinden.
Wat is de beste koop die ik kan doen?
Hierbij zit echter geen camera plate, na wat zoekwerk kom ik er nog niet uit welke geschikt is voor mijn D90 body.
Bovendien zijn al deze plaatjes nog vrij duur ook, een universele wimberly P-5 arca style is de goedkoopste wat ik tegen gekomen ben. Maar hiervan is de afmeting niet terug te vinden.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: welke camera plate?
Als je van plan bent het statief regelmatig te gebruiken met lenzen zonder statiefgondel (standaard en groothoek) dan zou ik zeker een plate uitkiezen die voor de D90 ontworpen is, past veel beter en stoort minder als je geen statief gebruikt.
Ik heb een Markins plate in Korea gekocht en dat is heel betaalbaar (en kwam zonder problemen of heffingen in een mooie envelop in mijn brievenbus).
http://cgi.ebay.nl/Markins-Camera-Plate ... 45edf5bcc3
Ik heb een Markins plate in Korea gekocht en dat is heel betaalbaar (en kwam zonder problemen of heffingen in een mooie envelop in mijn brievenbus).
http://cgi.ebay.nl/Markins-Camera-Plate ... 45edf5bcc3
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- peturbo
- Clublid
Markins camera plate neem ik zeker mee !
Suggesties op dit forum zijn ook een L plate, heeft iemand hier een plaatje van en weet waar deze te koop zijn?
een l plate is ook een optie.
Suggesties op dit forum zijn ook een L plate, heeft iemand hier een plaatje van en weet waar deze te koop zijn?
een l plate is ook een optie.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
- Gobert
- Clublid
peturbo schreef:Ik heb inmiddels 2e hands, een gitzo serie 3 statief met arca swiss monobal z1, met quick release kunnen aanschaffen.
Kijk eens bij Really Right Stuff, hier te verkrijgen:
http://www.omnifoto.nl/
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- peturbo
- Clublid
Dat is een handige link !!, o.k. niet de goedkoopste, maar zo te zien hebben ze alles.
dank Gobert.
dank Gobert.
- Gobert
- Clublid
Gaarne. RRS is nu eenmaal niet goedkoop........maar zo mooi............
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Roelof
- Clublid
De P5 van Wimberley zal prima passen onder de D90, want die past ook prima onder mijn D40 en S2 Pro.
Een L-plate is zeker het overwegen waard als je een boel staande foto's maakt.
Maar als je een MB-D80 onder je camera gebruikt dan moet je niet naar de L-plate van RRS kijken, want die is daar niet geschikt, Kirk (kirkphoto.com) heeft wel een L-plate voor D90 met MB-D80.
Als je geen grip onder de D90 hebt dan hebben RRS en Kirk allebei een geschikte L-plate.
Een L-plate is zeker het overwegen waard als je een boel staande foto's maakt.
Maar als je een MB-D80 onder je camera gebruikt dan moet je niet naar de L-plate van RRS kijken, want die is daar niet geschikt, Kirk (kirkphoto.com) heeft wel een L-plate voor D90 met MB-D80.
Als je geen grip onder de D90 hebt dan hebben RRS en Kirk allebei een geschikte L-plate.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Gobert
- Clublid
Ik heb een tijdje met een L-plate gewerkt, maar hem er toch weer vanaf gedaan. Werk nu weer met "normale" bodemplaten van RRS.
Dat ligt toch fijner i.d. hand, temeer omdat ik hem in principe niet verwijder.
Dat ligt toch fijner i.d. hand, temeer omdat ik hem in principe niet verwijder.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Ik sta op het punt een GT3541L te bestellen. Ga voor de L-plate. En zo'n ding kost maar 200 euro, dus als het niet prettig werkt voor mij, is er geen man overboord...
- Gobert
- Clublid
Mark Verheijen schreef:Ik sta op het punt een GT3541L te bestellen. Ga voor de L-plate. En zo'n ding kost maar 200 euro, dus als het niet prettig werkt voor mij, is er geen man overboord...
De 3541L zal je bevallen. Ik vind EUR 200,= best veel geld overigens. Ik zou willen dat ik ze iedere ochtend als zakgeld meekreeg.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Ik ook...was cynisch bedoeld...Gobert schreef:Mark Verheijen schreef:Ik sta op het punt een GT3541L te bestellen. Ga voor de L-plate. En zo'n ding kost maar 200 euro, dus als het niet prettig werkt voor mij, is er geen man overboord...
De 3541L zal je bevallen. Ik vind EUR 200,= best veel geld overigens. Ik zou willen dat ik ze iedere ochtend als zakgeld meekreeg.
- peturbo
- Clublid
Het is de kirk L-plate geworden, kan ik eindelijk foto's maken vanaf statief, bijvoorbeeld de panorma foto van een ander draadje. Hij past perfect, en alle deurtjes in de camera zijn gewooon te openen
Moet me wel even van het hart, dat deze oefening een gat slaat in je budget, ondanks een tweede hands statief en kop, die plaatjes heb je echter wel nodig wil je flexibel zijn
.

Moet me wel even van het hart, dat deze oefening een gat slaat in je budget, ondanks een tweede hands statief en kop, die plaatjes heb je echter wel nodig wil je flexibel zijn