Ik prik mijn zeker 5 jaar oude HP printer in m'n nieuwe mac (Snow Leopard) en hij werkt onmiddellijk! Geen aparte driver hoeven installeren, geen aparte software. Vond ik wel indrukwekkend eigenlijk. Wat weer jammer is, is dat de Labelwriter van mijn vrouw niet wordt ondersteund. De vraag is: wiens fout is dat? Die van Apple of van de randapparatuurfabrikant?
Wat ik helemaal niet begrijp is dat oudere versies van Nikon software wel werken op SL. CaptureNX is al genoemd en volgens mij zij Onno laatst ook dat-ie een oude versie van viewNX wel zonder problemen had gedraaid.
Snow Leopard en Nikon software
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Re: Snow Leopard en Nikon software
Hmmm,Onno schreef:Als de Nikon software zo belangrijk voor je is zou je pas het besturingssysteem moeten opwaarderen als Nikon die nieuwe versie 'officieel' ondersteunt. Professionals zullen zo handelen. En het is nog steeds prima werken hoor, met Leopard zonder Snow.
Capture NX 2.2.2 ondersteunt officieel tot en met 10.5.7. Het houdt een keer op met begrip dat software ontwikkeling tijd kost.
<Droommodus>Onno schreef:Blijft dat Nikon er wel heel lang over doet deze keer...
Nikon is heel druk haar hele software suite te herschijven in Cocoa (en dus 64 bit) en alle carbon eruit te kieperen. Dat zal heeel veel schelen in verwerkingssnelheid.
</Droommodus>
Had ik al verteld dat je voor de installatie van NX2 Rosetta nodig hebt?

Groet,
Marnix
Laatst gewijzigd door MvBoetzelaer op vr nov 20 2009 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Even kijken op de Nikon site:flippie17 schreef:Dat is een vraag die mij ook bezig houd. Ik heb net een nieuwe mac met snow erop en durf NX er eigenlijk niet op te zetten. Zijn de verschillen tussen 2.2.0 en 2.2.2 echt zo groot ?????Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet weet wat er anders is in 2.2.2.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714Wijzigingen in deze versie
- Ondersteuning voor Mac OS X versie 10.5.7 is toegevoegd.
- RAW-beelden die zijn vastgelegd met de D300S en de D3000, worden nu ondersteund.
- Het probleem dat ertoe leidt dat Capture NX 2 onverwacht wordt afgesloten tijdens een serieverwerking waarbij RAW-beelden die zijn vastgelegd in de staande stand (portret) en waarop bepaalde verbeteringen zijn toegepast, worden opgeslagen in de JPEG- of TIFF-indeling, is verholpen.
Da's alles. Er is nooit een 2.2.1 versie uitgebracht voor Mac: dat was de Windows bugfix voor de belichtingscorrectieschuif, die in de Mac versie wel goed werkte.
2.2.0 draait redelijk goed op mijn Mac 10.6.2 en ook op de diverse fora wordt dit als de te gebruiken versie voor Snow aanbevolen. Wel regelmatig opslaan, want een crash is nooit ver weg.
Groeten,
Marnix
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
CCP2.0.0 doet het ook uitstekend onder Snow Leopard ViewNX 1.4.0 deed het ook goed. Kennelijk doen die nieuwere versies iets dat in de evolutie van 10.5 naar 10.6 net ff anders geworden is.joepert schreef:Wat ik helemaal niet begrijp is dat oudere versies van Nikon software wel werken op SL. CaptureNX is al genoemd en volgens mij zij Onno laatst ook dat-ie een oude versie van viewNX wel zonder problemen had gedraaid.
Groeten,
Marnix
ViewNX net gedownload van site Nikon USA, maar die doet het hier niet goed hoor (10.6.1). Ff wachten nog maar dan.