Ijsvogel deel2

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Arno P

Ijsvogel deel2

Bericht door Arno P » di nov 24 2009 10:31 am

Afgelopen weekend kunnen maken...

Afbeelding

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Ijsvogel deel2

Bericht door remoss » di nov 24 2009 11:33 am

Ik vind hem fraai hoor. Het is een lastig vogeltje om te vangen en staat er hier mooi op. Goede vlakverdeling en mooi van kleur tegen een onscherpe achtergrond. Misschien dat die nog iets rustiger had gemogen, om toch maar wat te zeuren ;)

Arno P

Bericht door Arno P » di nov 24 2009 11:47 am

remoss schreef:Misschien dat die nog iets rustiger had gemogen, om toch maar wat te zeuren ;)
Kan ik wel mee eens zijn...volgende keer iets groter diafragma en net genoeg om de vogel scherp te houden.
Scherpte van dit plaatje is op het forum weer een tandje lager dan op mijn pc. Ik zoom namelijk in om te verscherpen en hier raak ik dan de grens van "nu wordt het lelijk"...vervolgens weer terug naar het totale formaat...en dan is de scherpte toch iets minder..(kan natuurlijk ook enkel op het totaal verscherpen waarbij het ingezoomd niet meer uit ziet....nog even dubben...0f 2 versies erop na gaan houden? :roll: )

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » di nov 24 2009 12:45 pm

Prachtige plaat Arno

Welk objectief?

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » di nov 24 2009 12:48 pm

Hele mooie foto Arno , ik doe het je niet na :wink2:

groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » di nov 24 2009 1:13 pm

Mooie foto, en een toch wel prettigkijkend bokeh...
Alleen vind bij de vogel de blauwe delen wat groenig overkomen, misschien dat dit te maken heeft met de reflectie van het licht.
En omdat wij hier zoveel vergelijkingsmateriaal hebben..
(héél véél ijsvogelopnames op de harde schijf.. :mryellow: )
Weet ik dat je de opnames beter tot zijn recht kunt laten komen..

Ga zo door, ik weet zeker dat we ook een blauw/oranje ijsvogel van je gaan zien..

Monique is wel een beetje jaloers op je hoor.... 500mm..... :roll: :roll: ..... zucht.. :wink:

Groeten Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » di nov 24 2009 11:13 pm

gaat er al op lijken arno , foto is weer een stap vooruit maar is nog niet top.
vogel lijkt niet helemaal scherp en is ook wat over belicht ,
Is dit een crop ? het klinkt misschien wat negatief maar zo bedoel ik het natuurlijk niet maar ik weet wat je
in handen hebt en daar is veel meer uit te halen.
Wil je ijsvogels echt met detail vastleggen zal je met 500mm ongeveer 4 a 5 mtr. er vanaf moeten zitten.
Heb je deze foto genomen vanuit een schuiltent ?

groet ruud

Arno P

Bericht door Arno P » wo nov 25 2009 12:44 pm

ruud schreef:gaat er al op lijken arno , foto is weer een stap vooruit maar is nog niet top.
vogel lijkt niet helemaal scherp en is ook wat over belicht ,
Is dit een crop ? het klinkt misschien wat negatief maar zo bedoel ik het natuurlijk niet maar ik weet wat je
in handen hebt en daar is veel meer uit te halen.
Wil je ijsvogels echt met detail vastleggen zal je met 500mm ongeveer 4 a 5 mtr. er vanaf moeten zitten.
Heb je deze foto genomen vanuit een schuiltent ?

groet ruud
Kijkhut meter of 5..6....ik ga nog eens dieper naar de verscherping kijken want in feite doe ik dit niet op 100% beeldformaat

Arno P

Bericht door Arno P » wo nov 25 2009 12:52 pm

Ome Jan schreef:Prachtige plaat Arno

Welk objectief?
:oops: 500/f4

Arno P

Bericht door Arno P » wo nov 25 2009 12:55 pm

D-90s schreef:Mooie foto, en een toch wel prettigkijkend bokeh...
Alleen vind bij de vogel de blauwe delen wat groenig overkomen, misschien dat dit te maken heeft met de reflectie van het licht.
En omdat wij hier zoveel vergelijkingsmateriaal hebben..
(héél véél ijsvogelopnames op de harde schijf.. :mryellow: )
Weet ik dat je de opnames beter tot zijn recht kunt laten komen..

Ga zo door, ik weet zeker dat we ook een blauw/oranje ijsvogel van je gaan zien..

Monique is wel een beetje jaloers op je hoor.... 500mm..... :roll: :roll: ..... zucht.. :wink:

Groeten Eelco :D
Zou idd kunnen...het spaarzame zonlicht..gelig...misschien nog eens naar kleurtemp kijken (deze foto snel eruit gepikt voordat ik het vliegtuig naar Japan instapte...de ijsvogelreeks moet ik nog verder sorteren en met jullie feedback wat correcter maken op het vlak van kleur/verscherping)

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » wo nov 25 2009 7:58 pm

arno ik weet niet in hoeverre de camera hier een rol in speelt maar misschien zou je er is een andere camera aan kunnen hangen om te kijken
of dat een verschil maakt.
Op 5 á 6 mtr kan je bij dit soort vogels al je 1.4 ertussen zetten voor meer beeldvulling , het wit is ook niet helemaal zoals het wezen moet maar dat blijft
altijd een moeilijk punt bij ijsvogels .
Niettemin moet je toch gewoon blij zijn met deze foto want het kan veel minder dus slecht is ie zeker niet.

groet ruud

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » wo nov 25 2009 8:00 pm

D-90s schreef:Monique is wel een beetje jaloers op je hoor.... 500mm..... :roll: :roll: ..... zucht.. :wink:
Het is bijna kerst eelco :mryellow:

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » wo nov 25 2009 10:44 pm

ruud schreef:
D-90s schreef:Monique is wel een beetje jaloers op je hoor.... 500mm..... :roll: :roll: ..... zucht.. :wink:
Het is bijna kerst eelco :mryellow:

:wink: toch maar een oudejaarsstaatslootje kopen....

Eh Ruud, heb jij de doos nog van die 500mm.. :lol: :lol: :wink:

Groeten Eelco :mryellow:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Arno P

Bericht door Arno P » do nov 26 2009 2:51 pm

ruud schreef:arno ik weet niet in hoeverre de camera hier een rol in speelt maar misschien zou je er is een andere camera aan kunnen hangen om te kijken
of dat een verschil maakt.
Op 5 á 6 mtr kan je bij dit soort vogels al je 1.4 ertussen zetten voor meer beeldvulling , het wit is ook niet helemaal zoals het wezen moet maar dat blijft
altijd een moeilijk punt bij ijsvogels .
Niettemin moet je toch gewoon blij zijn met deze foto want het kan veel minder dus slecht is ie zeker niet.

groet ruud
Ruud, het is heel simpel...leercurve en ik geniet ervan en met heldere en eerlijke hollandse feedback kom ik vooruit :wink2:

Arno P

Bericht door Arno P » za nov 28 2009 4:36 pm

Weer terug en de desbetreffende foto met jullie feedback wat aangepast....Kleurtemp zodat het blauw weer blauw is en verscherping ingesteld op de 100% afbeelding ipv de inzoomafbeelding:

1
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”