Lens Cover Camo is het effectief?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Arno P

Lens Cover Camo is het effectief?

Bericht door Arno P » do nov 19 2009 9:17 pm

Ik meen gemerkt te hebben dat als de objectiefzonnekap uit het camo-net steekt (15cm oid), de vogels het minder vertrouwen. Als vervolgens alleen het uiterste randje eruit steekt lijkt men het nagenoeg niet storend te vinden...aldus een eenmalig vermeende constatering :wink:
Hamvraag die mij aan het denken zette....heeft iemand anders de ervaring dat een camo lens-cover als zodanig aantoonbaar effect heeft gehad? Of wordt het door de meesten onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet" gebruikt?

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: Lens Cover Camo is het effectief?

Bericht door emdeklerk » do nov 19 2009 10:43 pm

Ik denk dat je nooit iets zwart-glimmends uit een schuilhut of camouflagenet moet laten steken.
Oplossing hoeft ook niet duur te zijn, gewoon een lapje jute met twee postbode-elastieken om het uiteinde van het objectief, wat takjes er tussen en klaar is Kees.
Zeg maar systeem legerhelm...
emdeklerk

Guy

Bericht door Guy » vr nov 20 2009 9:37 am

emdeklerk schreef:Ik denk dat je nooit iets zwart-glimmends uit een schuilhut of camouflagenet moet laten steken.
Oplossing hoeft ook niet duur te zijn, gewoon een lapje jute met twee postbode-elastieken om het uiteinde van het objectief, wat takjes er tussen en klaar is Kees.
Zeg maar systeem legerhelm...
emdeklerk
komt me bekend voor die legerhelm met takjes haha:P
jutte heb ik nog wel evenals camo net dus wil je een stukkie....

AWende

Bericht door AWende » di nov 24 2009 4:59 pm

Zo "fotografeer" ik altijd vogels... ;)

Afbeelding

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di nov 24 2009 7:08 pm

Leuk!
Ik zou alleen dat roze gezicht even bewerken met wat groene en zwarte camouflagepasta.
En een leuke toets vind ik dat jaren-zeventig-marechaussee-vlas-snorretje!
emdeklerk

AWende

Bericht door AWende » wo nov 25 2009 10:32 am

emdeklerk schreef:Leuk!
Ik zou alleen dat roze gezicht even bewerken met wat groene en zwarte camouflagepasta.
En een leuke toets vind ik dat jaren-zeventig-marechaussee-vlas-snorretje!
emdeklerk
Dat rode gezicht komt van de inspanning, dat moet je niet verstoppen, anders zou je niet weten dat ik me heb ingespannen. ;)
Snorretje en baardje, goed opletten hè? ;)

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”