
Auto's [verzamel]
- Frankie
- Clublid
- Berichten: 3318
- Lid geworden op: ma mar 23 2009 10:11 pm
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Niks slechts over de R4 hoor, ik denk nog steeds met veel sympathie terug aan mijn eerste karretje. Mooie omgeving met al die mini-sloperijtjes Eeuw. Hier een 'schilderachtig' autootje waarvan ik geen idee heb wat het is.


- Cees
- Forumlid
- Berichten: 15275
- Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Dit is volgens mij een Austin of een Morris, maar vraag me niet naar het type. 

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Eeuw
- Forumlid
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: do feb 07 2008 1:24 pm
- Locatie: Ja
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Sow Frankie, dat spettert er lekker van af zeg. Leuk.
Ik weet ook niet wat voor auto dat is maar daar is natuurlijk weer een speciale groep voor op Flickr.
Ik weet ook niet wat voor auto dat is maar daar is natuurlijk weer een speciale groep voor op Flickr.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- ArendV
- Forumlid
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: do jan 08 2009 2:17 pm
- Locatie: Omgeving Breda
- Contacteer:
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Morris O-type

Morris O-type (Minor) The post-war Morris Minor was the GPO's standard small mailvan from 1953 until it went out of production in 1972.Later deliveries, such as that pictured above, had red-painted, metal wings and one-piece windscreens.
Van deze website http://www.aronline.co.uk/index.htm?lcvrmcdvf.htm
Je bent wel erg doorgeschoten in de kleuren Frankie, maar aan de andere kant heeft het wel iets.

Morris O-type (Minor) The post-war Morris Minor was the GPO's standard small mailvan from 1953 until it went out of production in 1972.Later deliveries, such as that pictured above, had red-painted, metal wings and one-piece windscreens.
Van deze website http://www.aronline.co.uk/index.htm?lcvrmcdvf.htm
Je bent wel erg doorgeschoten in de kleuren Frankie, maar aan de andere kant heeft het wel iets.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Frankie
- Clublid
- Berichten: 3318
- Lid geworden op: ma mar 23 2009 10:11 pm
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
He Arend, klopt inclusief wat ruis, vond het wel mooi nostalgisch. Bedankt voor de info trouwens !
Hier een wat modernere van mijn favoriete merk

Hier een wat modernere van mijn favoriete merk

- Eeuw
- Forumlid
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: do feb 07 2008 1:24 pm
- Locatie: Ja
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Wat een leuk autootje is dat toch. Nog een break ook.
Maar dat kenteken.. wil ni?
Maar dat kenteken.. wil ni?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
@Eeuw: Zijn die breaks dan zo zeldzaam? Ik heb hier geen benul van.
Groeten Marcel
- Eeuw
- Forumlid
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: do feb 07 2008 1:24 pm
- Locatie: Ja
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
@
Weet ik ook niet, maar ik vind ze leuker dan berline omdat er zo veel glas in zit. Of ze zeldzaam zijn weet ik ook niet, maar je ziet ze minder dan een Porsche Cayenne. 


*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
1
Porsche Cayenne S.
Zal van de week nog een paar mooie foto's maken. Effe wachten tot het weer iets beter is.

Porsche Cayenne S.
Zal van de week nog een paar mooie foto's maken. Effe wachten tot het weer iets beter is.

Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Een van de mooiste op Essen Motorshow 03-12-2009 jl.


Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Beste Eeuw, ik geloof toch dat je het Citroën/Panhard verhaal niet helemaal goed hebt.
Het was niet vlak na de oorlog, maar ik meen in 1962 dat Citroën het zieltogende Panhard aankocht.
Waarna er onder Citroën-regie nog zeker drie jaar Panhards werden gebouwd, met name de ook hier getoonde CT24, die was zelfs ontworpen onder de regie van Citroën: ze wilden aanvankelijk echt dat Panhard een volwaardig merk bleef. De CT24 was ontworpen door Bertoni, de ontwerper van de DS en nog een aantal andere niet tot productie gekomen auto's van Citroën. Toen de populariteit van Panhard dermate was teruggelopen dat het echt niet meer ging, toen pas werden hun fabrieken voor Citroëns gebruikt, zoals de GS.
Dat de Ami-6 een einde maakte aan Panhard is dus niet helemaal waar: de Ami was al lang in ontwikkeling toen Panhard begon te stuiptrekken. Dat Citroën productiecapaciteit nodig had is zeker waar: net zo goed als het waar is dat ze meer modellen tussen de 2CV en de DS21 nodig hadden. De Ami was weliswaar wat groter, maar toch niet meer dan een "super-eend". En de ID19 was weliswaar goedkoper dan de DS, maar beslist niet kleiner... Dat gat werd pas opgevuld met de GS.
Maar wat maakte Panhard toch mooie, hoewel wat "vreemde" auto's. Ontworpen voor aluminium plaatwerk waren ze aanvankelijk heel licht, jammer dat door de productiekosten later weer stalen panelen gebruikt moesten worden. En dan die tweecilinder "Tigre" luchtgekoelde boxermotoren van iets meer dan 800 cc, die - als alle echte boxers - gigantische toeren konden draaien en menig viercilinder motor het nazien gaven. Een deel van de interesse van Citroën gold dan ook juist de motorontwikkelingen van Panhard, de beide merken hadden veel gemeenschappelijk. Immers had de 2CV ook een tweecilinder boxer, en de DS was aanvankelijk ontworpen rond een zescilinder luchtgekoelde boxer. Helaas was die motor niet op tijd productierijp te krijgen. Dat deed Porsche een paar jaar later beter met de motor voor de 911. Het lukte Citroën weer wel met de viercilinder boxer in de GS.
En een Panhard had een wegligging uit duizenden, door de toen nog niet algemene voorwielaandrijving. Nu ook gemeengoed.
Ik heb nog heel lang de folder van de CT24 gehad, die ik in 1965 op de RAI mee heb gepakt. Een van de foto's toonde hoeveel bagage/vracht er in kon door de achterbank neer te klappen (toen al): er ging een hele boot in, gewoon door het kofferdeksel.
De foto van de Ami-6 vind ik erg mooi. Heb er nog een gehad: een heel praktische auto. Sublieme vering en wegligging en wat kón er een macht spullen mee... En wat was alles er gemakkelijk in te krijgen: de klep van de kofferbak was heel groot, en kon ook heel ver open. Dat alles door de eigenwijze achterruit.
Jammer dat Panhard er niet meer is en jammer dat Citroëns ook niet meer echt Citroëns zijn maar vermomde Peugeots... Behalve de C6 dan.
emdeklerk
Het was niet vlak na de oorlog, maar ik meen in 1962 dat Citroën het zieltogende Panhard aankocht.
Waarna er onder Citroën-regie nog zeker drie jaar Panhards werden gebouwd, met name de ook hier getoonde CT24, die was zelfs ontworpen onder de regie van Citroën: ze wilden aanvankelijk echt dat Panhard een volwaardig merk bleef. De CT24 was ontworpen door Bertoni, de ontwerper van de DS en nog een aantal andere niet tot productie gekomen auto's van Citroën. Toen de populariteit van Panhard dermate was teruggelopen dat het echt niet meer ging, toen pas werden hun fabrieken voor Citroëns gebruikt, zoals de GS.
Dat de Ami-6 een einde maakte aan Panhard is dus niet helemaal waar: de Ami was al lang in ontwikkeling toen Panhard begon te stuiptrekken. Dat Citroën productiecapaciteit nodig had is zeker waar: net zo goed als het waar is dat ze meer modellen tussen de 2CV en de DS21 nodig hadden. De Ami was weliswaar wat groter, maar toch niet meer dan een "super-eend". En de ID19 was weliswaar goedkoper dan de DS, maar beslist niet kleiner... Dat gat werd pas opgevuld met de GS.
Maar wat maakte Panhard toch mooie, hoewel wat "vreemde" auto's. Ontworpen voor aluminium plaatwerk waren ze aanvankelijk heel licht, jammer dat door de productiekosten later weer stalen panelen gebruikt moesten worden. En dan die tweecilinder "Tigre" luchtgekoelde boxermotoren van iets meer dan 800 cc, die - als alle echte boxers - gigantische toeren konden draaien en menig viercilinder motor het nazien gaven. Een deel van de interesse van Citroën gold dan ook juist de motorontwikkelingen van Panhard, de beide merken hadden veel gemeenschappelijk. Immers had de 2CV ook een tweecilinder boxer, en de DS was aanvankelijk ontworpen rond een zescilinder luchtgekoelde boxer. Helaas was die motor niet op tijd productierijp te krijgen. Dat deed Porsche een paar jaar later beter met de motor voor de 911. Het lukte Citroën weer wel met de viercilinder boxer in de GS.
En een Panhard had een wegligging uit duizenden, door de toen nog niet algemene voorwielaandrijving. Nu ook gemeengoed.
Ik heb nog heel lang de folder van de CT24 gehad, die ik in 1965 op de RAI mee heb gepakt. Een van de foto's toonde hoeveel bagage/vracht er in kon door de achterbank neer te klappen (toen al): er ging een hele boot in, gewoon door het kofferdeksel.
De foto van de Ami-6 vind ik erg mooi. Heb er nog een gehad: een heel praktische auto. Sublieme vering en wegligging en wat kón er een macht spullen mee... En wat was alles er gemakkelijk in te krijgen: de klep van de kofferbak was heel groot, en kon ook heel ver open. Dat alles door de eigenwijze achterruit.
Jammer dat Panhard er niet meer is en jammer dat Citroëns ook niet meer echt Citroëns zijn maar vermomde Peugeots... Behalve de C6 dan.
emdeklerk
- Eeuw
- Forumlid
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: do feb 07 2008 1:24 pm
- Locatie: Ja
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Compliment emdeklerk voor het prachtige verhaal vol liefde en passie voor de twee automerken.
Ik had inderdaad de kok horen luiden maar weet niet waar de lepel hangt
Bedankt voor het interessante verhaal.
Was het nou zo dat de DS met de oude Tractionmotor werd geïntroduceerd, of zit ik er nou weer naast
Toevallig zit ik net wat oude foto's te scannen, hieronder een berline in Jaune Pastis die ik eens opgeknapt heb:

Ik had inderdaad de kok horen luiden maar weet niet waar de lepel hangt

Bedankt voor het interessante verhaal.
Was het nou zo dat de DS met de oude Tractionmotor werd geïntroduceerd, of zit ik er nou weer naast

Toevallig zit ik net wat oude foto's te scannen, hieronder een berline in Jaune Pastis die ik eens opgeknapt heb:

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Re: Plaats hier foto's van mooie auto's (VERZAMEL)
Waarde Eeuw, dank voor je compliment. Heb inderdaad wel iets met Citroëns. Heb er zeven gehad, variërend van 2CV tot DS 21 Pallas. Mijn andere autoliefde is Audi. Beide merken pioniers van de voorwielaandrijving.
De motor van de DS was een doorontwikkeling van die in de Traction. Dat duurde tot 1967, toen de motoren met halfbolvormige verbrandingskamers ("Hemi" heet dat tegenwoordig in goed "Nederlands") kwamen.
De Traction-motor bleef wel tot het eind ongewijzigd in de HY bestelwagen. Ook een revolutionaire auto, maar dat is weer een ander verhaal.
Groet, EMdeKlerk
De motor van de DS was een doorontwikkeling van die in de Traction. Dat duurde tot 1967, toen de motoren met halfbolvormige verbrandingskamers ("Hemi" heet dat tegenwoordig in goed "Nederlands") kwamen.
De Traction-motor bleef wel tot het eind ongewijzigd in de HY bestelwagen. Ook een revolutionaire auto, maar dat is weer een ander verhaal.
Groet, EMdeKlerk