Concert fotos The Nits (zwart/wit)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
G.Alewijn

Concert fotos The Nits (zwart/wit)

Bericht door G.Alewijn » za nov 28 2009 10:13 pm

Gisteravond genoten van een concert van de Nits in de Boerderij (Zoetemeer)...en er mochten foto's gemaakt worden! (Wel zonder flits natuurlijk.)

Hierbij mijn eerste serieuse post. Ik hoor graag jullie reacties (compositie, bewerking, tips, etc.)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Net over de 1024 hoogte grens... The URL:http://farm3.static.flickr.com/2790/414 ... b66d_o.jpg

3.
Afbeelding
Updated: unsharp bewerking toegevoegd

4.
Afbeelding

Voor de geinteresseerden zijn er nog 3 aanvullende foto's te vinden op: http://www.flickr.com/photos/uitgelicht

Gr. Gijs
Laatst gewijzigd door G.Alewijn op za nov 28 2009 11:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Photofanatic

Re: Concert fotos The Nits (zwart/wit)

Bericht door Photofanatic » za nov 28 2009 10:34 pm

#2 en 3 zijn wat mij betreft top, hoor!
#3 had wel een beetje meer naar rechts gekund, staat hier iets te centraal.
Als je hem vanuit rechts het beeld in laat komen verhoog je voor mijn gevoel de geheimzinnigheid.
Jammer van dat klein beetje onscherpte, maar het is je vergeven :).
Tevens goed gekozen om deze platen in z/w te maken...

Groeten

Robby Roos
One With Nature
http://www.photofanatic.nl

Gun uzelf het plaatje, maar vooral ook een ander

G.Alewijn

Bericht door G.Alewijn » za nov 28 2009 11:33 pm

-Photofanatic; Bedankt voor de snelle reactie.

#3:
Vergeten de unsharp bewerking toe te voegen na het resizen. Foto en eerste bericht zijn geupdate.
De foto heeft origneel wat meer ruimte..., dus een beetje schuiven zou makkelijk moeten kunnen. Ik heb er even mee gestoeid, maar heb het idee dat het 3:2 formaat me in de weg staat. Ben het met je eens dat meer ruimte links (minder centraal) de foto ten goede komt. Voor de volgende poging!

Gr.
Gijs

andre

Bericht door andre » zo nov 29 2009 1:04 pm

Voor je allereerste concertfoto's vind ik ze erg goed ,met name nr 3 en nr 4.
Ik vind de omzettingen geslaagd en wat mij opvalt is dat de foto's erg ruisarm zijn ;hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

gr,
Andre

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 29 2009 1:21 pm

Ze lijken met wat te donker... Je kan het contrast zeker wel wat verhogen.

Het is trouwens "Robert Jan". Ik geloof niet dat het tweede deel optioneel is. :wink:

Verder herkenbare mooie platen. Ik heb ze laatst in Alkmaar nog gezien (en Robert Jan gesproken). Vriendelijk mensen en goede muzikanten!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » zo nov 29 2009 1:38 pm

Daarom was het zo druk gisterenavond :)

Mooie serie, nummer 4 iets te donker maar mooi gezichtsuitdrukking

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

G.Alewijn

Bericht door G.Alewijn » zo nov 29 2009 8:29 pm

Andre:
Bedankt. Het was voor mij een hele ervaring; Je moet er al aardig dicht op staan (50mm (eqv. 80mm)), kleine scherptediepte (A=1.8) en dan manueel focussen ;) Heb je tips voor een evt. vervolg?
Mbt de ruis. Iso 200, lens vol open (1.8) en een zonnekapje. Verder eigenlijk niets speciaals gedaan voor de ruis. (NX2 als bewerking gebruikt en vanaf NEF bewerkt.)

Patrick:
Zodra ik het contrast verder opvoer vallen er bij nr.1-3 witte gaten. Er komt dan ook veel zwart bij. Bij nr. 4 heb ik het eigenlijk niet verder geprobeerd. Daar ga ik nog even mee stoeien.
....en Robert Jan dus..., bedankt voor de tip!

Maud:
Bedankt! Ik heb geloof ik maar 2 spiegelreflex camera's gezien...waarvan 1 een man was, en de ander een vrouw met een crew shirt van de boederij aan.. Was jij dat? Of kwam je echt voor de (geweldige) muziek, en was de camera nog thuis.

Ik ga kijken wat er nog uit nr.4 valt te halen... [to be continued]

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma nov 30 2009 2:12 am

G.Alewijn schreef:Patrick:
Zodra ik het contrast verder opvoer vallen er bij nr.1-3 witte gaten. Er komt dan ook veel zwart bij. Bij nr. 4 heb ik het eigenlijk niet verder geprobeerd. Daar ga ik nog even mee stoeien.
Er zijn meer manieren om meer contrast in de foto te krijgen in een foto dan alleen het schuifje met de naam "contrast". Probeer het grijspunt eens te verschuiven bijvoorbeeld. Of even wat aan de curve slepen (licht S vorm maken).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”