Mocht je a.s. zaterdag de 28e november niet bij de workshop studiofotografie zitten bij Gijs Moonen in Berkel Enschot,
kun je vanaf 15.00 uur ook terecht in Tilburg in de foyer van de Concertzaal van Theaters Tilburg voor een foto expositie:
http://www.tilburg.com/web/Informatie/N ... rtzaal.htm
http://www.theaterstilburg.nl/nieuws/1258625980470
Virtuele impressie: http://www.youtube.com/watch?v=xL6eVh-i ... r_embedded
Grote foto's 70x100 cm, kleinere foto's 30x45 cm.
Foto expo vanaf 28 november - Concertzaal Theaters Tilburg
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Foto expo vanaf 28 november - Concertzaal Theaters Tilburg
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Eeuw
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Foto expo vanaf 28 november - Concertzaal Theaters Tilburg
Verdikkeme, heb ik net mijn reisje naar Nederland een week uitgesteld. Hier had ik heel graag een stukje voor omgereden. Ik ben ontzettend benieuwd naar je werk.
En voor de lens van Léon zitten lijkt me een uitdaging op zich. Jammer Léon, hopelijk krijg ik nog eens een kans.
Ik kan ook proberen of mijn Second Life account nog werkzaam is, pff laaaaang geleden.
Heb je een link hoe ik bij jou kom dan?
En voor de lens van Léon zitten lijkt me een uitdaging op zich. Jammer Léon, hopelijk krijg ik nog eens een kans.
Ik kan ook proberen of mijn Second Life account nog werkzaam is, pff laaaaang geleden.
Heb je een link hoe ik bij jou kom dan?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Léon Obers
- Forumlid
De tentoonstelling duurt 3 maanden. Openingstijden na de opening is officieel eigenlijk alleen tijdens de openingsuren bij een bezoek aan een voorstelling in de Concertzaal. Met de organisatie heb ik wel even aangehaald dat mensen ook gewoon alleen de expositie willen bekijken. We moeten er nog een mouw aanpassen hoe we dat dan gaan doen. Normaal is de hoofdingang waar kaartjes verkocht worden overdag 's middags wel open, maar als er geen voorstelling is (die zijn meestal 's avonds), is de toegang tot de Concertzaal gesloten. Het is nieuw dat in het gedeelte van de Concertzaal exposities worden gehouden (ik ben de eerste die ermee start). Dus praktisch is het nog niet overal op de juiste wijze ingespeeld.
Het was in ieder geval geen probleem dat ikzelf mensen rondleidt en dan via de oneigenlijke ingang naar de Concertzaal breng. (Gebouw Fontys Hogescholen Kunstopleidingen, Concertzaal en de Theaterzaal zijn feitelijk allen met elkaar van binnenuit via lange gangen verbonden).
Dus via afspraak. Als er meerdere gegadigden zijn, is het misschien handig met een groepje de expositie te bekijken en een inleidend verhaaltje erbij te geven. Wanneer kom je naar Nederland?
Link Second Life als ik vanavavond thuis ben.
Dat is overigens niet echt goed zichtbaar, en niet de actuele situatie van de tentoonstelling.
Die Second Life animatie is niet door mijzelf opgezet. Dat is voor mij gedaan met een aantal kleinere foto's die ik eerder ter beschikking had gesteld.
En of dat voor de lens zitten morgenmiddag met een stuk of 50-60 ( - ??) mensen met een glaasje en borrelnootje om je heen fotografisch nu zo interessant is, heb ikzelf eerlijk gezegd mijn twijfels.
Het gaat meer om een stukje promotie.
Het was in ieder geval geen probleem dat ikzelf mensen rondleidt en dan via de oneigenlijke ingang naar de Concertzaal breng. (Gebouw Fontys Hogescholen Kunstopleidingen, Concertzaal en de Theaterzaal zijn feitelijk allen met elkaar van binnenuit via lange gangen verbonden).
Dus via afspraak. Als er meerdere gegadigden zijn, is het misschien handig met een groepje de expositie te bekijken en een inleidend verhaaltje erbij te geven. Wanneer kom je naar Nederland?
Link Second Life als ik vanavavond thuis ben.
Dat is overigens niet echt goed zichtbaar, en niet de actuele situatie van de tentoonstelling.
Die Second Life animatie is niet door mijzelf opgezet. Dat is voor mij gedaan met een aantal kleinere foto's die ik eerder ter beschikking had gesteld.
En of dat voor de lens zitten morgenmiddag met een stuk of 50-60 ( - ??) mensen met een glaasje en borrelnootje om je heen fotografisch nu zo interessant is, heb ikzelf eerlijk gezegd mijn twijfels.

- Theo van der Heijden
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
.
Laatst gewijzigd door Theo van der Heijden op zo nov 29 2009 10:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
- Léon Obers
- Forumlid
Sorry, dan zit je bij het verkeerde onderwerp in het verkeerde draadje:
Hier zou je dan moeten zijn: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... fotografie
Mijn reactie hierboven gaat over de foto happening op mijn expositie, niet over wat je bij Gijs leert.
Hier zou je dan moeten zijn: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... fotografie
Mijn reactie hierboven gaat over de foto happening op mijn expositie, niet over wat je bij Gijs leert.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Ben gisteren naar de expositie van Léon Obers in Tilburg geweest.
Ik weet nu wie Léon Obers is en dat hij prachtige foto's maakt.
Via internet kon je aangeven of je op de foto wilde hij had een kleine studio ingericht dus gaf ik mijn vrouw op.
Binnenkort heb ik een echte Léon Obers aan de muur hangen.
Léon succes met je expositie.
Arie.
Ik weet nu wie Léon Obers is en dat hij prachtige foto's maakt.
Via internet kon je aangeven of je op de foto wilde hij had een kleine studio ingericht dus gaf ik mijn vrouw op.
Binnenkort heb ik een echte Léon Obers aan de muur hangen.
Léon succes met je expositie.
Arie.
-
- Forumlid
Leon,
In de eerste plaats wens ik je vooral veel bezoekers en succes met de expositie Back to Basic in Tilburg en verwacht ook dat heel veel NCN'ers -naast je voortreffelijke adviezen en technische forumbijdrage's- ook live willen mee kijken.
Jammergenoeg zal ik gedurende de 3 lopende expositie maanden niet in Nl zijn en dus niet naar Tilburg kunnen komen wat mij spijt. Op het net heb ik nog geen expositie overzicht kunnen vinden en dat lijkt mij logisch. Zou het kunnen dat je een keer (b.v. aan het einde v.d. expositie) de serie foto's op het forum plaatst? zodat ook de ''niet kunners'' kunnen meekijken.
Alvast bedankt Un Saludo
In de eerste plaats wens ik je vooral veel bezoekers en succes met de expositie Back to Basic in Tilburg en verwacht ook dat heel veel NCN'ers -naast je voortreffelijke adviezen en technische forumbijdrage's- ook live willen mee kijken.
Jammergenoeg zal ik gedurende de 3 lopende expositie maanden niet in Nl zijn en dus niet naar Tilburg kunnen komen wat mij spijt. Op het net heb ik nog geen expositie overzicht kunnen vinden en dat lijkt mij logisch. Zou het kunnen dat je een keer (b.v. aan het einde v.d. expositie) de serie foto's op het forum plaatst? zodat ook de ''niet kunners'' kunnen meekijken.
Alvast bedankt Un Saludo
- Léon Obers
- Forumlid
De locatie van expositie heeft zijn voor- en nadelen.Brava schreef: In de eerste plaats wens ik je vooral veel bezoekers en succes met de expositie Back to Basic in Tilburg en verwacht ook dat heel veel NCN'ers -naast je voortreffelijke adviezen en technische forumbijdrage's- ook live willen mee kijken.
Zoals eerder aangehaald, de expositie kan alleen bezocht worden tijdens de openingsuren bij een bezoek aan een voorstelling in de Concertzaal (vooraf aan de voorstelling en tijdens pauzes). Buiten de openingstijden is een bezoek mogelijk door aanmelding van mensen die met mij een afspraak maken voor een gezamenlijke rondleiding 's middags. Bijvoorbeeld in de weekenden of zo. (Daar heb je geen toegangskaartje voor nodig

Ook bekijken we de mogelijkheid om misschien gewoon een aantal malen (op een zaterdag of zo) een open middag te houden.
Dat je niet zomaar onaangemeld ('s middags) binnen kunt stappen heeft te maken dat buiten de reguliere voorstellingen, de Foyer van de Concertzaal niet bemand is met personeel, en dan tevens het alarm in de ruimte is ingeschakeld.
Waarom deze ruimte voor een exposant dan toch interessant is?
Bijna dagelijks zijn er voorstellingen. Per voorstelling heb je op die wijze een bereik van honderden bezoekers die de foto's (kunnen) bezichtigen.
Dat is een aanzienlijk groter aantal mensen die ermee in aanraking komen dan dat mensen op eigen houtje een galerie bezoeken.
Overigens was ik verbaast en daarmee dan ook vereert dat Arie Bertrand met zijn vrouw helemaal uit Dordrecht de moeite nam de expositie te bezoeken. Ik neem eerst enkele dagen rust, en ga dan de foto's bekijken en verwerken welke ik op die dag heb genomen van 10 aangemelde personen.
Een van die 10 zal tevens vergroot op de expositie komen te hangen.