CS4 vraagje.

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Jay

CS4 vraagje.

Bericht door Jay » zo nov 29 2009 8:31 pm

Vandaag heb ik weer een expiriment shoot met Vief gedaan. Aan de hand van de vorige reacties die ik gekregen heb m.b.t. belichting en kleine storende elementjes hebben wij nog een poging gedaan.
Dit maal hebben wij een zwart doek aangeschaft om als achtergrond te gebruiken.

Nu komt het probleem. In de foto's zie je nog heel duidelijk de 'vouwen' in het doek (nee we hadden geen tijd om te strijken :oops: )
Hoe pakken jullie dit aan in Adobe photoshop om het enigzins egaal te krijgen ?

Ik heb al meerdere opties geprobeerd:
- contrast van de zwarttinten verhogen
- selectie gemaakt van achtergrond en er een 'blur' overheen gegooid.

Helaas gaven deze opties niet de desgewenste resultaten.

Hieronder een voorbeeldfoto en dan zullen jullie gelijk wel zien wat het probleem is :cry:

Afbeelding

Ik hoop dat jullie hier een simpele oplossing voor hebben. Alvast dank.

Arend-ho

Re: CS4 vraagje.

Bericht door Arend-ho » zo nov 29 2009 8:37 pm

kijk eens naar replace color....
trek je de boel zo zwart mee

edit: mm dacht dat je de achtergrond zwart wilde hebben....las even verkeerd..alleen glad ? ach met een beetje geduld clonen zou ook lukken..

Succes

Arend
Laatst gewijzigd door Arend-ho op zo nov 29 2009 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jay

Bericht door Jay » zo nov 29 2009 8:38 pm

Arend-ho schreef:kijk eens naar replace color....

Succes

Arend
En waar zou ik dat moeten vinden binnen CS4? Ik gebruik het nog niet zo heel erg lang dus weet nog lang niet waar alles te vinden is :oops:
Ik ben een persoon die spelenderwijs dingen leert. Maar hier werd ik gewoon erg gefrustreerd van.

*edit*

Zwart is ook goed hoor :)

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » zo nov 29 2009 11:09 pm

Jay ik weet niet of je ook nx 2 gebruikt maar dit heb ik even snel gedaan met het zwart sturingspunt
kostte me wel geteld 10 seconden.
als je wilt haal ik hem weer weg.

groet ruud

Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma nov 30 2009 2:04 am

ruud schreef:Jay ik weet niet of je ook nx 2 gebruikt maar dit heb ik even snel gedaan met het zwart sturingspunt
kostte me wel geteld 10 seconden.
als je wilt haal ik hem weer weg.
Op zich is het een methode die werken kan, maar je moet wel even een masker over je onderwerp heen plaatsen, want nu lopen ook de haren van Vief vol.

Als je dat masker maakt kan je trouwens van alles doen met de achtergrond. Een portie Gaussian Blur zou hier ook wonderen doen om die duidelijke vouwen eruit te krijgen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door dboomsma » ma nov 30 2009 7:31 am

Via Kelbytraining.com heb ik geleerd dat je onderwerp (Vief) ca. 2-3m vóór het doek moet staan. Door een goede belichting en een juist bokeh, vervaagt de achtergrond dan mooi.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma nov 30 2009 7:46 am

Jay schreef:
Arend-ho schreef:kijk eens naar replace color....

Succes

Arend
En waar zou ik dat moeten vinden binnen CS4? Ik gebruik het nog niet zo heel erg lang dus weet nog lang niet waar alles te vinden is :oops:
Ik ben een persoon die spelenderwijs dingen leert. Maar hier werd ik gewoon erg gefrustreerd van.

*edit*

Zwart is ook goed hoor :)
ik heb CS4 niet meer draaien daar het mij nog steeds niet voegt.
CS3 in het engels....onder image.....adjustments....replace color
paar puntjes aanklikken en onderste schuif naar links trekken.
layer mask en dan evt terug "brushen" wat tever overloopt.

succes

Arend

Jay

Bericht door Jay » ma nov 30 2009 12:32 pm

Dank arend :)
hier kan ik denk ik wel wat mee :D ik zal van de week weer even gaan stoeien in de hoop dat het lukt.

pata negra

Bericht door pata negra » di dec 01 2009 10:35 am

Achtergrond geselecteerd en lens blur toegepast (octagon > 45) > met history brush (zachte borstel) het doek onder haar en heel voorzichtig de omtrek van uw model teruggebracht. Als die hier teveel staat doe ik die zo weer weg hoor - wou het gewoon even tonen.

Afbeelding

VieF

Bericht door VieF » di dec 01 2009 6:03 pm

@Pata Negra Dit is eigenlijk precies het resultaat dat ik zoek! Met wat heb je de selectie van de achtgergrond gemaakt als ik vragen mag? (oeps, hij stond nog ingelogd op Vief dr account) :)

pata negra

Bericht door pata negra » di dec 01 2009 7:56 pm

Met het pen gereedschap - zoals alles wat ik moet selecteren - er bestaat gewoon niks beters :D

Jay

Bericht door Jay » vr dec 04 2009 7:09 pm

pata negra schreef:Met het pen gereedschap - zoals alles wat ik moet selecteren - er bestaat gewoon niks beters :D
Moet je er wel mee om kunnen gaan. en dat kan ik helaas niet :( ik doe het met de magic selection tool dacht ik.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”