sb-600
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: sb-600
Ja, ik weet alleen niet of dat ook met de D60 kan. Moet je even in de handleiding kijken.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Dat is natuurlijk het eerste wat ik gedaan hebCees Laarman schreef:Ja, ik weet alleen niet of dat ook met de D60 kan. Moet je even in de handleiding kijken.

iemand hier ervaring mee?
Gr.
- Cees
- Forumlid
Als ik in de handleiding kijk, denk ik dat de D60 het niet kan. Pag. 64/65 en 113.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
-
- Forumlid
Helaas pindakaas..Cees Laarman schreef:Als ik in de handleiding kijk, denk ik dat de D60 het niet kan. Pag. 64/65 en 113.
Het kan wel met een D60 (alleen niet met de ingebouwde flitserpdc_2 schreef:Helaas pindakaas..Cees Laarman schreef:Als ik in de handleiding kijk, denk ik dat de D60 het niet kan. Pag. 64/65 en 113.

Dan zou je er een SB 900 of een SU... (weet ff het nummer niet meer) op moeten zetten
maar goed, ik heb het nog niet zo veel serieus gebruikt (mijn D80 kan het wel met de interne flits)
Blijft wel een heerlijke litser die sb600....
-
- Forumlid
Ik heb hem gister binnen gekregen en ziet er goed uit. ben nog niet thuis in het flitsen, dus dat wordt druk oefenen de komende tijd.jpauwels schreef:Het kan wel met een D60 (alleen niet met de ingebouwde flitserpdc_2 schreef:Helaas pindakaas..Cees Laarman schreef:Als ik in de handleiding kijk, denk ik dat de D60 het niet kan. Pag. 64/65 en 113.)
Dan zou je er een SB 900 of een SU... (weet ff het nummer niet meer) op moeten zetten
maar goed, ik heb het nog niet zo veel serieus gebruikt (mijn D80 kan het wel met de interne flits)
Blijft wel een heerlijke litser die sb600....
Heb de tips van ALE al in de tas zitten

Ik vind het veel geld om er meteen een SU800 op te zetten, dan leg ik dat geld liever bij om een camera upgrade te doen.
Ach, weer een doel om wat geld voor apart te leggen.
Ik heb ook de combi D60 en een sb600
Het lukt me niet om de sb600 als slaaf van de popupflitser te laten werken.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is.
Als ik elders op internet lees over strobe flitsen, dan is mijn indruk dat elke geschikte flitser simpelweg vuurt bij het zien van een andere flits.
de slaaf moet daarom ook in de manual-mode staan, en qua sterkte handmatig worden afgesteld of verplaatst.
Als de sb600 dat in principe kan, dan kan de werking toch niet afhankelijk zijn van de soort camera?
Wie werpt hier meer licht op
Het lukt me niet om de sb600 als slaaf van de popupflitser te laten werken.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is.
Als ik elders op internet lees over strobe flitsen, dan is mijn indruk dat elke geschikte flitser simpelweg vuurt bij het zien van een andere flits.
de slaaf moet daarom ook in de manual-mode staan, en qua sterkte handmatig worden afgesteld of verplaatst.
Als de sb600 dat in principe kan, dan kan de werking toch niet afhankelijk zijn van de soort camera?
Wie werpt hier meer licht op

- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Beste Chris,
begin gewoon eens dit draadje te lezen bij berichtje 1. Het antwoord komt dan vanzelf naar je toe.
Jolanda
begin gewoon eens dit draadje te lezen bij berichtje 1. Het antwoord komt dan vanzelf naar je toe.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Jolanda,
Natuurlijk heb ik dit draadje gelezen, en ik snap ook wel dat het kennelijk niet lukt.
Maar ik blijf zitten met de vraag: Waarom?
Nogmaals: waarom reageert de SB600 niet "gewoon" op een flits van een andere flitser, ongeacht welke?
Natuurlijk heb ik dit draadje gelezen, en ik snap ook wel dat het kennelijk niet lukt.
Maar ik blijf zitten met de vraag: Waarom?
Nogmaals: waarom reageert de SB600 niet "gewoon" op een flits van een andere flitser, ongeacht welke?
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Je vraag was of het lukt met de D60. Antwoord: nee.
Lukt het met de D80? Antwoord: ja.
Het draadloos ddl/ttl flitsen kan volgens mij niet met alleen een d60, omdat die geen onderdeel uitmaakt van het nikon creative verlichtings systeem (wat een naam). De sb-600 doet dit deels (hij kan er door aangestuurd worden, maar kan het niet aansturen). Bijv de sb-800/900 of de stuurunit zijn wel volledig compatible, en kunnen dus o.a. de sb-600 aansturen met ddl/ttl flitsen.
Lukt het met de D80? Antwoord: ja.
Het draadloos ddl/ttl flitsen kan volgens mij niet met alleen een d60, omdat die geen onderdeel uitmaakt van het nikon creative verlichtings systeem (wat een naam). De sb-600 doet dit deels (hij kan er door aangestuurd worden, maar kan het niet aansturen). Bijv de sb-800/900 of de stuurunit zijn wel volledig compatible, en kunnen dus o.a. de sb-600 aansturen met ddl/ttl flitsen.
click voor mijn foto's op flickr.
Of je voorziet de SB-600 van een TTL Sensor Unit SU-4. Dan lukt het wel.

Ik heb nog een SU-4 hier liggen die je kan overnemen.
Groet,
ALE

Ik heb nog een SU-4 hier liggen die je kan overnemen.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Ik heb geprobeerd een privebericht te sturen, maar dat lukte niet. Stuur even een mail naar infoAPESTAARTJEcisteemPUNTnl
Chris
Chris
Laatst gewijzigd door chris op ma nov 30 2009 11:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Door Patrick: ik heb je emailadres even verbouwd. Zomaar open en bloot een emailadres op een forum zetten is niet zo'n goed idee... Vreemd trouwens dat een PB niet lukt. Er is niets mis met het systeem, dus nog een keer proberen zou ik zeggen...

Chris hoi,
Ik heb je een mailtje gestuurd.
Groet,
ALE
Ik heb je een mailtje gestuurd.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters