De Hel Van Het Noorden

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Rijko

De Hel Van Het Noorden

Bericht door Rijko » zo nov 29 2009 9:56 pm

Ieder jaar organiseert de Groningen Studenten Roeivereniging G.S.R. Aegir een roeiwedstrijd op het Eemskanaal (even buiten Groningen). De ‘Hel van het Noorden’ is een zes kilometer lange achtervolgingsrace voor de skiff (eenmansboot) en de twee-zonder-stuurman op het Eemskanaal te Groningen van paal 10 tot paal 4. De wedstrid vindt altijd plaats eind november als de dagen al erg kort zijn, en het weer vaak guur, regenachtig en somber. De harde tegenwind uit het westen maakt dat de naam 'Hel Van Het Noorden' zeer toepasselijk is voor deze wedstrijd.

Vanmiddag vond de wedstrijd plaats. Ik ben er geweest om fotos te maken, zie hieronder een impressie:

foto #1

Afbeelding

foto #2

Afbeelding

foto #3

Afbeelding

foto #4

Afbeelding

foto 5

Afbeelding

foto #6

Afbeelding

foto #7

Afbeelding

foto #8

Afbeelding

Graag jullie commentaar, en tips om het beter te doen. Het weer was erg donker en somber, en daardoor was het maken van fotos wel erg lastig. Met name het contrast in de fotos is moeilijk te controleren en via Capture NX2 te optimaliseren.

Rijko

Photofanatic

Re: De Hel Van Het Noorden

Bericht door Photofanatic » ma nov 30 2009 10:17 am

Wanneer je weer een dergelijke serie gaat maken zou je wellicht kunnen letten op het volgende:

Op foto 1 staat je onderwerp er niet fijn op, is het een portret of wilde je persoon (in zijn geheel) erop hebben.
Zou 'm dan helemaal erop hebben gezet.
Tevens is de plaatsing van je onderwerp te centraal, maar dat geld tevens voor foto 3 en 4.
Zelf zou ik gekozen hebben het onderwerp links te plaatsen (mbt kijkrichting...).

Foto 5 had je meer uit kunnen halen, onderwerp links, strakker kaderen.
Grimas op zijn gezicht spreekt boekdelen.
Afbeelding
Voorbeeld...

Qua compo sopreekt mij foto 6 het meest aan, maar ook hier staat je onderwerp weer te centraal.
Ben ook bang dat je je ISO tamelijk hoog had staan gezien je ruisgehalte.

Hoop dat ik je met bovenstaande op weg heb geholpen!

Robby Roos
One With Nature
http://www.photofanatic.nl

Gun uzelf het plaatje, maar vooral ook een ander

Rijko

Re: De Hel Van Het Noorden

Bericht door Rijko » ma nov 30 2009 9:59 pm

bedankt voor de tips, Photofanatic . De ruis heb ik ook gezien. De ISO stond op 800, het was erg somber en donker weer.

Ik heb nog veel meer fotos gemaakt dan deze 8, maar heb nog niet de tijd gehad om er mee aan de gang te gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”