Dat is te gemakkelijk gesteld, zeker met de gebruikte werkdiafragma's bij die voorbeelden. Het percentage problemen van deze lens is uit de poll vanuit de andere draad reeds te hoog. Dat zijn bij mijn weten beslist niet allemaal D3x gebruikers (misschien zelfs maar een enkeling), daarbij zelfs ook Nikon DX-formaat D300 gebruikers. Eenzelfde lens heb ik ook eens op mijn D700 gehad waarbij het resultaat totaal onverwachte vreemde beeldresultaten gaf. Die specifieke foute lens zou ik niet eens cadeau willen hebben omdat je totaal niet kunt vertrouwen op het resultaat. Voor het risico een ander te kopen met redelijkerwijs kans op eveneens problemen, daar zou ik, net als diverse andere Nikon gebruikers, voor passen. Is de gebruiker of Nikon daarmee geholpen? Ik denk het niet.Isflicka schreef:Hallo Léon,
Met een D3x zakt bijna elk objectief door het ijs....
Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Léon,
Misschien lijkt het alsof ik de problemen met de 24-70 2.8 bagatelliseer maar dat is beslist niet mijn bedoeling. Toen ik in augustus 2007 één van de eerste test 24-70's in handen kreeg leek het mij ook een geweldige lens maar al snel (december 2007) kwamen de eerste verhalen. Sindsdien ben ik heel voorzichtig geworden en ik heb al heel wat uurtjes testwerk (niet alleen met de 24-70) achter de rug waarbij ik soortgelijke lensfouten (of QC) ben tegengekomen. Dat is overigens jammer want ik wil liever gewoon zorgeloos fotograferen. Misschien is het handig/verstandig om ook serienummers te inventariseren zodat je iets kunt zeggen over vroege of late 24-70's oftewel zijn de problemen met de huidige productie-exemplaren achter de rug.
Groetjes,
Hulda
Misschien lijkt het alsof ik de problemen met de 24-70 2.8 bagatelliseer maar dat is beslist niet mijn bedoeling. Toen ik in augustus 2007 één van de eerste test 24-70's in handen kreeg leek het mij ook een geweldige lens maar al snel (december 2007) kwamen de eerste verhalen. Sindsdien ben ik heel voorzichtig geworden en ik heb al heel wat uurtjes testwerk (niet alleen met de 24-70) achter de rug waarbij ik soortgelijke lensfouten (of QC) ben tegengekomen. Dat is overigens jammer want ik wil liever gewoon zorgeloos fotograferen. Misschien is het handig/verstandig om ook serienummers te inventariseren zodat je iets kunt zeggen over vroege of late 24-70's oftewel zijn de problemen met de huidige productie-exemplaren achter de rug.
Groetjes,
Hulda
Léon Obers schreef:Dat is te gemakkelijk gesteld. Het percentage problemen van deze lens is uit de poll vanuit de andere draad reeds te hoog. Dat zijn bij mijn weten beslist niet allemaal D3x gebruikers (misschien zelfs maar een enkeling), daarbij zelfs ook Nikon DX-formaat D300 gebruikers. Eenzelfde lens heb ik ook eens op mijn D700 gehad waarbij het resultaat totaal onverwachte vreemde beeldresultaten gaf. Die specifieke foute lens zou ik niet eens cadeau willen hebben omdat je totaal niet kunt vertrouwen op het resultaat. Voor het risico een ander te kopen met redelijkerwijs kans op eveneens problemen, daar zou ik, net als diverse andere Nikon gebruikers voor passen. Is de gebruiker of Nikon daarmee geholpen? Ik denk het niet.Isflicka schreef:Hallo Léon,
Met een D3x zakt bijna elk objectief door het ijs....
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat is een van de zaken die je inderdaad beslist daarbij moet opnemen als je het een en ander gestructureerd gaat opzetten.Isflicka schreef:Misschien is het handig/verstandig om ook serienummers te inventariseren zodat je iets kunt zeggen over vroege of late 24-70's oftewel zijn de problemen met de huidige productie-exemplaren achter de rug.
Met een database aan sernienummers voorkom je ook dat "foute" lenzen die zijn ingenomen door Nikon of bij winkels, elders als "fout" weer opduiken.
Ikzelf heb eerder ooit problemen gehad met een Fuji Finepix Pro S1 DSLR camera, wat later over het www bij veel mensen terugkwam. Ikzelf heb toen nationaal en internationaal naar wat contacten gezocht en de bevindingen op een website gezet en ben gesprekken aangegaan met Fuji. Op de website tevens de serienummers vermeld van de foute camera's. Een foute ingeleverde camera bleek achteraf met hetzelfde euvel weer bij een ander terecht te komen (die nam dan weer met mij contact op) waarbij ik Fuji daarmee confronteerde. Men stond met de mond vol tanden.
Uiteindelijk heb ik in 9 maanden tijd 3 bodies gehad, waarbij Fuji zelf niet in staat was het probleem daadwerkelijk op te lossen en men vanuit henzelf mij aanbood de camera terug te nemen en het volledige aankoopbedrag dan maar bij de leverancier terug te halen. Daarna met pakweg 3/4 jaar ertussen een Nikon D1x gekocht.
Die 3e body was een speciaal uitgezocht exemplaar in Japan (tezamen met een body voor een andere fotograaf waar we gezamenlijk mee aan tafel hebben gezeten) en kwam met DHL over naar Fuji Rotterdam (zat nog ongeopend in de verpakking). We mochten het bij Fuji uittesten, en bekijken op de daar opgestelde Mac computers. Ik moet zeggen dat qua kleur het inderdaad de beste keus was binnen het probleem van die camera (een groenzweem aan éénn kant/hoek van de sensor). Daar zou ik het voor doen, zij het dat die camera bij bijna al mijn lenzen een behoorlijke front focus had. Dat kon ik niet gebruiken voor het doel waar ik de camera voor had aangeschaft. In Nederland was de service-afdeling van Fuji te slecht geoutilleerd om dat probleem bij te stellen. Daarvoor zou de camera naar Duitsland moeten, maar men adviseerde mij maar om het maar zo te laten en de camera door Fuji terug te laten nemen en het aankoopbedrag terug te geven.
Met Fuji had ik zakelijk gezien een strak en goed contact waarbij we ieder persoonlijk in hun waarde lieten. Maar ik bleef wel mijn stelling verdedigen en liet mij niet zomaar ompraten. Met goede argumenten die men niet kon tegenwerpen werd dat geaccepteerd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
George Fennes schreef:Maar dan heb ik wel harde feiten nodig van mensen die nog steeds problemen hebben met dit objectief.
En van degenen die klachten hebben gehad en op welke manier deze klachten zijn opgelost en tegen eventueel welke vergoeding en/of men tevreden was met de totale afhandeling van de klacht enz.
Groetjes George
Zeg het maar, geen probleem.
Ik ga nu pas na de workshop studiofotografie in Tilburg op 21 nov. wederom met de 24-70 naar Beverwijk en dan zoeken ze het maar uit en ik accepteer geen lens terug die niet perfect is....
Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dus Jeroen jij bent al eerder naar Beverwijk geweest met je 24-70mm 2.8 en nog niet naar tevredenheid opgelost?
Het lijkt me verstandig dat we een formulier in elkaar zetten waar een aantal crusiale vragen in beantwoord worden en waar je zelf nog een toelichting op kan geven.
Ik heb contact met een aantal andere forumleden om het een en ander uit te werken.
Zodra we iets op stapel hebben staan horen jullie het.
Groetjes George
Het lijkt me verstandig dat we een formulier in elkaar zetten waar een aantal crusiale vragen in beantwoord worden en waar je zelf nog een toelichting op kan geven.
Ik heb contact met een aantal andere forumleden om het een en ander uit te werken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ik denk dat de 24-70mm het slachtoffer is van voortgaande miniaturisering van de mechanische onderdelen van het objectief. Het geheel wordt daar niet betrouwbaarder van. Ik denk dat we er aan moeten wennen dat de huidige generatie objectieven niet meer de kwaliteit hebben van wat we gewend zijn van Nikon.
De 24-70mm is duidelijk een kwetsbaar objectief en bewijst mijn veronderstelling.
De 24-70mm is duidelijk een kwetsbaar objectief en bewijst mijn veronderstelling.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoe staat het daar eigenlijk mee? Al iets op stapel?George Fennes schreef:Dus Jeroen jij bent al eerder naar Beverwijk geweest met je 24-70mm 2.8 en nog niet naar tevredenheid opgelost? Het lijkt me verstandig dat we een formulier in elkaar zetten waar een aantal crusiale vragen in beantwoord worden en waar je zelf nog een toelichting op kan geven.
Groetjes George
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo,
Ik ga in ieder geval na de studiofotografie workshop op 21 nov. terug naar Beverwijk om mijn 24-70 grondig na te laten kijken. Ik zal alleen pertinent niet akkoord gaan met een eventuele rekening. (heb nog garantie..)
Groeten,
Jeroen
Ik ga in ieder geval na de studiofotografie workshop op 21 nov. terug naar Beverwijk om mijn 24-70 grondig na te laten kijken. Ik zal alleen pertinent niet akkoord gaan met een eventuele rekening. (heb nog garantie..)
Groeten,
Jeroen
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo,
Vorige week na de studiomiddag bij Gijs mijn 24-70 weggebracht....
Ik krijg net bericht van NSP:

Beetje jammer maar ik weet heel zeker dat mijn lens nooit is gevallen o.i.d., de zoom was vanaf nieuw al niet helemaal soepel maar het is een bult glas wat verschoven moet worden en vond het niet de moeite om mee terug te gaan.
Het probleem werd alleen steeds erger dus tja dan maar voordat de garantie over is opsturen, en nou dit....
Afgezien van het feit dat het mooi k*t is heb ik op het ogenblik geen geld om dit te kunnen bekostigen. Zit er aan te denken om maar een brief naar Nikon te sturen .
Ik heb een splinternieuwe Fiat Bravo gehad, de motor viel steeds in storing als ik doortrok in een versnelling. Er bleek een klep op de turbo krom te zijn, waarschijnlijk hadden ze die in de fabriek ergens tegenaan gestoten. Geen probleem, er werd zonder kosten een compleet nieuwe turbo geinstalleerd. Zou zoiets bij Nikon ook kunnen gebeuren?????
Jeroen

Beetje jammer maar ik weet heel zeker dat mijn lens nooit is gevallen o.i.d., de zoom was vanaf nieuw al niet helemaal soepel maar het is een bult glas wat verschoven moet worden en vond het niet de moeite om mee terug te gaan.

Afgezien van het feit dat het mooi k*t is heb ik op het ogenblik geen geld om dit te kunnen bekostigen. Zit er aan te denken om maar een brief naar Nikon te sturen .
Ik heb een splinternieuwe Fiat Bravo gehad, de motor viel steeds in storing als ik doortrok in een versnelling. Er bleek een klep op de turbo krom te zijn, waarschijnlijk hadden ze die in de fabriek ergens tegenaan gestoten. Geen probleem, er werd zonder kosten een compleet nieuwe turbo geinstalleerd. Zou zoiets bij Nikon ook kunnen gebeuren?????
Jeroen

Laatst gewijzigd door jtimmer op wo dec 02 2009 5:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
Héél vervelend. Maar een kromme bajonet ontstaat niet zomaar.jtimmer schreef:Ik krijg net bericht van NSP:
Schade door onheil van buitenaf.
Zoom herstellen en bajonet vervangen (deze is krom) , justeren en geheel controleren.
Prijs: Euro 317,73 (waarvan 30 euro materiaal)
Misschien een door de winkel teruggenomen exemplaar, met een geschiedenis?
Ik vraag mij al langer af wat winkels doen met al die teruggebrachte exemplaren.
Tijd voor een registratie van serienummers op dit forum?
Laatst gewijzigd door Marten op wo dec 02 2009 5:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Dat vroeg ik mij ook al af, dit was het tweede exemplaar wat ik kreeg. De eerste had 10 mm. frontfocus en tja misschien is die gewoon weer in de verkoop gegaan en heb ik nu iemand anders zijn "ruil lens" ..........Marten schreef:Héél vervelend. Maar een kromme bajonet ontstaat niet zomaar.jtimmer schreef:Ik krijg net bericht van NSP:
Schade door onheil van buitenaf.
Zoom herstellen en bajonet vervangen (deze is krom) , justeren en geheel controleren.
Prijs: Euro 317,73 (waarvan 30 euro materiaal)
Misschien een door de winkel teruggenomen exemplaar, met een geschiedenis?
Ik vraag mij al langer af wat winkels doen met al die teruggebrachte exemplaren.
Tijd voor een registratie van serienummers op dit forum?
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Ben toch eens gaan googlen en ik vond dit:
http://www.flickr.com/groups/nikkor_24_ ... 300077438/
En Nikon maar volhouden dat er geen problemen zijn met deze lens?????
Jeroen
http://www.flickr.com/groups/nikkor_24_ ... 300077438/
En Nikon maar volhouden dat er geen problemen zijn met deze lens?????

Jeroen
jtimmer schreef:Hallo,
Klinkt bekend. Kan je nagaan hoe je je dan voelt als je zegt 'repareren maar' en er komt na een paar weken een berichtje dat de kosten voor repararie bij nader inzien ruim €1100 bedragen... Hoewel bij mij zowel de camera als de lens een probleem hadden, dus ik kan niet uitsluiten dat er met mijn spullen echt iets gebeurd is.
-
- Forumlid
Dat lijkt mij nieuws t.o.v. je eerdere berichten.flitslicht schreef:... Hoewel bij mij zowel de camera als de lens een probleem hadden, dus ik kan niet uitsluiten dat er met mijn spullen echt iets gebeurd is.
jtimmer schreef:Hallo,
Beetje jammer maar ik weet heel zeker dat mijn lens nooit is gevallen o.i.d., de zoom was vanaf nieuw al niet helemaal soepel maar het is een bult glas wat verschoven moet worden en vond het niet de moeite om mee terug te gaan.Het probleem werd alleen steeds erger dus tja dan maar voordat de garantie over is opsturen, en nou dit....
Jeroen![]()
![]()
![]()
Hier word je bepaald niet vrolijk van. Als ik kijk naar alle negatieve ervaringen die hier op het forum staan, dan word je daar niet goed van.
De 28-70mm f/2.8 ED-IF AF-S Zoom-NIKKOR is nog steeds te koop. Dat geeft toch wel te denken. Problemen met dit objectief ben ik op het forum nog niet tegen gekomen. Hij ziet er uiterlijk dan ook een stuk robuuster uit.
Ik denk dat Nikon er goed aan doet die 24-70 maar snel uit de handel te halen.
Het is jammer Jeroen dat je met dit soort problemen met je objectief geen kant op kunt. Je kunt niet bewijzen dat dit probleem door je leverancier is veroorzaakt, e.d.
Ik wens je veel sterkte en hoop voor je dat het achteraf nog mee mag vallen.