Nee, dat heb ik nooit uitgesloten. Ik ga even niet in al die posts duiken om dat 'aan te tonen', maar ik heb twee van die lenzen. De eerste is echt totaal onbruikbaar met een scherpe cirkel in het midden. Nadat ik die verhoogde reparatie prijs van Nikon had teruggekregen heb ik een nieuwe gekocht, 'hand picked' mbv de D300 die een scheve sensor bleek te hebben. Die tweede lens was dus scheef de andere kant op en dat is onder garantie in Beverwijk bijgesteld, daar werk ik nu mee al is hij nog niet ideaal. De eerste lens wordt nu gerepareerd bij Fixation in Londen. Het is een nogal complex verhaal.Marten schreef:Dat lijkt mij nieuws t.o.v. je eerdere berichten.flitslicht schreef:... Hoewel bij mij zowel de camera als de lens een probleem hadden, dus ik kan niet uitsluiten dat er met mijn spullen echt iets gebeurd is.
Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
Re: Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Volgens mij is wat hier te zien is een definitieve offerte. Ik heb zo'n ding ook gehad toen ik m'n AFS 80-200 liet repareren. En de prijs was tot op de laatste decimaal wat ik uiteindelijk moest afrekenen.flitslicht schreef:Klinkt bekend. Kan je nagaan hoe je je dan voelt als je zegt 'repareren maar' en er komt na een paar weken een berichtje dat de kosten voor repararie bij nader inzien ruim €1100 bedragen... Hoewel bij mij zowel de camera als de lens een probleem hadden, dus ik kan niet uitsluiten dat er met mijn spullen echt iets gebeurd is.
Dat lijkt inderdaad zo maar ik kreeg na eenzelfde bericht toch mooi een 'herziene prijsopgave' die ruim drie keer zo hoog was. Ik weet ook niet wat die lui bezielt, misschien vond men in Duitsland dat Beverwijk het niet goed had ingeschat of zo. Maar als ik een fout maak in een offerte en ik ben drie keer zoveel tijd kwijt als gedacht ga ik mijn klanten daar echt niet mee lastigvallen; dat beschouw ik als een leermoment en neem ik het mee voor de volgende keer. De reparatieservice heeft weinig concurrentie. Vandaar dat ik mijn geluk maar eens in Engeland ben gaan zoeken en daar blijkt de reparatie €600 ipv €1100 te kosten.Patrick schreef: Volgens mij is wat hier te zien is een definitieve offerte. Ik heb zo'n ding ook gehad toen ik m'n AFS 80-200 liet repareren. En de prijs was tot op de laatste decimaal wat ik uiteindelijk moest afrekenen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou zo snel mogelijk akkoord gaan. Ik wil wel eens zien wie dat wint als je later een hogere rekening gepresenteerd krijgt. Dat win je op je sloffen als je het laat voorkomen volgens mij (zover laten ze het toch niet komen).flitslicht schreef:Dat lijkt inderdaad zo maar ik kreeg na eenzelfde bericht toch mooi een 'herziene prijsopgave' die ruim drie keer zo hoog was. Ik weet ook niet wat die lui bezielt, misschien vond men in Duitsland dat Beverwijk het niet goed had ingeschat of zo. Maar als ik een fout maak in een offerte en ik ben drie keer zoveel tijd kwijt als gedacht ga ik mijn klanten daar echt niet mee lastigvallen; dat beschouw ik als een leermoment en neem ik het mee voor de volgende keer. De reparatieservice heeft weinig concurrentie. Vandaar dat ik mijn geluk maar eens in Engeland ben gaan zoeken en daar blijkt de reparatie €600 ipv €1100 te kosten.Patrick schreef: Volgens mij is wat hier te zien is een definitieve offerte. Ik heb zo'n ding ook gehad toen ik m'n AFS 80-200 liet repareren. En de prijs was tot op de laatste decimaal wat ik uiteindelijk moest afrekenen.
Ik was dus al akkoord gegaan en kreeg weken later een herziene prijsopgave. Waarschijnlijk hebben ze wel ergens een regeltje in hun voorwaarden hebben dat dat mogelijk maakt of zo. Het grootste probleem was dat die lens nog wel bruikbaar was toen ik hem wegbracht, er zat alleen een soort 'thumb' in de zoomring ergens in het midden van de draai. Toen ik hem ongerepareerd terugkreeg was de hele buitenste rand onscherp. Daarna is ie nog een keer maanden bij Nikon geweest omdat ik dat niet zo leuk vond en toen ik er op een gegeven moment om ging vragen had ik hem in no time terug. Ze waren er verder niet aangeweest, hij was nog precies hetzelfde. Ik ga niet voor niets naar Fixation, koop daar in het vervolg mijn spullen misschien ook wel.Patrick schreef: Ik zou zo snel mogelijk akkoord gaan. Ik wil wel eens zien wie dat wint als je later een hogere rekening gepresenteerd krijgt. Dat win je op je sloffen als je het laat voorkomen volgens mij (zover laten ze het toch niet komen).
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wij hebben al eerder, maar in een ander draadje, verteld over onze ervaring met de 24-70 mm, die op z'n zachtst gezegd anders is als wat Jeroen nu overkomt. Wij hebben in februari 2009 een 24-70 mm bij Hong Sien in Hong Kong gekocht. Zoomring ging 3 maanden geleden van tijd tot tijd erg zwaar. Bij Nikon Service in onze woonplaats aangeboden in de veronderstelling dat grijze import niet onder de garantie zou vallen. Viel dus wel onder de garantie, omdat er een deel C bij het garantiebewijs zat. Dus ook dat fabeltje is ontzenuwd. Nikon Service heeft de lens naar Duitsland opgestuurd, omdat die betere apparatuur hebben voor het afstellen. Kregen de lens 3 weken later terug met een soepellopende en nog steeds soepellopende zoomring, zonder enige kosten ...
Groet,
Jan (en Yuul
)
Groet,
Jan (en Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
-
- Forumlid
Jan en Yuul schreef:.... Wij hebben in februari 2009 een 24-70 mm bij Hong Sien in Hong Kong gekocht. Bij Nikon Service in onze woonplaats aangeboden in de veronderstelling dat grijze import niet onder de garantie zou vallen. Viel dus wel onder de garantie, omdat er een deel C bij het garantiebewijs zat. Dus ook dat fabeltje is ontzenuwd. Nikon Service heeft de lens naar Duitsland opgestuurd, omdat die betere apparatuur hebben voor het afstellen. Kregen de lens 3 weken later terug met een soepellopende en nog steeds soepellopende zoomring, zonder enige kosten ...
Zeer interessant!
Grijze import objectieven (gekocht buiten Europa) vallen dus gewoon onder de garantie.
Bedankt voor de info!
Moet je wel deel C hebben, wat dat ook moge zijn. Waren we net van deel III af, krijg je dit weer 

-
- Clublid
Inderdaad Marten. Wij moesten wel expliciet aan Hong Sien vragen om een garantiebewijs en een rekening! De rekening is nooit een probleem. Over (het ontbreken van) een garantiebewijs wil hij nog wel eens makkelijk doen. Ik heb er, zeker als het om een kostbare lens gaat, op gestaan. Hij heeft dat toen ook netjes afgewikkeld. Verder is het dus blijkbaar zo, waar je een lens ook koopt, als er een garantiebewijs bij geleverd wordt met een deel C, dan kan je altijd in Nederland (samen met en gedateerde rekening) aanspraak maken op garantie.
Ik wilde juist dit bericht plaatsen toen ik de reactie van Flitslicht, in een flits, nog zag. Als je Nikon lenzen hebt gekocht, krijg je daar een garantiebewijs bij. Dat gele papiertje bestaat uit een aantal doorslagen. Het onderste is deel C , dat overigens overwegend van een witte kleur is, genaamd: "Nikon Worldwide Service Waaranty" Dat deel bedoel ik dus. Dus Flitslicht, even kijken naar je garantiebewijzen, of erkennen dat je geen Nikon lenzen hebt.
Groet Jan (en Yuul
)
Ik wilde juist dit bericht plaatsen toen ik de reactie van Flitslicht, in een flits, nog zag. Als je Nikon lenzen hebt gekocht, krijg je daar een garantiebewijs bij. Dat gele papiertje bestaat uit een aantal doorslagen. Het onderste is deel C , dat overigens overwegend van een witte kleur is, genaamd: "Nikon Worldwide Service Waaranty" Dat deel bedoel ik dus. Dus Flitslicht, even kijken naar je garantiebewijzen, of erkennen dat je geen Nikon lenzen hebt.
Groet Jan (en Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Ik heb geen Nikon lenzenJan en Yuul schreef:Dus Flitslicht, even kijken naar je garantiebewijzen, of erkennen dat je geen Nikon lenzen hebt.

-
- Clublid
Dat verklaart alles. Hoe het bij Tamron of Sigma werkt weet jij misschien wel, maar ik nietflitslicht schreef:Ik heb geen Nikon lenzenJan en Yuul schreef:Dus Flitslicht, even kijken naar je garantiebewijzen, of erkennen dat je geen Nikon lenzen hebt.

Groet,
Jan (van Yuul

- Fera Albi
- Clublid
Hallo mensen,
Ook ik sta op het punt om een Nikkor 24-70 aan te schaffen en volg dus dit (en parallelle) draadje(s) al een tijdje met bovengemiddelde belangstelling.
De twee hardnekkige manco's die dit objectief lijkt te vertonen zijn stroef lopende zoommechanieken en / of scherpteproblemen. Beiden zaken die je bij een objectief uit deze (prijs)klasse niet zou verwachten.
Op http://www.flickr.com/groups/nikkor_24_ ... 300077438/ wordt een begin gemaakt met het inventariseren van de serienummers van "manke" exemplaren. Daar lijkt uit op te maken dat serienummers tot 300xxx tot de probleemgroep behoren. Maar of het bij latere exemplaren is opgelost blijkt daar (nog) niet uit.
Kan via dit forum (dit draadje wellicht) ook een inventarisatie worden gemaakt van de serienummers?
Ook het terug in de handel brengen van ruil-exemplaren (lees de ervaring van Leon Obers) kan daarmee opgespoord c.q. ontmoedigd worden.
Ook ik sta op het punt om een Nikkor 24-70 aan te schaffen en volg dus dit (en parallelle) draadje(s) al een tijdje met bovengemiddelde belangstelling.
De twee hardnekkige manco's die dit objectief lijkt te vertonen zijn stroef lopende zoommechanieken en / of scherpteproblemen. Beiden zaken die je bij een objectief uit deze (prijs)klasse niet zou verwachten.
Op http://www.flickr.com/groups/nikkor_24_ ... 300077438/ wordt een begin gemaakt met het inventariseren van de serienummers van "manke" exemplaren. Daar lijkt uit op te maken dat serienummers tot 300xxx tot de probleemgroep behoren. Maar of het bij latere exemplaren is opgelost blijkt daar (nog) niet uit.
Kan via dit forum (dit draadje wellicht) ook een inventarisatie worden gemaakt van de serienummers?
Ook het terug in de handel brengen van ruil-exemplaren (lees de ervaring van Leon Obers) kan daarmee opgespoord c.q. ontmoedigd worden.
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Ik heb er ook een
, met een nummer boven de 4000. Geen enkel probleem mee, draait over het hele bereik even soepel(enkele weken in bezit)