Super!! riem van Black Rapid
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Super!! riem van Black Rapid
Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben met de strap,
alleen nu heeft mijn camera last van frontfocus weet iemand of dit te maken heeft met de strap? Of door het op de kop hangen?
Ik heb al wel gelezen dat er meer D90 er last van hebben maar ik ben benieuwd of het last kan
alleen nu heeft mijn camera last van frontfocus weet iemand of dit te maken heeft met de strap? Of door het op de kop hangen?
Ik heb al wel gelezen dat er meer D90 er last van hebben maar ik ben benieuwd of het last kan
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- Robin
- Forumlid
Nu ik ben zelf naar Nsp geweest om mijn camera weer op te halen, daar heb ik dan ook voor de zekerheid gevraagd of het tot last kom voor de camera om op zijn kop te hangen tijdens het lopen.
Dit kan volgens Nsp geen last.
Gelukkig maar want ik ben al aardig gehecht geraakt aan mijn r-strap.
Dit kan volgens Nsp geen last.
Gelukkig maar want ik ben al aardig gehecht geraakt aan mijn r-strap.
Greetz... Robin
- Robin
- Forumlid
Re: Super!! riem van Black Rapid LET OP!!!
LET OP!!!
Misschien zijn er al personen die ondervonden hebben dat hun zonnekap zomaar op straat lag of los op het objectief gedraaid zat. Anders ben ik de eerste.
In ieder geval heb ik geconstateerd wat de oorzaak is.
Bij de 17-55mm bijvoorbeeld word de zonnekap geblokeerd met een pal aan de buitenkant van de zonnekap. Als je de camera op zijn kop aan de R-strap heb hangen en de pal van de zonnekap aan de kant van je lichaam zit is er kans dat de kap ontgrendeld word door het bewegen langs je lichaam waardoor mijn zonnekap een keer op straat lag.
Dit is dus te verkomen door de pal niet naar je lichaam te laten wijzen als de camera op zijn kop hangt.
Zijn er meer mensen die ondervonden hebben?
Misschien zijn er al personen die ondervonden hebben dat hun zonnekap zomaar op straat lag of los op het objectief gedraaid zat. Anders ben ik de eerste.

In ieder geval heb ik geconstateerd wat de oorzaak is.
Bij de 17-55mm bijvoorbeeld word de zonnekap geblokeerd met een pal aan de buitenkant van de zonnekap. Als je de camera op zijn kop aan de R-strap heb hangen en de pal van de zonnekap aan de kant van je lichaam zit is er kans dat de kap ontgrendeld word door het bewegen langs je lichaam waardoor mijn zonnekap een keer op straat lag.

Dit is dus te verkomen door de pal niet naar je lichaam te laten wijzen als de camera op zijn kop hangt.
Zijn er meer mensen die ondervonden hebben?
Greetz... Robin
-
- Forumlid
(..)
Laatst gewijzigd door Marten op do jun 03 2010 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het enige waar ik last van heb bij de dubbelstrap is dat je ontspanknop op de grip aan de linkerzijde van mij regelmatig tegen mijn heup / lijf aan zit
ongewild heb ik dan een serie straatfoto's ertussen zitten dus uit zetten is het advies.
1 keer was mijn flitser leeg door dit geintje...had even niet door dat ik ongewild foto's zat te maken...150 foto's verder en flitser was leeg..die kreeg even op zijn donder
wel mooi al dat asfalt en stoeptegels
verder nog steeds tevreden over de black rapid
Arend
ongewild heb ik dan een serie straatfoto's ertussen zitten dus uit zetten is het advies.
1 keer was mijn flitser leeg door dit geintje...had even niet door dat ik ongewild foto's zat te maken...150 foto's verder en flitser was leeg..die kreeg even op zijn donder

wel mooi al dat asfalt en stoeptegels
verder nog steeds tevreden over de black rapid
Arend
-
- Forumlid
(..)
Laatst gewijzigd door Marten op do jun 03 2010 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heeft Arend ook nog een macro van een stoeptegel!Marten schreef:Misschien moet je een topicje "asfalt en stoeptegels" openen.Arend-ho schreef:wel mooi al dat asfalt en stoeptegels
Arend
Ruwe bouwmaterialen doen het goed hier heb ik begrepen.

Of ging hij toen niet af?
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
ja toen ging ie ook af.....pitstraat asfalt op zandvoort.
zal hem in beoordelingen zetten
ontopic maar weer
Arend
zal hem in beoordelingen zetten
ontopic maar weer
Arend
- a90
- Forumlid
Mijn Optech Dual Harnnes is binnen. Ik had verleden week de Black Rapid Dual Strap al ontvangen.
Nu nog kiezen welke ik hou
Zie hieronder:

Mijn voorlopige keuze is de Optech omdat ik daar de camera's aan kan hangen aan hun bestaande straps. Bovendien hangen ze niet op hun kop. Het nek en schouderding van de Black Rapid is echter wel weer erg prettig.
Dilemma....
Zie hieronder:

Mijn voorlopige keuze is de Optech omdat ik daar de camera's aan kan hangen aan hun bestaande straps. Bovendien hangen ze niet op hun kop. Het nek en schouderding van de Black Rapid is echter wel weer erg prettig.
Dilemma....
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Cees
- Forumlid
Vorige week mijn RS-5 binnen gekregen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Robin
- Forumlid
En wat is ervaring er mee CeesCees Laarman schreef:Vorige week mijn RS-5 binnen gekregen.

Greetz... Robin
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nou kan ik alleen maar mee praten over de standaard strap (vind ik dus ondingen) en de Black R strap dus over de variant Optech die jij nu ook hebt kan ik niet oordelen.Mijn voorlopige keuze is de Optech omdat ik daar de camera's aan kan hangen aan hun bestaande straps. Bovendien hangen ze niet op hun kop. Het nek en schouderding van de Black Rapid is echter wel weer erg prettig.
Dilemma....
Misschien kan ik wel je een tip geven voordat je welke strap dan ook terug gaat sturen. Vaak -zeker met de standaard (Nikon)strap- wijst het objectief horizontaal naar buiten. 2 nadelen A: je stoot/botst sneller tegen muren, bomen, mensen e.d. B: door het gewicht van zeker een tele of bijvoorbeeld een 14 -24 van een kilo of meer ontstaat erdus al enige stress op mount van je body en objectief. Dus naast het mogelijke gevaar stoten en gewrik op de mount is het dus helemaal niet zo gek als het objectief juist naar beneden (zoals jij zegt op z'n kop) wijst ipv opzij zeker minder gevaar van stoten en minder stress op de mount.
Mocht je alleen een standaard shouderstrap dragen kun je om het uitsteken te vookomen door simpelweg de riem een slag te te draaien de kamera incl objectief naar achter je rug ipv van naar buiten te laten wijzen.
Groet.
Laatst gewijzigd door Brava op zo dec 06 2009 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cees
- Forumlid
theshadow schreef:En wat is ervaring er mee CeesCees Laarman schreef:Vorige week mijn RS-5 binnen gekregen.![]()
Nog niet echt gebruikt, alleen nog maar eronder geschroefd.....
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
a90 schreef:Mijn Optech Dual Harnnes is binnen. Ik had verleden week de Black Rapid Dual Strap al ontvangen.
Zie hieronder:
Dilemma....
zoals hierboven ook al aangegeven werd hangen de optech's naar buiten toe wat mij zeker niet zou bevallen
idd stoten en volgens mij hangt je body teveel tegen je lijf aan waardoor het hele gevaarte gaat slingeren/stoten bij het lopen
ik vind het er iig niet handig uit zien [ behalve dan het kliksysteem van optech. ]
over de black rapid kan ik kort en krachtig zijn. je body er aan hangen is even wat werk.
maar daarna loop ik rustig de gehele dag rond.
camera's hangen mooi ondersteboven met de objectieven langs je lijf naar achteren toe.
ik pak ze in een handomdraai en hang ze ook met dezelfde snelheid weer weg
het is maar wat je voegt natuurlijk....een flinke wandeling moet genoeg zijn om een keuze te maken.
Arend