soorten tamron 90 macro

Discussies over macro/micro objectieven
Plaats reactie
patrick91

soorten tamron 90 macro

Bericht door patrick91 » zo dec 06 2009 11:19 am

Er zijn wel een paar soorten van deze lens maar ik vraag me af wat het grootste verschil is met de nieuwste met built in motor en de oude.. ja, een BI motor maar wat ga ik daarvan merken op een D700? Overweging is 2e hands of nieuw...vandaar de vraag.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: soorten tamron 90 macro

Bericht door Patrick » zo dec 06 2009 1:40 pm

Ze zijn optisch voor zover ik weet gelijk. Of in ieder geval allemaal erg goed. Ik heb een behoorlijk oude versie van de Tamron 90mm (model 72E), en die is voor zover ik weet optisch niet minder dan de laatste versies. Ik meen zelfs dat nog oudere versies, die nog als f/2.5 aangemerkt waren, nóg iets beter waren.

Op een D700 is het enige verschil denk ik dat de ingebouwde motor wellicht wat stiller is, maar dat zou je eens moeten proberen. Ik heb de laatste versie nog nooit in handen gehad.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

patrick91

Bericht door patrick91 » zo dec 06 2009 2:45 pm

Thanks, dan hoef ik daar niet op te letten want een beetje AF geluid is voor mij geen probleem verder. Wat mag de vorige versie kosten 2e hands?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 06 2009 3:06 pm

patrick91 schreef:Thanks, dan hoef ik daar niet op te letten want een beetje AF geluid is voor mij geen probleem verder. Wat mag de vorige versie kosten 2e hands?
Als hij nog enigszins recent is zou ik zeggen 200 tot 250 Euro.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”