Nikon Transfer ziet D90 niet

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
hansD90
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Nikon Transfer ziet D90 niet

Bericht door hansD90 » zo dec 06 2009 10:42 pm

Wie weet raad?
Sinds een maand heb ik een D90. Eerste weken geen enkel probleem met downloaden van foto's naar PC (Windows XP pro sp3) met behulp van Nikon Transfer (meegeleverde software geïnstalleerd, updates gedownload, nu versie 1.1.1). Sinds vorige week toenemend problemen met Nikon Transfer: download onderbroken en hervat na camera-uit+camera-aan, toen hele kaart onzichtbaar (sandisk extreme 3, 8GB). Kaart gereformat in de camera, kaart weer zichtbaar. Vervolgens foto's weer niet te downloaden. Software verwijderd en geherinstalleerd, andere kaart geprobeerd. Ging weer twee keer goed, nu kaart weer onzichtbaar in Tansfer. Kopiëren via Windows verkenner werkt wel.

In welke richting zou ik een oplossing moeten zoeken? Als hij werkt vind ik Transfer prima, ik werk met Capture NX2 om de RAW-foto's te bewerken.

dank voor goede raad,
hansD90
Nikon D7000 / 12-24 / 17-55 / 60 / 105 / 28-300
Fuji X100S / X-T1 / 16-55

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nikon Transfer ziet D90 niet

Bericht door Marten » zo dec 06 2009 11:40 pm

hansD90 schreef: Eerste weken geen enkel probleem met downloaden van foto's naar PC (Windows XP pro sp3) met behulp van Nikon Transfer (meegeleverde software geïnstalleerd, updates gedownload, nu versie 1.1.1).
We zitten nu op versie 1.5.1
Overigens heb ik daar ook problemen mee. Herkennen wordt soms onderbroken. Lastig bij het overzetten.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » zo dec 06 2009 11:48 pm

Beste Hans,
Welkom op dit forum.

Heb je gecontroleerd in Transfer dat bij de Bron zowel camera als kaart geselecteerd staan?
De opties onder Voorkeuren kunnen ook roet in het eten gooien .
In mijn engelstalige versie heb ik problemen gehad met "disconnenct after transfer", bij gebruik van een kaartlezer.
Heb je een kaartlezer om (voor noodgevallen) een directe copie te maken via "verkenner"?
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Daniël

Bericht door Daniël » ma dec 07 2009 7:09 am

Met de S620 is het ook niet anders.
Transfer eraf gegooid en een card reader gekocht. Werkt stukken sneller.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma dec 07 2009 9:30 am

Als je van het kabeltje gebruik maakt wat je in de camera moet steken, overtuig je ervan dat de stekkers diep genoeg in het contact zitten.
In het begin als alles nieuw is, denk je misschien dat het er diep genoeg in zit, maar moet je feitelijk nog iets steviger door een weerstand heen drukken. Bij de camera-kant moet de kunststof rand achter de plug werkelijk tegen de camera aan zitten. Bij de USB-kant houdt je meestal wel iets ruimte over van pakweg 1,5 millimeter.

Let op. Er moet ook voldoende accu-spanning zijn van de accu in de camera. Een half volgeladen of bijna lege accu kan problemen geven. De connectie met de camera is niet domweg als bij "een cardreader". Haal je de accu uit de camera, of schakel je de camera uit, heb je geen verbinding. Dus de goede werking van data-overdracht is stroom-afhankelijk.

Anders gewoon van een cardreader gebruik maken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

hansD90
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansD90 » ma dec 07 2009 10:20 pm

waarde nikonianen,

dank voor de suggesties.
vandaag nog een basale truc geprobeerd: Window Washer eroverheen en PC uit en weer aan. En ziedaar, it works! Dat wijst erop, dat er registerwaarden blijven hangen na een download. In een 'schone' omgeving doet ie het (nu) wel.
En vervolgens geupdated naar 1.5.1.
En voor de volgende keer de cardreader klaargelegd, maar liever via Transfer, kan ik meteen de bestandsnamen mee laten wijzigen.

Dank,
hans van der molen

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma dec 07 2009 10:53 pm

hansD90 schreef:En voor de volgende keer de cardreader klaargelegd, maar liever via Transfer, kan ik meteen de bestandsnamen mee laten wijzigen.
Nikon transfer kan ook verwisselbare schijven als bron gebruiken, en dus via je cardreader je kaartje leeghalen. Die herkent hij automatisch en dan kun je alsnog al die acties automatisch laten uitvoeren. Dat doe ik regelmatig. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...

hansD90
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansD90 » di dec 08 2009 7:03 pm

dankjewel,

hans van der molen

frank valk

Bericht door frank valk » ma apr 12 2010 1:28 pm

Ik heb dit probleem ook, sinds kort de d90 gekocht ( 2 maanden) met sandisk ultra 15 mb 8 gb de eerste keer ging de transfer gelijk goed duurde wel lang vond ik, maar het werkte, daar na lukt er niets meer. De nikon transfer herkent mijn d90 niet, niet via de kabel, usbpoort maar ook leest hij de 8gb niet. Ik ben al een hele tijd met nikon aan het mailen maar we komen er niet uit, volgens hun en een plaatselijke computerwinkel mankeert de computer niets. Ik heb de aller nieuwste updates geinstaleerd (nikon, windows enz) de nieuwste card reader gebruik ik ook. Ook bij mijn andere foto programma gebeurt er niets meer, het gekke is dat alles wel bij mijn vader werkt. Waar kan het aan liggen het sd kaartje ? de d90 ? software? instellingen Wie kan mij helpen

hansD90
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansD90 » ma apr 12 2010 7:06 pm

hallo frank,

ik ben na het draadje hierboven opnieuw vastgelopen. heb mijn harde schijf opnieuw geformatteerd en ingericht, nog steeds problemen. uiteindelijk een pc-monteur laten kijken, zijn suggestie: probeer eens een andere usb-poort. Probleemloos! Al meer dan een maand, mijn camera, andere camera's, alles werkt.

misschien helpt het jou ook,

hansD90

frank valk

Bericht door frank valk » ma apr 12 2010 8:53 pm

hansD90 schreef:hallo frank,

ik ben na het draadje hierboven opnieuw vastgelopen. heb mijn harde schijf opnieuw geformatteerd en ingericht, nog steeds problemen. uiteindelijk een pc-monteur laten kijken, zijn suggestie: probeer eens een andere usb-poort. Probleemloos! Al meer dan een maand, mijn camera, andere camera's, alles werkt.

misschien helpt het jou ook,

hansD90
Bedankt Hans ik ga het proberen

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”