Gents staalbedrijf

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Axelred

Gents staalbedrijf

Bericht door Axelred » ma dec 07 2009 6:24 pm

Met mijn "nieuwe" 180mm f/2.8 Ais op stap geweest vanmorgen vroeg. Ben gelukkig droog gebleven. Zicht op het vroegere Sidmar.
graag jullie mening, groetjes Axel
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Gents staalbedrijf

Bericht door Germay » ma dec 07 2009 7:24 pm

Tja,ik weet niet wat ik hiervan moet denken,ik ziet er iets in maar kan het ook niet direct mooi vinden. :?: :|#2 is beter naar mijn mening.De rest is té donker zonder doortekening.Succ6 verder.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » ma dec 07 2009 7:34 pm

Daarmee kun je veel betere foto`s mee maken. De foto`s ogen erg donker omdat je ver van de fabriek staat....
Ik zou nog eens ergens anders mooie nacht foto`s maken, Er zijn hier nog veel mensen die je tips kunnen geven :D

Groetjes Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma dec 07 2009 8:07 pm

Probeer het nog eens een keer met zulk weer, zet de ISO op 100 of 200, diafragma tussen 9 en 11 en laat het toestel zelf de sluitertijd bepalen. Natuurlijk wel op een stevig statief.

Succes.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Axelred

Bericht door Axelred » wo dec 09 2009 11:09 am

Bedankt voor de reacties. Ben nog niet veel op stap geweest in het donker. Het was eigenlijk vooral een test of mijn 180mm in orde was. Had hem op Ebay gekocht en de diafragmaring was te stroef. Dat blijkt nu verholpen. Verder vond ik het wel wat hebben zo donker. De camera de belichting laten kiezen was geen optie, want de D40 meet niets met de Ais lenzen.
Ik heb het ook lichter geprobeerd (met meer doortekening) maar dan kwamen de lichten niet tot hun recht.
Misschien stond ik idd te ver van het bedrijf ...
Ik zal hier eens wat rondneuzen om wat op te steken van meer ervaren nachtfotografen. Groetjes.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”