yoyo schreef:Voor fotobewerking :
HP LP2475W (wiebelige voet)
LaCie 324
NEC LCD2490WUXi
Philips 240PW9EB/00
NEC LCD2690WUXi2
En natuurlijk de CG EIZO's in de 2000 euro range...
Zijn allemaal te grote schermen, max 22".
yoyo schreef:Voor fotobewerking :
HP LP2475W (wiebelige voet)
LaCie 324
NEC LCD2490WUXi
Philips 240PW9EB/00
NEC LCD2690WUXi2
En natuurlijk de CG EIZO's in de 2000 euro range...
Er zijn nu geen betaalbare schermen onder de 24" die geschikt zijn voor fotobewerking...Cees Laarman schreef:Zijn allemaal te grote schermen, max 22".
Dat las ik, maar dat wordt een dure hobby.Cees Laarman schreef:Willem schrijft dat hij niet meer ruimte heeft dan voor een 22"......
Ik kan het niet uit hun specs halen en op internet heerst er ook onduidelijkheid.Patrick schreef:Zijn niet- H-IPS en niet- S-IPS panelen echt zo dramatisch. Die zitten toch ook niet in Mac schermen, en die worden toch vaak genoeg gebruikt voor fotografisch werk.
yoyo schreef:Ik kan het niet uit hun specs halen en op internet heerst er ook onduidelijkheid.Patrick schreef:Zijn niet- H-IPS en niet- S-IPS panelen echt zo dramatisch. Die zitten toch ook niet in Mac schermen, en die worden toch vaak genoeg gebruikt voor fotografisch werk.
Het meeste lees ik H-IPS bij de 24" schermen van apple.
Daaronder S-PVA..? Maar een Apple scherm is ook voor algemeen gebruik (zoveel keuze is er niet bij Apple), dus lijkt het me stug dat ze een heel traag S-PVA paneel gebruiken.
En ja, een TN is waardeloos...
Hier een leuk filmpje om een kleine indruk te geven:
Verschil IPS t.o.v. TN. (zet wel even je geluid uit)
http://www.youtube.com/watch?v=BG7XNwbUYEM
Ik heb ze meerdere malen gezien. Best mooie schermen voor een redelijke prijs. Alhoewel ik toch iets miste...Skippy schreef:Een Apple Cinema display dan? Komt dat wel door de strenge keuring?Is een S-IPS paneel, wel 24 of 30inch.