Levensduur monitor?
Re: Levensduur monitor?
Tjonge:
Een onverwachtte hoeveelheid respons.
Ik heb WEER voor Iiyma gekozen om dezelfde reden waarom ik dat eerder deed: Iiyama is de enige (mij bekend( met speakertjes in de monitor)).
Daarnaast ben ik ZEER tvreden over dit merk.
Kan alle gekheid nu op zo'n stokje?
Een onverwachtte hoeveelheid respons.
Ik heb WEER voor Iiyma gekozen om dezelfde reden waarom ik dat eerder deed: Iiyama is de enige (mij bekend( met speakertjes in de monitor)).
Daarnaast ben ik ZEER tvreden over dit merk.
Kan alle gekheid nu op zo'n stokje?
Willem.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
of een Dell is ook met speakers (en ook los te koppelen)wblink schreef: Ik heb WEER voor Iiyma gekozen om dezelfde reden waarom ik dat eerder deed: Iiyama is de enige (mij bekend( met speakertjes in de monitor)).
iig veel plezier met je aankoop
Hij staat er, zelfde beeldformaat, monitor in totaal aanzienlijk kleiner. Kleuren weer als nieuw (calbratie lukt weer). Geluid zonder extra speakers: ik ben tevreden. Goed idee Cees!whoami schreef:of een Dell is ook met speakers (en ook los te koppelen)wblink schreef: Ik heb WEER voor Iiyma gekozen om dezelfde reden waarom ik dat eerder deed: Iiyama is de enige (mij bekend( met speakertjes in de monitor)).
Willem.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dank Willem!
En tot je dienst.

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Hi Willem,wblink schreef:Hij staat er, zelfde beeldformaat, monitor in totaal aanzienlijk kleiner. Kleuren weer als nieuw (calbratie lukt weer). Geluid zonder extra speakers: ik ben tevreden. Goed idee Cees!whoami schreef:of een Dell is ook met speakers (en ook los te koppelen)wblink schreef: Ik heb WEER voor Iiyma gekozen om dezelfde reden waarom ik dat eerder deed: Iiyama is de enige (mij bekend( met speakertjes in de monitor)).
Welk model is het precies geworden van liyama?
-Arjan
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II
Zijn er nog mensen die met zo'n gigantische Eizo CRT bak werken?
Ik kan me herinneren dat die schermen jaren geleden golden als "het neusje van de zalm" (ik zag ze vaak op CAD afdelingen bij klanten) maar ook als "onbetaalbaar". Nu kun je ze voor een habbekrats ophalen via Marktplaats. Het klinkt aantrekkelijk, puur vanuit het foto bewerkingsperspectief. Maar die beestjes leven natuurlijk ook niet voor eeuwig..
Vraag is dus: is het wel of niet verstandig om je voor 50 Euro een breuk te sjouwen?
-Arjan
Ik kan me herinneren dat die schermen jaren geleden golden als "het neusje van de zalm" (ik zag ze vaak op CAD afdelingen bij klanten) maar ook als "onbetaalbaar". Nu kun je ze voor een habbekrats ophalen via Marktplaats. Het klinkt aantrekkelijk, puur vanuit het foto bewerkingsperspectief. Maar die beestjes leven natuurlijk ook niet voor eeuwig..
Vraag is dus: is het wel of niet verstandig om je voor 50 Euro een breuk te sjouwen?

-Arjan
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II
Ik heb drie LaCie schermen naast elkaar op mijn bureau staan, een tijd geleden samen gekocht voor €300 via Marktplaats van een reclamebureau. Werken prima, er zijn wel kleine probleempjes maar daar kijk ik overheen. Ik had er ook eentje nieuw gekocht een paar jaar daarvoor, maar die is ter ziele gegaan net als de vervanger die ik via de garantie kreeg. Dus nee, ze leven niet eeuwig en ze zijn niet perfect, maar ze werken wel. En de LCD monitoren zijn ook nog niet perfect, die zijn 'anders'. Als je kijkt naar wat je betaalt lijkt €50 een prima deal, want in de basis zijn het hele goede schermen..
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Was Barco niet het neusje van de CAD-zalm?
Ik zou niet zo snel een afgeschreven CRT monitor kopen. Die hebben namelijk de vervelende eigenschap dat het contrast (fosforprobleem?) na verloop van jaren niet meer optimaal in te stellen is. Ook niet met calibratieapparatuur die uitgaat van een maximaal contrast. De monitor 'slijt'.
Ik zou niet zo snel een afgeschreven CRT monitor kopen. Die hebben namelijk de vervelende eigenschap dat het contrast (fosforprobleem?) na verloop van jaren niet meer optimaal in te stellen is. Ook niet met calibratieapparatuur die uitgaat van een maximaal contrast. De monitor 'slijt'.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Die LaCie schermen die ik gebruik beginnen hun leven op 50% contrast als je ze calibreert. De mijne zitten nu ergens op 80%, dus het lukt nog wel even. Ik houd de LCD's wel in de gaten en als het op een gegeven moment moet weet ik meestal wel wat ik zal kopen. Maar zolang het nog duurt zie ik met genoegen de prijzen van de LCD schermen omlaag gaan en de kwaliteit toenemen.
Ik ben blij met dit draadje; het heeft me voor een miskoop behoed.
Heb me hierdoor goed ingelezen en weet inmiddels veel meer van de soorten LCD monitoren.
Bij onze nieuwe gezinscomputer komt nu een HP LP2475w i.p.v. de Dell SX2210T Multi-Touch Monitor.
Toch heel iets anders ...
Heb me hierdoor goed ingelezen en weet inmiddels veel meer van de soorten LCD monitoren.
Bij onze nieuwe gezinscomputer komt nu een HP LP2475w i.p.v. de Dell SX2210T Multi-Touch Monitor.
Toch heel iets anders ...
Hoi,
Heb inmissels ervaren dat een monitor die volgens het "PVA" principe werkt (vraag me niet wat dat is) voor afbeelding voor foto's onzinnig beter werkt.
De prijs van zo'n monitor is aanzienlijk hoger dan voor de gangbare LCD-screens.
Heb inmissels ervaren dat een monitor die volgens het "PVA" principe werkt (vraag me niet wat dat is) voor afbeelding voor foto's onzinnig beter werkt.
De prijs van zo'n monitor is aanzienlijk hoger dan voor de gangbare LCD-screens.
Willem.
de gekheid kan dus niet op een stokje wblink
en net wat flitslicht zegt: ben je dan nog wel blij....
Arend

en net wat flitslicht zegt: ben je dan nog wel blij....
Arend
Waarschijnlijk zit hij zelf op het stokje.
Als je een monitor voor fotobewerking zoekt en ingebouwde speakers is je selectiecriterium... tja...
EIZO, HP en anderen hebben ook wel monitoren met ingebouwde speakers. Maar je zit dan meer bij de monitoren voor filmbeeldbewerking.
Schermen met goede kleurweergave en voor bewegende beelden. De dure jongens voor algemeen gebruik... Meestal 14-bits (H-)IPS panelen...
PVA heeft een beter zwart, maar is vaak ietwat te traag voor snel bewegende beelden.
Je hebt idd veel TN panelen met speakers i.v.m. het gamersgilde, maar dat zijn niet de schermen waar je foto's op kan/wil beoordelen...
Het blijft altijd grappig om te zien dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen...
Als je een monitor voor fotobewerking zoekt en ingebouwde speakers is je selectiecriterium... tja...
EIZO, HP en anderen hebben ook wel monitoren met ingebouwde speakers. Maar je zit dan meer bij de monitoren voor filmbeeldbewerking.
Schermen met goede kleurweergave en voor bewegende beelden. De dure jongens voor algemeen gebruik... Meestal 14-bits (H-)IPS panelen...
PVA heeft een beter zwart, maar is vaak ietwat te traag voor snel bewegende beelden.
Je hebt idd veel TN panelen met speakers i.v.m. het gamersgilde, maar dat zijn niet de schermen waar je foto's op kan/wil beoordelen...
Het blijft altijd grappig om te zien dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen...