D70 schakelaar ontspanknop

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
frankd

D70 schakelaar ontspanknop

Bericht door frankd » vr dec 04 2009 9:06 pm

Beste,

M'n D70 heeft er inmiddels 60K foto's opzitten :D en waarschijnlijk meer als het dubbele is de ontspanknop gebruikt voor scherpstellen etc. :shock:

Nu merk ik de laatste tijd dat de ontspanknop 2x half ingedrukt moet worden om de camera actief te krijgen. De objectief contacten zijn schoon en ik verdenk de schakelaar onder de ontspanknop van 'moeheid'. :oops:

Uit de Nikon D70 partlist leer ik dat het om schakelaar (Nikon ref.) 1S424-045 gaat. Mooi nummer, maar wie heeft hiervan een fabrikant (alternatief) nummer of weet waar deze schakelaars te koop zijn?

Googelen op diverse queries en zoeken op Ebay leverden geen resultaten op. Nikon in Nederland heb ik al eens om een flitsbuis voor een SB600 gevraagd maar 'zij leveren geen onderdelen'. :(

Bij voorbaat dank,

Frank

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D70 schakelaar ontspanknop

Bericht door Cees » vr dec 04 2009 9:11 pm

'Beverwijk'?
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

frankd

Bericht door frankd » vr dec 04 2009 9:24 pm

Hallo Cees,

Bedankt voor je reactie, maar 'zij leveren geen onderdelen' komt uit Beverwijk en Nikon Nederland stuurt je door naar..... Beverwijk!

Gr,

Frank

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za dec 05 2009 9:29 am

Er staat een D70 op marktplaats voor € 125, waarschijnlijk ben je net zoveel kwijt als je een onderdeel op laat sturen (maar voor zover ik weet is dat laatste niet mogelijk...)

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo dec 09 2009 9:20 am

frankd schreef:M'n D70 heeft er inmiddels 60K foto's opzitten :D
Is dan niet het moment aangebroken om uit te gaan kijken naar een nieuwe (tweedehandse) camera? De kans dat dat ding er morgen mee ophoudt wordt met de dag groter. Zonde om daar nog geld aan uit te geven dus, lijkt mij.

Daniël

Bericht door Daniël » wo dec 09 2009 11:22 am

Inderdaad. Jammer van de camera. Maar kans is zeer groot dat ie Economisch total los is.
Reperatie is meestal duurder dan de dag waarde van de camera nu.
Zeker als ie 2ehands als € 125 euro is.
Dan zou ik echt gaan kijken naar een ander. Kan je deze in een kast zetten ter herrinering van de goede oude tijden :D

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”