Hallo,
Heeft iemand ervaringen met de Colorvision Spyder 2 Express in combinatie met een iMac, mijn Mac (24") draait onder Snowleopard.
Zag zojuist een aanbieding bij Kamera-express van de Spyder2 Monitor Calibratie Systeem voor €59,99 en overweeg deze aan te schaffen.
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Lex
Colorvision Spyder 2 Express - iMac
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Colorvision Spyder 2 Express - iMac
Zelf gebruik ik deze voor mijn Mackbook pro 15,3 inch en ik ben er zeer tevreden mee 

Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Mooi prijsje, gezien het gemak wat je ervan gaat krijgen..... doen!!!
Ook hier prima ervaringen met de Spyder 2 Express
Groeten Eelco
Ook hier prima ervaringen met de Spyder 2 Express
Groeten Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Weet iemand wat de versie 3 meer kan dan versie 2 ?
Zie: http://spyder.datacolor.com/s3compare.phpWitkee schreef:Weet iemand wat de versie 3 meer kan dan versie 2 ?
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Ik gebruik hem hier voor (onder meer) mijn iMac 27" en dat gaat gewoon prima. Het enige nadeel van de "2" is dat je enkel een sRGB profiel kunt maken, terwijl voor fotobewerking een Adobe RGB profiel vaak gebruikt wordt omdat het een groter profiel is (als ik dat zo goed zeg). Dat kan de "3" dan weer aan.
Aan de andere kant: ga je foto's verspreiden, dan zal je (doorgaans) met een sRGB profiel werken omdat 99% van de mensen dat (al dan niet gekalibreerd) gebruiken. Hoe meer ik over dit soort dingen ga nadenken hoe gekker ik ervan wordt. Ik dwing mezelf tot de conclusie dat voor mijn hobbyisme de "2" meer dan genoeg is: standaard kalibratie waarmee elke afdrukcentrale en elke webbrowser uit de voeten kan. Dat andere mensen het ingewikkelder willen maken door niet het kleurenprofiel van de massa te omarmen (waarvoor zij overigens goede redenen hebben), is hun probleem en niet het mijne
.
Aan de andere kant: ga je foto's verspreiden, dan zal je (doorgaans) met een sRGB profiel werken omdat 99% van de mensen dat (al dan niet gekalibreerd) gebruiken. Hoe meer ik over dit soort dingen ga nadenken hoe gekker ik ervan wordt. Ik dwing mezelf tot de conclusie dat voor mijn hobbyisme de "2" meer dan genoeg is: standaard kalibratie waarmee elke afdrukcentrale en elke webbrowser uit de voeten kan. Dat andere mensen het ingewikkelder willen maken door niet het kleurenprofiel van de massa te omarmen (waarvoor zij overigens goede redenen hebben), is hun probleem en niet het mijne

Allen,
Bedankt voor jullie reacties, zal de Spyder zeker aanschaffen.
Mvg,
Lex
Bedankt voor jullie reacties, zal de Spyder zeker aanschaffen.
Mvg,
Lex