Lastige keuze in het tele bereik
Re: Lastige keuze in het tele bereik
Dat is er wel 1 die ik eens wil bezitten maar voor nu moest het echt eens zoomlens worden.
Heb jij echt 2,8 nodig?
Zo niet, dan doet de Nikon 70-300 vr het waanzinnig goed op een D700.
Licht en betaalbaar, en haar scherpe foto's
Mocht jij deze lens toch willen verkopen, is de afschrijving niet al te gek.
Dick
Zo niet, dan doet de Nikon 70-300 vr het waanzinnig goed op een D700.
Licht en betaalbaar, en haar scherpe foto's
Mocht jij deze lens toch willen verkopen, is de afschrijving niet al te gek.
Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,
Heb ik meer gehoord-gelezen inderdaad. Maar 2.8 wil ik eigenlijk toch wel hebben.. als ik het nodig heb dan moet het er zijn zeg maar.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoi Patrick. Hier eveneens een oude Pentaxian.
Als je die 70-200 zo nodig hebt, wat wil je er dan mee fotograferen ? Zit je niet op de snelste AF te wachten ? Dan zou ik toch echt even de Tamron gaan bekijken. IK vind hem betere fotos afleveren dan de Sigma.
Zelf heb ik wel een 70-200 VR I. Ook tweedehands gekocht. Ik had eerst deze lens gehuurd om het uit te proberen. Wat doe je met VR ? Hoe ver ga je met de iso, en welke sluitertijden haal je dan ? Wat presteert de lens op kortere afstanden. AF-snelheid ? Energieverbruik ?
Op lang niet alle punten is de Nikon top. Maar er was op dat moment geen betere, en ik blijf het ook nu nog een bijzonder scherpe lens vinden. AF is ...amazing. En de VR doet zijn best, maar ik adviseer je toch maar een statiefje te regelen. VR is geen wondermiddel.
lock
Als je die 70-200 zo nodig hebt, wat wil je er dan mee fotograferen ? Zit je niet op de snelste AF te wachten ? Dan zou ik toch echt even de Tamron gaan bekijken. IK vind hem betere fotos afleveren dan de Sigma.
Zelf heb ik wel een 70-200 VR I. Ook tweedehands gekocht. Ik had eerst deze lens gehuurd om het uit te proberen. Wat doe je met VR ? Hoe ver ga je met de iso, en welke sluitertijden haal je dan ? Wat presteert de lens op kortere afstanden. AF-snelheid ? Energieverbruik ?
Op lang niet alle punten is de Nikon top. Maar er was op dat moment geen betere, en ik blijf het ook nu nog een bijzonder scherpe lens vinden. AF is ...amazing. En de VR doet zijn best, maar ik adviseer je toch maar een statiefje te regelen. VR is geen wondermiddel.
lock
Hey Lock,
Introductie als ex pentaxian was niet nodig.. herkende je naam gelijk hoor!
VR is geen wondermiddel maar wel hulpmiddel. Iso zou ik niet hoger dan 2500-3200 willen gaan. Wat ik ermee wil doen.. Voor alle normale dingen maar ik wil ook in het theater als mijn dochter een voorstelling heeft met de theaterschool in staat zijn om goede foto's te maken, dan moet de sluitertijd omhoog en de iso en dan heb ik de 2.8 echt wel nodig.
De tamron ga ik later vandaag eens bekijken! Bedankt voor die tip!!
Introductie als ex pentaxian was niet nodig.. herkende je naam gelijk hoor!
VR is geen wondermiddel maar wel hulpmiddel. Iso zou ik niet hoger dan 2500-3200 willen gaan. Wat ik ermee wil doen.. Voor alle normale dingen maar ik wil ook in het theater als mijn dochter een voorstelling heeft met de theaterschool in staat zijn om goede foto's te maken, dan moet de sluitertijd omhoog en de iso en dan heb ik de 2.8 echt wel nodig.
De tamron ga ik later vandaag eens bekijken! Bedankt voor die tip!!
Hey Patrick (ouwe bekende
),
Ik begrijp volkomen dat het een lastige keuze is. Wel of niet een Nikon objectief of toch maar third-party. Budget!!
In eerste instantie wilde ik voor de Sigma gaan. Deze werd me afgeraden. Niet zo zeer vanwege de kwaliteit van de Sigma maar wel vanwege de nog veel betere kwaliteit van de Nikon.
Tijdens een msn gesprek met een andere Nikon gebruiker; die zweert bij de Nikon 80-200. En wel heel stellig.
Denk dat de juiste keuze alleen door jezelf gemaakt kan worden. Ben wel benieuwd waar je op uit gaat komen.
Johan.

Ik begrijp volkomen dat het een lastige keuze is. Wel of niet een Nikon objectief of toch maar third-party. Budget!!
In eerste instantie wilde ik voor de Sigma gaan. Deze werd me afgeraden. Niet zo zeer vanwege de kwaliteit van de Sigma maar wel vanwege de nog veel betere kwaliteit van de Nikon.
Tijdens een msn gesprek met een andere Nikon gebruiker; die zweert bij de Nikon 80-200. En wel heel stellig.
Denk dat de juiste keuze alleen door jezelf gemaakt kan worden. Ben wel benieuwd waar je op uit gaat komen.
Johan.
D700 & LX3 shooter (FBA) :: ex K10D bezitter :: Mijn Youtube filmpjes :: Fotostudio van ca 90m2 in Zwolle :: Strobist workshops
Hey Johan 
Door lock zijn verhaal heb ik gezocht naar de tamron en kwam via google uit bij een draadje op dit forum wat ging over de keuze tussen tamron en sigma. Geen echte "winnaar" maar de naam van nikon blijft wel naar voor komen. Die 80-200 heeft ook geen VR en ik zal voor de latere versie moeten gaan qua snelheid van de AF zo heb ik gelezen.
We denken rustig door maar ik denk meer aan de nikon dan aan 1 van de andere op dit moment. De 80-200 is redelijk bereikbaar qua budget, een 2e hands 70-200 ligt er nog even buiten.. maar ik kan wel wachten..

Door lock zijn verhaal heb ik gezocht naar de tamron en kwam via google uit bij een draadje op dit forum wat ging over de keuze tussen tamron en sigma. Geen echte "winnaar" maar de naam van nikon blijft wel naar voor komen. Die 80-200 heeft ook geen VR en ik zal voor de latere versie moeten gaan qua snelheid van de AF zo heb ik gelezen.
We denken rustig door maar ik denk meer aan de nikon dan aan 1 van de andere op dit moment. De 80-200 is redelijk bereikbaar qua budget, een 2e hands 70-200 ligt er nog even buiten.. maar ik kan wel wachten..
- Cees
- Forumlid
Let wel op dat er vijf verschillende 80-200-versies zijn. Kijk bijv. eens op: http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/serialno.html en http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266.
Suc6!
Suc6!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Ik ga nog op je link klikken na dit bericht maar had intussen al begrepen dat er de afgelopen 10 jaar 3 versies verschenen zijn...
Welke ik dan zou moeten hebben is de AFD of de AFS, die laatste zit eng dichtbij de prijs van de 70-200.. en gaat die 10 gram meewegen
Welke ik dan zou moeten hebben is de AFD of de AFS, die laatste zit eng dichtbij de prijs van de 70-200.. en gaat die 10 gram meewegen

- Cees
- Forumlid
De AF-S is veruit de snelste, maar ook de duurste.
De laatste AF-D is echter ook heel goed.
De laatste AF-D is echter ook heel goed.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
ff de link bekeken die Cees gegeven heeft.
Het duizelt me voor mijn ogen .....

Het duizelt me voor mijn ogen .....

D700 & LX3 shooter (FBA) :: ex K10D bezitter :: Mijn Youtube filmpjes :: Fotostudio van ca 90m2 in Zwolle :: Strobist workshops
Inderdaad een enorme lijst aan informatie.. hulde aan de maker van de site.. wat ik me wel afvraag is waar de waardering vandaan komt.. wel erg veel 5+ en dat maakt de keuze er niet makkelijker op.. De afs opmerking wel natuurlijk, sneller is beter in mijn optiek 
Die prijslijst was ik al eerder tegengekomen.. zie wel hoge prijzen soms..

- Cees
- Forumlid
Die Scr's zijn schroefjes in de lens.patrick91 schreef:Inderdaad een enorme lijst aan informatie.. hulde aan de maker van de site.. wat ik me wel afvraag is waar de waardering vandaan komt.. wel erg veel 5+ en dat maakt de keuze er niet makkelijker op.. De afs opmerking wel natuurlijk, sneller is beter in mijn optiek

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Vraag me af waarom je dat schrijft aan de hand van mijn opmerking?
Ben eigenlijk al aan het kijken naar de 80-200 van nikon intussen.Die zal het dus wel gaan worden.
Ben eigenlijk al aan het kijken naar de 80-200 van nikon intussen.Die zal het dus wel gaan worden.
- Cees
- Forumlid
Naar aanleiding van dit regeltje: "wel erg veel 5+ en dat maakt de keuze er niet makkelijker op."
Verder zul je geen spijt krijgen van de 80-200.
Verder zul je geen spijt krijgen van de 80-200.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN