Coffee Splash

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
San

Coffee Splash

Bericht door San » do dec 10 2009 6:06 pm

Ik zag het idee op Flickr, en ben toen zelf wezen experimenteren. Het valt eigenlijk best mee.
Je moet wel wat handigheid krijgen in een mooie splash te krijgen... Geeft ook een hoop rotzooi.

Afbeelding

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Coffee Splash

Bericht door gongon » do dec 10 2009 6:19 pm

Vind het een hele blitse foto. Goed gedaan.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Ralph
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Ralph » do dec 10 2009 7:44 pm

Leuk effect zo!

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » do dec 10 2009 7:45 pm

Hey San,

Pakkende foto en goed uitgevoerd.

De enigste twee minpuntjes vind ik misschien dat de liga's niet helemaal lekker in de vorm zitten. Je hebt ze nu tegen de mok aangelegd, als je ze wat verder weg had gelegd (meer naar rechts en wat naar voren) had het denk ik wat ruimtelijker geoogt misschien.

Het handvat waar ook veel koffie zit vind ik ook ietsjes minder.
Zoiets is natuurlijk super moeilijk om zo'n mooie vloeiende splash te krijgen (is je ook goed gelukt) alleen was het misschien wat "schoner" geweest als de straal wat logischer zou vallen (in de mok) en dan iets minder gemorst.
"Imagination is far more important than knowledge"

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do dec 10 2009 7:53 pm

Vind het een erg leuke foto en prima uitgevoerd! :P
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » do dec 10 2009 9:15 pm

echt een gave foto , leuk effect .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Antoi
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoi » do dec 10 2009 9:19 pm

Hallo San,

Ik hou wel van dit soort experimenten.
Het effect is leuk.

Groet,
Antoi

alex71

Bericht door alex71 » vr dec 11 2009 1:46 pm

geinig idee om zelf ook eens te proberen.. 8)

ger k.
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ger k. » vr dec 11 2009 8:40 pm

En ook de belichting is goed, leuk zo.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E

San

Bericht door San » vr dec 11 2009 10:31 pm

soulpic schreef:Hey San,

Pakkende foto en goed uitgevoerd.

De enigste twee minpuntjes vind ik misschien dat de liga's niet helemaal lekker in de vorm zitten. Je hebt ze nu tegen de mok aangelegd, als je ze wat verder weg had gelegd (meer naar rechts en wat naar voren) had het denk ik wat ruimtelijker geoogt misschien.

Het handvat waar ook veel koffie zit vind ik ook ietsjes minder.
Zoiets is natuurlijk super moeilijk om zo'n mooie vloeiende splash te krijgen (is je ook goed gelukt) alleen was het misschien wat "schoner" geweest als de straal wat logischer zou vallen (in de mok) en dan iets minder gemorst.
Hoi Soulpic,

Een mooie splash zoals je in reclames ziet is inderdaad heel moeilijk. Of ik heb nog niet ontdekt hoe dat moet.
Daar moet deze foto ook vooral niet mee vergeleken worden ;) ... ik vind zelf juist de golf koffie over het oor wel een mooi effect hebben op die witte mok.
Mijn streven is wel een nette 'minder geknoeide' splash overigens ...

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het is heel makkelijk. Camera op burstmode, handmatig scherpstellen op de mok. Dan met één hand een cherry tomaatje (of wat anders wat niet te licht of te zwaar is, paaseitje bijvoorbeeld) in de koffie laten vallen. Met de andere hand druk je de sluiterknop in. En hopen dat er eentje tussen zit. Camera op statief, maar kan je ook gewoon op dezelfde tafel zetten van de mok, of zelfs op de grond.

PS. Dit is niet mijn eigen idee .. maar van iemand op Flicker..

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr dec 11 2009 10:58 pm

Sandra,

heel leuk gedaan hoor! Als je de naam Starbucks nog had kunnen lezen, was het iets voor een flyer van die keten geweest.

Zie op je site hele leuke kaarten staan en je vermeld ook in je voorwoord dat het maken daarvan jouw interesse heeft. Ik vind ze zeer geslaagd en hopelijk vind je snel een uitgever.

Wat ik wel jammer vind, maar eigenlijk hoort dat hier niet thuis, is dat je foto's zo ontzettend traag laden bij mij.....

Laat maar eens vaker wat van die creatieve creaties hier zien!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

San

Bericht door San » vr dec 11 2009 11:05 pm

Hoi Jolanda,

Bedoel je de foto's/slideshow op mijn website? De bedoeling is juist dat het heel snel moet gaan.
Ik test weleens op mijn werk of ergens anders en dan laadt het net zo snel als thuis ... ben benieuwd of meerderen er last van hebben. (misschien dat de server even problemen heeft).

Bedankt voor het compliment overigens.. Ik ben in gesprek met uitgevers, maar we komen nog niet echt overeen. Dus misschien zelf ooit eens oppakken. Ik mis voor productfotografie toch wel een macro lens. Even sparen voor de Nikon 105mm Micro.

Laura
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Laura » vr dec 11 2009 11:42 pm

Misschien leuk om die 'iemand op Flickr' even de credits te geven van deze geniale creativiteit: http://devetpan.com/#/cookie-splash- (zijn eigen website)
De koffie splash is erg goed geslaagd, lijkt haast alsof het er in een soort draaikolk omheen draait. Jammer dat je de rest van de foto in zwart-wit heb gemaakt.
Groetjes
Laura

GdP

Bericht door GdP » za dec 12 2009 12:49 am

Mooi Sandra!

Maar ik had toch liever de koffie zelf opgedronken. :)

San

Bericht door San » za dec 12 2009 8:55 am

Laura schreef:Misschien leuk om die 'iemand op Flickr' even de credits te geven van deze geniale creativiteit
Deze foto heb ik inderdaad toegevoegd aan de 'Coffee Splash Pool' van Siebe op Flickr. Geweldige fotograaf!! Maar het internet staat vol met how to's en filmpjes hoe je een splash maakt. Deze 'geniale creativiteit' is echt niet bepaald een nieuw creatief idee. Stockbureaus staan vol met foto's van koffie splashes, wijn splashes enz.! Ik zie niet waarom ik credits zou moeten geven. Deze foto heb ik toch echt zelf gemaakt.

@ GDP: Ik had een hele pot gezet ;)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”