Welke compact?
Welke compact?
Hallo allemaal,
Mijn zoon van 10 is helemaal gegrepen door het fotografie virus en loopt dientengevolge regelmatig met mijn D70s te sjouwen. Omdat ik dit ding toch wat groot voor hem vind en bovendien mijn eigen camera liever zelf vast hou ben ik op zoek naar een leuk compactje voor hem. Ikzelf heb echter al 20 jaar geen compact meer in mijn handen gehouden en ik heb dus echt geen idee wat er allemaal te krijgen is.
Het volgende is ongeveer wat ik zoek:
- max. 6 MP; 4 is ook prima
- bij voorkeur Nikon (dan snap ik het ook )
- Optische zoom
- Macro functie (zodat hij ook in de tuin los kan gaan)
- Mogelijkheid om ook binnenshuis leuk te kunnen schieten
- Klein formaat
- Max 125 Euro
- Mag 2e hands
Waar zouden jullie naar op zoek gaan? Ik heb op Marktplaats een Coolpix 4200 of 4600 in die prijsklasse gezien, is dat een aanrader of zouden jullie iets anders doen, wellicht van een ander merk?
Alvast bedankt!
Groeten,
Remco
Mijn zoon van 10 is helemaal gegrepen door het fotografie virus en loopt dientengevolge regelmatig met mijn D70s te sjouwen. Omdat ik dit ding toch wat groot voor hem vind en bovendien mijn eigen camera liever zelf vast hou ben ik op zoek naar een leuk compactje voor hem. Ikzelf heb echter al 20 jaar geen compact meer in mijn handen gehouden en ik heb dus echt geen idee wat er allemaal te krijgen is.
Het volgende is ongeveer wat ik zoek:
- max. 6 MP; 4 is ook prima
- bij voorkeur Nikon (dan snap ik het ook )
- Optische zoom
- Macro functie (zodat hij ook in de tuin los kan gaan)
- Mogelijkheid om ook binnenshuis leuk te kunnen schieten
- Klein formaat
- Max 125 Euro
- Mag 2e hands
Waar zouden jullie naar op zoek gaan? Ik heb op Marktplaats een Coolpix 4200 of 4600 in die prijsklasse gezien, is dat een aanrader of zouden jullie iets anders doen, wellicht van een ander merk?
Alvast bedankt!
Groeten,
Remco
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een Fuji F30 ga je niet krijgen voor max. € 125. Wel een fijn ding naar het schijnt, ik heb mijn vrouw de opvolger van de F30 = F31d geadviseerd voor haar werk. Mag ik 'm ook af en toe gebruikenpaparazzi schreef:ik zou voor de fuji finepix f30 gaan (heb ik zelf ook als compactje voor erbij)
erg fijn (en klein) toestelletje, superkwaliteit ook bij hoge iso, geweldige macrofunctie

Ik zou jezelf niet vastpinnen op Nikon, die dingen zijn zo simpel ik lees nooit de gebruiksaanwijzing maar kom er altijd uit.
Wel een nieuw type kiezen, de oudere types hebben veel last van ontspanvertraging en dat is bijzonder hinderlijk.
Merken; Sony, Fuji, Panasonic, Canon, Nikon.
Tip; 2e hands Canon Powershot, bijv. type S40/45. Zijn net iets groter = steviger maar doen het prima.
ik heb mijn moeder de f31 geadviseerd omdat zij graag mensen fotografeert 
misschien gewoon ff doorsparen en die paar tientjes bijleggen ipv voor 'n minder toestel te gaan waar de beperkingen zich sneller zullen aandienen waardoor er alsnog een duurder toestel moet komen
bij digitalstreet is ie maar 190 (de f30)
http://www.kelkoo.nl/ctl/do/search?site ... e&x=26&y=8

misschien gewoon ff doorsparen en die paar tientjes bijleggen ipv voor 'n minder toestel te gaan waar de beperkingen zich sneller zullen aandienen waardoor er alsnog een duurder toestel moet komen
bij digitalstreet is ie maar 190 (de f30)
http://www.kelkoo.nl/ctl/do/search?site ... e&x=26&y=8
Bedankt allemaal.
Ik pin me ook niet echt vast op Nikon, het leek me alleen eenvoudiger omdat we allemaal op dezelfde computer werken en ik geen zin had in nog meer fabriekssoftware. Aan de andere kant kan ik zijn fotootjes net zo makkelijk met een simpele cardreader overzetten. Ik vind die finepix een leuk toestelletje. Mijn zoon heeft 60 Euro gespaard en wij wilden dat bedrag verdubbelen... om het nu ruimschoots te verdrievoudigen... ik zal eens rondneuzen op MP.
Bedankt!
Groeten,
Remco
Ik pin me ook niet echt vast op Nikon, het leek me alleen eenvoudiger omdat we allemaal op dezelfde computer werken en ik geen zin had in nog meer fabriekssoftware. Aan de andere kant kan ik zijn fotootjes net zo makkelijk met een simpele cardreader overzetten. Ik vind die finepix een leuk toestelletje. Mijn zoon heeft 60 Euro gespaard en wij wilden dat bedrag verdubbelen... om het nu ruimschoots te verdrievoudigen... ik zal eens rondneuzen op MP.
Bedankt!
Groeten,
Remco
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
oef, zo weinig en dat in deze dure tijd?De Put schreef:Oei, ben ik ouderwets dat ik mijn zoon van 10(!) maar 2 Euro zakgeld per week geef? Dat kost hem dan dus meer dan een half jaar. Ik zal er nog eens over nadenken

in dat geval vind ik 'n extraatje w.b. 'n leuke camera best kunnen
(of hij moet ook al op tig sportclubs zitten waardoor dit de zoveelste hobby van 'm is?)
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Mijn 2 cent:
Kijk gewoon naar de goedkoopste Coolpix, momenteel de L10, adviesprijs EURO 150
http://www.nikon.nl/product/nl_NL/produ ... rview.html
Belangrijk voordeel van de huidige L-serie: er passen gewone batterijen in.
Groeten, Gijs Sandberg
Kijk gewoon naar de goedkoopste Coolpix, momenteel de L10, adviesprijs EURO 150
http://www.nikon.nl/product/nl_NL/produ ... rview.html
Belangrijk voordeel van de huidige L-serie: er passen gewone batterijen in.
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)