Twijfel eigenlijk omdat ik dit draadje ben begonnen en zoveel verhalen lees. Ben overigens bezig geweest paar weken terug om die sigma te kopen (nav jouw aankoop en de resultaten van het optreden van je dochter) maar de verkoper wilde 550 euro terwijl hij nieuw nu 619 is met 3 jaar garantie. Dus vond ik teveel, hij kocht hem zelf voor over de 900 euro een jaar terug, dus ik kan me zijn prijs wat dat aangaat wel voorstellen.
Eigenlijk wil ik 1 keer een objectief kopen in dit bereik en dan niet meer kijken de eerste 10 jaar, net als we eigenlijk bij pentax ook deden met de DA* 50-135. Je koopt de topper en bent dan klaar. Ik ben dan nu ook van mening dat ik beter 250-350 euro meer moet uitgeven om gewoon die nikon 70-80-200 te kopen.
Nu Patrick zijn licht weer laat schijnen over deze kwestie zou ik zeggen dat ik op basis van de ervaringsdeskundige voor de afs 8-200 moet gaan. Je komt hem dus weinig tegen (dat had ik al gemerkt) en zijn prijs is heel behoorlijk. Er zijn er volgens het linkje op de vorige pagina 61492 ex. van gemaakt.. van de 70-200 een 200.000 meer. En door deze opmerkingen zal de vraag wellicht nog wel iets omhoog gaan

Eindelijk heb ik eens de rust om te wachten met een aankoop.. ik kocht de 5 AFD wellicht weer iets te snel omdat ik achteraf dacht dat de tamron 90 macro alles zou kunnen wat die 85 ook kan + macro.. en dat voor ongeveer dezelfde prijs. Maar dat is een ander verhaal en offtopic.
Ik zie nu overigens dat src verhaal in de uitleg bovenaan de pagina staan.. had ik natuurlijk niet gelezen. Dus Cees, zit nu op 1 lijn met je!
Maar Sandra, wat voor storing had je? En vertel toch nog eens iets meer over je ervaringen met de sigma II ? Wellicht leuk voor de andere lezers!