Modelfotografie Eemnes (Verzamel)

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Modelfotografie Eemnes (Verzamel)

Bericht door EelcoD7100 » ma dec 14 2009 6:57 pm

Nee Dat denk ik ook. Bedoel met je nichtje. daar staan alleen geen10 fotografen omheen fotos te maken.
Maar als je met ongeveer 10 man op ongeveer het zelfde moment een foto maakt, kan er best wel wat fout gaan. :D :D
Mensen die mee flitsen wat jij zelf niet wilt of zo. :evil: :evil:
Zo ben je wel een beetje de controle over de belichting kwijt.

Maar ondangs dat wel veel weer geleerd.

En dat de zoon van Riemke er wel geweldig op staat??? Om dat als hij kwam staan er veel mannen weg gingen, en ongeveer alleen de vrouwen overbleven. :D
En dat waren er niet zo veel natuurlijk :D :D :D

Gr. Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Diana Sinclair
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Diana Sinclair » ma dec 14 2009 7:01 pm

Hallo,

Leuk die foto's allemaal te zien.

Ik ben het eens met Arend dat de foto's van Monique er uit springen. Vooral foto 4 van Thalita vind ik erg mooi.

Monique, met welke lens zijn deze foto's gemaakt?

Verder zie ik ook dat er gebruik is gemaakt van verschillende soorten lichtmeting (spot, matrix en centrummeting; Monique had trouwens centrummeting gebruikt). Verder ofwel de witbalans op AWB ofwel handmatig ingesteld. Handmatige instelling vind ik het mooist. Sommigen hebben wel geflitst, anderen niet.

Leek me een leerzame workshop.

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma dec 14 2009 7:03 pm

hadden jullie meerdere triggers dan ?? of was de rest zo leuk om met hun eigen flitsers mee te flitsen op het moment dat je aan de beurt was ?
ja dan wordt het waarschijnlijk zeuren.
naja als je maar leut hebt gehad en wat hebt opgestoken

Arend

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma dec 14 2009 7:05 pm

Diana Sinclair schreef:Hallo,

Ik ben het eens met Arend dat de foto's van Monique er uit springen. Vooral foto 4 van Thalita vind ik erg mooi.

Diana Sinclair

ikke van niets weten....dat was kvp die de opmerking maakte...

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma dec 14 2009 7:12 pm

Kijk, zo stonden de heren te dringen om een plaatje te mogen maken.

Afbeelding

:mryellow: :mryellow: :mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 14 2009 7:13 pm

Arend-ho schreef:
Diana Sinclair schreef:Hallo,

Diana Sinclair

ikke van niets weten....dat was kvp die de opmerking maakte...
Krijg jij de schuld Arend, haha :lol:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Diana Sinclair
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Diana Sinclair » ma dec 14 2009 7:14 pm

Hoi Arend,

Je hebt gelijk; ik was abuis. Dan ben ik het dus eens met KvP.

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma dec 14 2009 7:25 pm

Cees Laarman schreef:Kijk, zo stonden de heren te dringen om een plaatje te mogen maken.

Afbeelding

:mryellow: :mryellow: :mryellow:
gekkenhuis dus !
waarom niet 1 voor 1 met een trigger en de rest dan maar even kijken !
of was daar geen tijd voor ? nu komt niemand echt thuis met de juiste belichting zo lijkt het

Arend

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma dec 14 2009 7:27 pm

KvP schreef: Krijg jij de schuld Arend, haha :lol:
ach kan hem hebben hoor
persoonlijk vind ik ze van sweder mooi alleen had ik het vrouwelijke model even iets meer onder handen genomen qua huid
is domweg mooier en wordt zij ook wat blijer van.

Arend

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma dec 14 2009 7:52 pm

Misschien nog even ter verduidelijking. Marco werkt normaliter met een groep van max. 14 personen, meestal minder.
Voor een workshop is een een groep van 6-8 personen het meest ideaal. Dit waren er natuurlijk een heleboel meer! Met 1 trigger is dat uiteraard verre van ideaal. Na de 2e uitlegronde heeft Marco de slavefunctie van de flitsers aangezet. Hierdoor kreeg je dat iedereen m.b.v. zijn losse- of inbouwflitser de boel aanstuurde. Het is dus eigenlijk niet meer dan logisch dat hier geen topplaten de revue passeren.De mogelijkheden van portretfotografie komen hierdoor absoluut niet tot uiting.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma dec 14 2009 7:58 pm

Riemke schreef:Misschien nog even ter verduidelijking. Marco werkt normaliter met een groep van max. 14 personen, meestal minder.
Voor een workshop is een een groep van 6-8 personen het meest ideaal. Dit waren er natuurlijk een heleboel meer! Met 1 trigger is dat uiteraard verre van ideaal. Na de 2e uitlegronde heeft Marco de slavefunctie van de flitsers aangezet. Hierdoor kreeg je dat iedereen m.b.v. zijn losse- of inbouwflitser de boel aanstuurde. Het is dus eigenlijk niet meer dan logisch dat hier geen topplaten de revue passeren.De mogelijkheden van portretfotografie komen hierdoor absoluut niet tot uiting.

Klopt helemaal, Riemke. Zelfs ik stuurde van achter uit de zaal de hele boel aan.
Groet, Cees

Lid NCN

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » ma dec 14 2009 8:04 pm

Riemke schreef:Misschien nog even ter verduidelijking. Marco werkt normaliter met een groep van max. 14 personen, meestal minder.
Daarnaast stond de belichting ongewijzigd terwijl het model bewoog en daardoor de belichting op het model niet goed tot zijn recht kwam op veel foto's (van mijn dan)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » ma dec 14 2009 8:10 pm

Als ik zo het verhaal van Riemke lees vraag ik me wel een beetje af wat het nut van zo'n workshop dan is.
Ik ben er niet bijgeweest dus ik kan er niet echt over oordelen, maar mij bekruipt wel een beetje het "zoom experience" gevoel.
Met heel veel mensen op een kleine ruimte veel foto's maken en hopen op een mooie plaat.
Hierbij komen belangrijke punten van modelfotografie zoals aandacht voor je locatie, lichtopstelling, lichtmeten, kleur en witbalans en modelaansturing mijns inziens niet, of niet goed aan bod en dat lijken mij toch de basis ingrediënten van modelfotografie.

Maar goed, misschien is het voor mensen die nog niet of weinig aan modelfotografie doen wel heel leerzaam geweest als kennismaking met deze tak van sport....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma dec 14 2009 8:15 pm

Ik denk, ben niet de gehele workshop aanwezig geweest, dat het wel meevalt.

Marco heeft in eerste instantie een en ander uitgebreid uitgelegd. Daarna mocht iedereen het zelf even proberen. Natuurlijk krijg je dan een "volksoploop", want iedereen wil toch minstens één plaatje geschoten hebben.
Groet, Cees

Lid NCN

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » ma dec 14 2009 8:21 pm

Cees Laarman schreef:Ik denk, ben niet de gehele workshop aanwezig geweest, dat het wel meevalt.

Marco heeft in eerste instantie een en ander uitgebreid uitgelegd. Daarna mocht iedereen het zelf even proberen. Natuurlijk krijg je dan een "volksoploop", want iedereen wil toch minstens één plaatje geschoten hebben.
Oké, wel mooi dan dat het bij de theorie wel besproken is.....

Hij werkt trouwens wel met een hele mooie flitsset :mrgreen:
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”