Grauw Weer, Grauwe Ganzen, Kuifeenden weinig licht en koud

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Arno P

Grauw Weer, Grauwe Ganzen, Kuifeenden weinig licht en koud

Bericht door Arno P » zo dec 13 2009 5:58 pm

Vrijdag een dagje vrij genomen om foto's te maken maar het weer was bar. Geen licht genoeg maar toch iets kunnen vastleggen ondanks vaak hoge ISO, te lange sluitertijd en groot diafragma. Jee wat was het koud om 4 uur te zitten :| :mryellow: :wink2:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8 En nog een onthoofde zilverreiger
Afbeelding

Arno P

Re: Grauw Weer, Grauwe Ganzen, Kuifeenden weinig licht en koud

Bericht door Arno P » zo dec 13 2009 6:07 pm

Die onderschriften zijn eigenlijk ook best onsmakelijk te noemen...misschien een swat anders voor gaan verzinnen dan de standaard lightroom optie hiervoor...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edwin73

Bericht door edwin73 » ma dec 14 2009 9:18 pm

Die ganzen doen hun naam eer aan, gezien de weersomstandigheden :lol:

zou niks voor mij zijn zo lang stilzitten, zeker niet bij de huidige temperatuur.
afgelopen zondagochtend was 't wel even mooi weer(zon) toch nog wel koud,
rondje gelopen, vingers zaten bijna vast aan statief, van de kou.

't blijven toch erg mooie beestjes die kuifeendjes...
en die witte reiger, die zie ik niet vaak. vast wel moeilijk om nog doortekening te houden in de veren,
met zo'n spierwitte vogel, 't is bij jou wel goed gelukt zo te zien.

En die hoge ISO? 't ziet er niet toch nog niet echt storend uit? hoe hoog is hoog voor jou?
bij mij is 400 al het maximaal toelaatbare, nog hoger moet het bij mij tenminste ook nog ff door de "Noise Ware Pro",
nadeel daarvan is, dat het dan minder scherp wordt, ja 't is 't één of 't ander...

groeten; edwin.

Arno P

Bericht door Arno P » ma dec 14 2009 9:53 pm

edwin73 schreef: En die hoge ISO? 't ziet er niet toch nog niet echt storend uit? hoe hoog is hoog voor jou?
bij mij is 400 al het maximaal toelaatbare, nog hoger moet het bij mij tenminste ook nog ff door de "Noise Ware Pro",
nadeel daarvan is, dat het dan minder scherp wordt, ja 't is 't één of 't ander...

groeten; edwin.
Ik zat af en toe op 640 en zelfs 800...maar dan begin ik toch echt buikpijn te krijgen hoor :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”