Van Zwolle weet ik niet. Van Amsterdam is het Cuypers geweest.Blacksheep schreef:Kom eens naar Zwolle, dat is ontworpen door Berlage. Dezelfde architect als van Centraal Station Amsterdam
George
Van Zwolle weet ik niet. Van Amsterdam is het Cuypers geweest.Blacksheep schreef:Kom eens naar Zwolle, dat is ontworpen door Berlage. Dezelfde architect als van Centraal Station Amsterdam
Ik zou het toch even navragen...Particuliere opnamen
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
George je hebt gelijk. Ik haal 2 door elkaar. Het was inderdaad Cuypers die Zwolle ook ontworpen heeft.george013 schreef:Van Zwolle weet ik niet. Van Amsterdam is het Cuypers geweest.Blacksheep schreef:Kom eens naar Zwolle, dat is ontworpen door Berlage. Dezelfde architect als van Centraal Station Amsterdam
George
Dankjewel! Werk je in het Spoorwegmuseum ofsoGert Wagelaar schreef:Wat zijn mooie stations, is een kwestie van smaak, Haarlem, oud en historie, Delft en Leiden is van deze tijd en modern, Enschede van een generatie stations die rond 1930 vorm kregen, of de stations die na de WO2 moesten worden herbouwd, zoals Rotterdam CS (staat er al niet meer) en Eindhoven. Wil je de gebouwen op de foto of de sporen, wil je de reiziger, voor de sporen zou ik in Utrecht of Amsterdam CS gaan kijken. Rotterdam is ook mooi, omdat daar een mooie voetgangersbrug is gekomen over de sporen, en met de HSL is er veel internationaal verkeer te fotograferen. Kleine stations, Zandvoort oud en apart op een duin, Baarn met koninklijke wachtkamer, Overveen, ja waar is dat, nog wel een station, maar vooral een goed restaurant. Wil je meer weten, kijk eens op de site van Nico Split, http://www.nicosplit.com , mijn voorkeuren, Haarlem, Den Haag HS, Amsterdam CS, Zwolle, Groningen, Eindhoven en Maastricht. Hoe ik dat allemaal weet, werk voor NS en Prorail en kom in het hele land in en op alles wat met het spoor te maken heeft.
Niet in Nederland, maar zeker een bezoekje waard , als zeg je dat niet aan de buitenkant, is het station van Porto in Portugal. Prachtige tegeltableau' s.