Garantie termijn bij Kamera Express 2jaar
Garantie termijn bij Kamera Express 2jaar
Op de site van kamera express in capelle a.d ijssel www.kamera-express.nl lees ik dat de garantie termijn op alle camera's en objectieven naar 2 jaar wordt verlengd, het tweede jaar garantie is een extra, wat door Kamera express wordt gegeven. Ik heb ook nog gebeld met KE hierover en het is bevestigd, geld voor alle merken. Ook met concurrent Foka hierover contact gehad, zij gaan hierin helaas niet mee.
Voor mij een reden temeer om daar ons aller geliefde /verguisde nikon 24-70 objectief aan te schaffen!
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je zowiezo recht op 2 jaar hebt, maar die discussie wil ik hier niet opnieuw oprakelen, ik ga voor de vermelding op de aankoopbon,wel zo eenvoudig.
Groet Kees
Voor mij een reden temeer om daar ons aller geliefde /verguisde nikon 24-70 objectief aan te schaffen!
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je zowiezo recht op 2 jaar hebt, maar die discussie wil ik hier niet opnieuw oprakelen, ik ga voor de vermelding op de aankoopbon,wel zo eenvoudig.
Groet Kees
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Garantie termijn bij Kamera Express 2jaar
Zou toch maar uitkijken, want iets zeggen en iets nakomen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kon mijn camera van een paar uurtjes oud, die ik bij KE had gekocht voor eigen kosten laten repareren. Garantie bij KE stelt niet zo heel veel voor. Kan je wel zeggen dat ik dat niet had moeten pikken, maar ze vertikten het om wat voor me te doen, dus als ik hem wilde gebruiken moest ik hem wel laten repareren.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Er zitten een paar heel belangrijke regeltjes in.
Hoe dan ook. Het kost je telkens geld.
Opsturen ± € 8. Extra € 8 zodat hun het retour kunnen sturen. Dus in het ergste geval ben je € 34,75 kwijt. En is er nog niks aan gedaan.
Dus als zij vinden dat er een ondeskundig gebruik, val, enz. is geweest gaat de garantie niet door en krijg je een rekening van € 18,75.Kosten
•De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor uw rekening.
•Indien ongerepareerd retour onder garantie €18.75 (exclusief retourkosten verzending)
•Onderzoekskosten €75 (buiten garantie indien ongerepareerd retour) tenzij anders aangegeven
Onder buiten garantie wordt verstaan:
◦Val, stoot, knel, waterschade, forceren, ondeskundig gebruik
Hoe dan ook. Het kost je telkens geld.
Opsturen ± € 8. Extra € 8 zodat hun het retour kunnen sturen. Dus in het ergste geval ben je € 34,75 kwijt. En is er nog niks aan gedaan.
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Er geldt Europese garantie. Die is toch altijd al twee jaar.Witkee schreef:Op de site van kamera express in capelle a.d ijssel http://www.kamera-express.nl lees ik dat de garantie termijn op alle camera's en objectieven naar 2 jaar wordt verlengd, het tweede jaar garantie is een extra, wat door Kamera express wordt gegeven. Ik heb ook nog gebeld met KE hierover en het is bevestigd, geld voor alle merken. Ook met concurrent Foka hierover contact gehad, zij gaan hierin helaas niet mee.
Groet Kees

Groeten van Willem
Nederland toch 1 jaar.
België heeft 2 jaar.
België heeft 2 jaar.
- Gobert
- Clublid
Wow, geweldig. Eindelijk een zaak die voldoet aan de minimumeisen van de nationale cq Europese regelgeving. Nu nog het levensduur-beginsel adopteren.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Gaat het hier over:
http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU
http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU
Laatst gewijzigd door Daniël op di dec 15 2009 8:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Klik op de link bovenaan, op de startpagina rechts midden een soort stempel..dcschuiling schreef:Waar haal je dat vandaan?
Had de reactie al aangepast
Maar zo kan het ook.
Er wordt bij KE alleen geen woord gerept over EU. En dat stukje had ik al gezien

Maar zo kan het ook.
Er wordt bij KE alleen geen woord gerept over EU. En dat stukje had ik al gezien
Dat is één slechte ervaring (die je overigens al ad fundum met ons gedeeld hebt). Onmogelijk om daarop de stelling te baseren dat de garantie daar niet zoveel voorstelt.gongon schreef:Zou toch maar uitkijken, want iets zeggen en iets nakomen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kon mijn camera van een paar uurtjes oud, die ik bij KE had gekocht voor eigen kosten laten repareren. Garantie bij KE stelt niet zo heel veel voor. Kan je wel zeggen dat ik dat niet had moeten pikken, maar ze vertikten het om wat voor me te doen, dus als ik hem wilde gebruiken moest ik hem wel laten repareren.
Ik vind het een mooie actie en KE heeft natuurlijk een soort niche gevonden nu; naast lage prijzen zal een langere garantie veel mensen wel aanspreken.
Ik heb gelukkig zelf de garantieservice nog niet hoeven te ondervinden,wel een collega die met een canon lens een probleem had. De reparatie duurde langer dan voorzien en omdat hij op vakantie naar Thailand ging kreeg hij van KE vooruitlopend op de reparatie afloop ,een nieuwe lens mee. Hij was uiteraard zeer tevreden. Dit zegt natuurlijk ook niet alles, maar alles wat je extra krijgt is toch mooi meegenomen zou ik zeggen.
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Ook mijn ervaringen met dit bedrijf zijn bar slecht, niets kopen lijkt mij de beste garantiegongon schreef:Zou toch maar uitkijken, want iets zeggen en iets nakomen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kon mijn camera van een paar uurtjes oud, die ik bij KE had gekocht voor eigen kosten laten repareren. Garantie bij KE stelt niet zo heel veel voor. Kan je wel zeggen dat ik dat niet had moeten pikken, maar ze vertikten het om wat voor me te doen, dus als ik hem wilde gebruiken moest ik hem wel laten repareren.

Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hebben we daar niet een rechtsbijstandsverzekering voor?gongon schreef:Zou toch maar uitkijken, want iets zeggen en iets nakomen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kon mijn camera van een paar uurtjes oud, die ik bij KE had gekocht voor eigen kosten laten repareren. Garantie bij KE stelt niet zo heel veel voor. Kan je wel zeggen dat ik dat niet had moeten pikken, maar ze vertikten het om wat voor me te doen, dus als ik hem wilde gebruiken moest ik hem wel laten repareren.
gr
Peter
Peter
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Die hebben wij ook, maar volgens mijn man doen ze voor een bedrag van 131 euro, wat de reparatie kosten waren, niet veel moeite. Maar goed mijn man heeft de kosten voor me betaald (hij had geen zin in al die rompslomp) dus ik had er verder geen last van, maar het verziekt wel je plezier in je nieuwe camera. Ondertussen heb ik er wel plezier van hoor. Maar in het begin was ik gewoon heel erg pissig en had ik echt spijt dat ik van Pentax overgestapt was naar Nikon.pfitskie schreef:Hebben we daar niet een rechtsbijstandsverzekering voor?gongon schreef:Zou toch maar uitkijken, want iets zeggen en iets nakomen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kon mijn camera van een paar uurtjes oud, die ik bij KE had gekocht voor eigen kosten laten repareren. Garantie bij KE stelt niet zo heel veel voor. Kan je wel zeggen dat ik dat niet had moeten pikken, maar ze vertikten het om wat voor me te doen, dus als ik hem wilde gebruiken moest ik hem wel laten repareren.
Groetjes Gonnie.
Onder een prijs van geloof ik 300 euro doen ze geen moeite. Dan krijg je het meestal uitgekeerd (alleen als je wel gelijk hebt) omdat je premie betaald.
Maar er is toch vaker een topic geweest over KE?
Kopen kan je er doen maar van garantie en klant vriendelijkheid lusten de honden geen brood van. Dat is i.i.g. wat ik nu zo'n beetje telkens leest.
Dus veel verwacht ik er niet van.
Maar ik ben wel telkens aan het kijken
Maar er is toch vaker een topic geweest over KE?
Kopen kan je er doen maar van garantie en klant vriendelijkheid lusten de honden geen brood van. Dat is i.i.g. wat ik nu zo'n beetje telkens leest.
Dus veel verwacht ik er niet van.
Maar ik ben wel telkens aan het kijken