Goedenavond,
Na al eerder lid te zijn geweest van het forum had ik jullie toch weer even nodig bij een probleem dat ik tegenkwam!
Na ongeveer anderhalf jaar met een D40 + kitlens rondgelopen te hebben zoek ik voor de kitlens een leuke vervanging waar ik wat mooiere plaatjes mee kan maken. Ik vind namelijk de foto's die hij maakt ivm mijn nikkor 70-300 gewoon slecht. Dus, op zoek!
Na wat rondneuzen kwam ik dus op de Tamron 17-50 F/2.8 terecht. Leuk geprijsd en het forum is vol lof over het objectief. Maar! Wat ik me afvroeg.. Aangezien ik geen motor in de body heb zitten, zit deze dan wel in de Tamron lens? Bij de nikkor lensjes weet ik dat dit terug te vinden is de naam van de lenzen. Graaaag jullie hulp!
Enne, andere suggesties voor lenzen zijn ook welkom natuurlijk. Alles moet wel leuk zijn icm de SB-600 en de prijs moet rond de 400 liggen. Er zijn ook plannen om over te stappen van body, dus er moet ook wel een beetje toekomstperspectief in zitten. Ik fotografeer het meest in zwembaden ivm met mijn sport.
Alvast bedankt!
Grt,
Marcel
D40 icm Tamron SP AF17-50mm F/2.8
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D40 icm Tamron SP AF17-50mm F/2.8
Hallo Marcel op dit moment zijn er 3 uitvoeringen in omloop van de Tamron 17-50mm
Je hebt een uitvoering zonder motor, zal nieuw niet meer te koop zijn maar is geen goede keuze i.c.m. de D40.
Je hebt een uitvoering MET motor ingebouwd, deze Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon is nieuw te koop zijn en is geschikt voor jouw D40.
Ook op MP kom je hem nog wel eens tegen, nieuwprijs is rond de 329 euro bij konijnenberg.
Dan heb je nu een nieuwe versie met motor en Vibratie reductie de Tamron AF 17-50/2.8 XR VC Di II LD Asph Nikon, maar kost bij Top Deals in Zeist € 544,--
Gebruikt zal de Tamron met motor op MP rond de 250 euro draaien.
Veel succes met je keuze.
Groetjes George
Je hebt een uitvoering zonder motor, zal nieuw niet meer te koop zijn maar is geen goede keuze i.c.m. de D40.
Je hebt een uitvoering MET motor ingebouwd, deze Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon is nieuw te koop zijn en is geschikt voor jouw D40.
Ook op MP kom je hem nog wel eens tegen, nieuwprijs is rond de 329 euro bij konijnenberg.
Dan heb je nu een nieuwe versie met motor en Vibratie reductie de Tamron AF 17-50/2.8 XR VC Di II LD Asph Nikon, maar kost bij Top Deals in Zeist € 544,--
Gebruikt zal de Tamron met motor op MP rond de 250 euro draaien.
Veel succes met je keuze.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- vuurvlindertje
- Forumlid
Tamron AF 17-50/2.8 XR VC Di II LD Asph Nikon is ook voor 45 euri minder te koop bij Foka, dat weet ik omdat ik daar vanvond een deel van mijn 13e maand heb heengebracht, nl 499 voor dit objectief. 

D90+MB-D80, SB 600, Tamron 90mm Macro, Tamron 17-50 VC , Nikkor 70-300mm VR II, Nikon 1V1, 1 Nikkor 10-30
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hee Vlindertje, dat verplicht je bij deze tot het uitbrengen van een uitvoerig rapport hoe deze lens het doet !
lock

lock
Vind 500 euro toch een beetje te veel!
Heb nu de "gewone" in bestelling staan. Hartelijk dank
.
En.. Is VR echt zo nuttig met een standaardzoom? Denk niet dat je heel veel last heb van trillen. Op de 70-300 is het wel ideaal!
Grt,
Marcel
Heb nu de "gewone" in bestelling staan. Hartelijk dank

En.. Is VR echt zo nuttig met een standaardzoom? Denk niet dat je heel veel last heb van trillen. Op de 70-300 is het wel ideaal!
Grt,
Marcel
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ben het helemaal met je eens.Marcelvanh schreef:Vind 500 euro toch een beetje te veel!
Heb nu de "gewone" in bestelling staan. Hartelijk dank.
Grt,
Marcel
Veel succes met je nieuwe objectief.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken