Hoofddoekje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Hoofddoekje

Bericht door Skippy » vr dec 18 2009 8:59 pm

Mevr. Skippy goes moslima ;)

Nikon 50mm MF f1.2, vol open op f1.2, daar koop je zo'n ding nou voor :D

Afbeelding

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Re: Hoofddoekje

Bericht door pietje-nukem » vr dec 18 2009 11:10 pm

Lijkt toch dat ze aan het lachen is, zo met die tekening in het doek rond Mevr Skippy haar mond.
Mag ik een kleine kanttekening maken :oops:
Met F1,2 heb je een hele geringe scherpte diepte toch?
Het lijkt mij erop dat de scherpte op de linker schouder ligt vanaf de naad van haar jas naar het doek.
Toch zie ik ook haar rechter oog wel scherp :huh: (voor de kijkers links :wink: )
Nou, van mij ook de groeten

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Hoofddoekje

Bericht door Skippy » vr dec 18 2009 11:42 pm

pietje-nukem schreef:Lijkt toch dat ze aan het lachen is, zo met die tekening in het doek rond Mevr Skippy haar mond.
Mag ik een kleine kanttekening maken :oops:
Met F1,2 heb je een hele geringe scherpte diepte toch?
Het lijkt mij erop dat de scherpte op de linker schouder ligt vanaf de naad van haar jas naar het doek.
Toch zie ik ook haar rechter oog wel scherp :huh: (voor de kijkers links :wink: )
Inderdaad is op f1.2 de scherptediepte extreem klein, ca. 2cm. Ik heb scherpgesteld op haar linkeroog maar het zou best kunnen dat door
het brilleglas de focus-indicator misleid is. Die scherpte op de linkerschouder zie ik niet zo, eerder ter hoogte van het haar dus dat is op
zich niet zo verkeerd dan. Ik heb meerdere opnamen gemaakt varieerend van f1.2 to f2. Dit was de beste en ook een mooie demonstratie
van de bruikbaarheid van dit objectief op f1.2 wat toch wel bijzonder is. Bedankt voor je reactie!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”