Voordat we met zijn allen Mediamarkt helemaal zwart gaan maken, moeten we ook overwegen of het niet kan of Nikon de camera verkeerd in een doos geplaatst heeft, en er de bijbehorende accessoires er niet bij gedaan heeft.
Dit voorval kan namelijk meerdere oorzaken hebben.
rode stip (stickertje) op de doos van een nikon d70s
- Fera Albi
- Clublid
Hmmm,
Kans op dat soort van mishaps vanuit de fabriek lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk klein.
Ik bedoel: de hele productieflow is van A tot Z geautomatiseerd en wordt op diverse tussen- en de eindcontrolepunten 100% gekeurd:
Elk product dat de assemblagelijn passert wordt op tussenpunten gewogen en het gerede product tenslotte nog een keer voor het de productielijn verlaat.
Is de massa lager of hoger dan de voorgeschreven "normaal", wordt het afwijkende product op een "afkeur" zijlijn geplaatst.
De kans dat er een verkeerde camera, met diverse ontbrekende onderdelen, in een verkeerde doos, met verkeerde documenten, in roulatie komt schat ik op astronomisch klein.
De kans dat bij een grootwarenhuis als MM een uitgewoond demo model in de verkeerde doos in de verkoop terechtkomt lijkt mij daarentegen niet zo heel erg klein...
Groet,
Hans
Kans op dat soort van mishaps vanuit de fabriek lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk klein.
Ik bedoel: de hele productieflow is van A tot Z geautomatiseerd en wordt op diverse tussen- en de eindcontrolepunten 100% gekeurd:
Elk product dat de assemblagelijn passert wordt op tussenpunten gewogen en het gerede product tenslotte nog een keer voor het de productielijn verlaat.
Is de massa lager of hoger dan de voorgeschreven "normaal", wordt het afwijkende product op een "afkeur" zijlijn geplaatst.
De kans dat er een verkeerde camera, met diverse ontbrekende onderdelen, in een verkeerde doos, met verkeerde documenten, in roulatie komt schat ik op astronomisch klein.
De kans dat bij een grootwarenhuis als MM een uitgewoond demo model in de verkeerde doos in de verkoop terechtkomt lijkt mij daarentegen niet zo heel erg klein...
Groet,
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Er zijn idd meerdere mogelijkheden. Het is een demomodel van de media markt geweest, of hij is in de nadagen van inca gerepareerd en de motivatie bij die jongens was een beetje verdwenen, of het liep bij het huidige service center nog niet zo op rolletjes. De camera stond al op de nederlandse taal geinstalleerd, dus ga ik er niet van uit dat er in het buitenland (de fabriek) iets mee is gebeurd. btw. mij broer heeft er ook een gekocht en hij moest bij het opstarten een taal selecteren.
IK wacht maandag wel af, want dan ga ik met nikon ned. bellen en uiteraard ook weer met de mediamarkt.
IK wacht maandag wel af, want dan ga ik met nikon ned. bellen en uiteraard ook weer met de mediamarkt.
Het probleem is opgelost, de body met het juiste serienummer is terecht. Iemand van de mediamarkt had de body na een demonstratie in een d70s kit doos gestopt.
De service van nikon ned. was trouwens goed. Ze Hebben de serienummers gechecked om de geschiedenis teachterhalen, en die bleek van beide toestellen in orde tezijn. Tevens hebben ze hun voorraad geechecked om tezien of de mediamarkt nog een nieuwe voor me had kunnen bestellen. Er lagen er nog een paar,...allemaal gereserveerd voor de mediamarkt
. Ook heb ik van nikon ned. een linkje gekregen naar een (gratis)programma waarmee je foto's kan analyseren, en kunt zien hoe vaak de sluiter van je camera is gebruikt.
Dit mag je ,denk ik ,wel goede service noemen.
De service van nikon ned. was trouwens goed. Ze Hebben de serienummers gechecked om de geschiedenis teachterhalen, en die bleek van beide toestellen in orde tezijn. Tevens hebben ze hun voorraad geechecked om tezien of de mediamarkt nog een nieuwe voor me had kunnen bestellen. Er lagen er nog een paar,...allemaal gereserveerd voor de mediamarkt

Dit mag je ,denk ik ,wel goede service noemen.
Laatst gewijzigd door berggeit op di apr 17 2007 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
programmatje
Berggeit,
Dat programma zou ik ook wel willen hebben, kan je een link plaatsen of zo?
Groetjes George
Dat programma zou ik ook wel willen hebben, kan je een link plaatsen of zo?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken