Ssslangen.....
Sorry voor het late antwoord, maar die lijstjes onder de foto's tik ik handmatig in. De info haal ik gewoon uit exif gegevens die je met veel programma's kunt lezen.Snadaa schreef:Okee, net niet ver genoeg doorgescrolled....waar maak jij die lijstjes mee. Ik gebruik bordermaker en ben regelmatig mij exif info kwijt zie onder mijn www
Als ik met Photoshop of Capture werk ben ik de gegevens eigenlijk nog nooit kwijtgeraakt. Zolang je in Photoshop maar niet Save for Web.... gebruikt.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik denk dat Snadaa niet de lijstjes met Exif-info bedoeld maar de kaders om de foto's. Doe je dat in Photoshop of in een andere applicatie?remoss schreef:Sorry voor het late antwoord, maar die lijstjes onder de foto's tik ik handmatig in. De info haal ik gewoon uit exif gegevens die je met veel programma's kunt lezen.Snadaa schreef:Okee, net niet ver genoeg doorgescrolled....waar maak jij die lijstjes mee. Ik gebruik bordermaker en ben regelmatig mij exif info kwijt zie onder mijn www
Als ik met Photoshop of Capture werk ben ik de gegevens eigenlijk nog nooit kwijtgeraakt. Zolang je in Photoshop maar niet Save for Web.... gebruikt.
Ha ha ja natuurlijk, dat zal ie bedoelen. Maar die kaders voeg ik in Photoshop toe.Skippy schreef:Ik denk dat Snadaa niet de lijstjes met Exif-info bedoeld maar de kaders om de foto's. Doe je dat in Photoshop of in een andere applicatie?remoss schreef:Sorry voor het late antwoord, maar die lijstjes onder de foto's tik ik handmatig in. De info haal ik gewoon uit exif gegevens die je met veel programma's kunt lezen.Snadaa schreef:Okee, net niet ver genoeg doorgescrolled....waar maak jij die lijstjes mee. Ik gebruik bordermaker en ben regelmatig mij exif info kwijt zie onder mijn www
Ik open de NEF's met Capture NX, snij bij, verklein ze en pas een licht USM toe.
Dan vanuit NX naar Photoshop sturen en daar voeg ik dus het kader toe en maak tevens een thumbnail. Opslaan als JPG en klaar.