3 flits filmpjes van Joe McNally op het web
3 flits filmpjes van Joe McNally op het web
Joe McNally heeft een drietal filmpjes via de Nikon School gepubliceerd. Meer dan de moeite waard om die te bekijken
Control the Color:
Deel I
Deel II
Repeating Flash (meer voor de fun):
Repeating Flash
Een flitsende groet,
ALE
Control the Color:
Deel I
Deel II
Repeating Flash (meer voor de fun):
Repeating Flash
Een flitsende groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: 3 flits filmpjes van Joe McNally op het web
Control of color kan je zelf prima gebruiken. Leuk om te zien hoe hij het doet.
Repeating Flash is wat lastig zoals hij het doet. Tenzij ik de volgende stadswandeling iedereen zover krijg om z'n flitser(s) aan me te doneren... Maar het is fantastisch om te zien dat zoiets relatief simpel gedaan kan worden!
Dank je voor de link!
Repeating Flash is wat lastig zoals hij het doet. Tenzij ik de volgende stadswandeling iedereen zover krijg om z'n flitser(s) aan me te doneren... Maar het is fantastisch om te zien dat zoiets relatief simpel gedaan kan worden!
Dank je voor de link!
Leuk om te zien. Die man weet echt wel waar hij over praat zo te merken, maar hij is verzot op de automatische dingen van de camera, en zegt eigenlijk (mn in filmpje 1) dat hij maar wat probeert om tot een fatsoenlijke belichting te komen. Wel leuk om te zien 

Joe weet heel goed waar hij over praat. En geloof me, zo vaak heeft hij de camera niet op automaat staan. McNally denkt altijd in het voren, beredeneert en gaat dan pas aan de slag (zoals het hoort). Ik volg o.a. deze man al zo lang, een echt voorbeeld voor mij die perfect weet hoe je met de SB-xxx van Nikon kan/moet omgaan.Tom schreef:Leuk om te zien. Die man weet echt wel waar hij over praat zo te merken, maar hij is verzot op de automatische dingen van de camera, en zegt eigenlijk (mn in filmpje 1) dat hij maar wat probeert om tot een fatsoenlijke belichting te komen. Wel leuk om te zien
Groet,
ALE
Ik heb vooral het idee dat ik ook een keer die gelfilters uit de verpakking moet halen. Ik heb dan wel de SB-800, maar daarbij zullen die dingen ook wel werken. Helaas werk ik eigenlijk altijd op locatie, waarbij het allemaal snel moet, en ik echt geen tijd heb om een filtertje uit te zoeken. Maar toch eens in een rustige situatie gaan proberen
.

Kan ik je echt adviseren om je daarin te verdiepen. Een uitkomst! Ik gebruik 9 van de 10 keer de Cinegel #3442: Half Straw 1/2 CTS voor een iets warme kleur. Indien er TL-verlichting is dan gel ik mijn flitsers met een groen filter. Voor een paar voorbeelden van foto's die met het half straw gel zijn gemaakt: klik hier en hier. Met een groen gel: klik hier.
Groet,
ALE
Groet,
ALE
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Heel erg nuttig deze topic Arthur !!
Bedankt hiervoor.
Een paar weken geleden heb ik van een collega een filterwaaier gekregen van Lee.
Meteen het nodige uitgeprobeerd door de filter in de loze ruimte van de omnibouch aan te brengen.( ik heb maar een simpele Mecablitz 48 AF van Metz
en kan het niet anders bevestigen. )
Werkt perfect natuurlijk, alleen wist ik niet zo goed de toepassing ervoor, behalve dat het leuke effecten opleverd.
Nu, met dit topic, kan ik gelukkig weer wat meer uitproberen, en ga ik zeker dat 442-filter( zo heet dat bij Lee) uitproberen.
Welk groen filter gebruik jij als ik vragen mag?
Nogmaals hartelijk dank.
Vrgr
Tiny

Bedankt hiervoor.
Een paar weken geleden heb ik van een collega een filterwaaier gekregen van Lee.
Meteen het nodige uitgeprobeerd door de filter in de loze ruimte van de omnibouch aan te brengen.( ik heb maar een simpele Mecablitz 48 AF van Metz

Werkt perfect natuurlijk, alleen wist ik niet zo goed de toepassing ervoor, behalve dat het leuke effecten opleverd.
Nu, met dit topic, kan ik gelukkig weer wat meer uitproberen, en ga ik zeker dat 442-filter( zo heet dat bij Lee) uitproberen.
Welk groen filter gebruik jij als ik vragen mag?
Nogmaals hartelijk dank.
Vrgr
Tiny
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor de links ALE, inspirerende man die Joe !
Hij beheerst de techniek voortreffelijk en blijft experimenteren, zijn grootste kracht is denk ik toch de geweldige interactie met zijn modellen.mistakes, adjustments....... more mistakes, more adjustments
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ha die Arthur,
Mooie links weer met nuttige info
Dank je wel
Mooie links weer met nuttige info
Dank je wel
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Excuus voor mijn late reactie, het groenfilter die ik gebruik is ook van Rosco: Cinegel #3315: Tough 1/2 Plusgreen of de originele van Nikon die bij de SB-900 wordt geleverd. Eigenlijk het eerste wat ik bij de hand heb.jettiny schreef:Welk groen filter gebruik jij als ik vragen mag?
Groet,
ALE
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Dank je Arthur voor je info
, we gaan het eens proberen netjes toe te passen.
vrgr
Tiny

vrgr
Tiny