Eerste poging HDR: Molen de Vogelenzang

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
goosman

Eerste poging HDR: Molen de Vogelenzang

Bericht door goosman » ma dec 21 2009 7:09 pm

Afbeelding

1. Molen de Vogelenzang, Lieshout (Nrd Brabant)

Graag jullie kritiek
Laatst gewijzigd door goosman op ma dec 21 2009 7:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Eerste poging HDR: Molen de Vogelenzang

Bericht door Patrick » ma dec 21 2009 7:11 pm

Dat is niet de manier om foto's te plaatsen. probeer het zo eens:

Code: Selecteer alles

[img]http://a04-b04.mypicturetown.com:80/P2PwebCmdController/cache/LgfCkf.BVmQZ%26DGilVL7%25j*DJw8Vn*vgWfTWAZo7.c6ADrY-sGSoVpog7ZbTz9Y/item.jpg[/img]
Resultaat:
Afbeelding

Wat een lelijke URL trouwens. Heb je geen andere, korte URL voor dezelfde foto? Ook dat "cache" in het pas belooft weinig goeds..
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

goosman

Bericht door goosman » ma dec 21 2009 7:16 pm

@ Patrick
De url slaat op my Picturetown van Nikon, beter om een andere webbased opslagruimte te nemen?

GdP

Bericht door GdP » ma dec 21 2009 9:55 pm

goosman schreef:@ Patrick
De url slaat op my Picturetown van Nikon, beter om een andere webbased opslagruimte te nemen?
Bv. http://www.photobucket.com ?

george013

Bericht door george013 » ma dec 21 2009 11:24 pm

Patrick,
Wat heb je nu gedaan? Ik zie het 1,2,3 niet. Alleen dat dezelfde foto verschillend wordt weergegeven.
George

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di dec 22 2009 12:14 am

george013 schreef:Patrick,
Wat heb je nu gedaan? Ik zie het 1,2,3 niet. Alleen dat dezelfde foto verschillend wordt weergegeven.
George
Origineel was de foto niet zichtbaar. Ik had trouwens niet verwacht dat het ook zou werken met de code die nu in de eerste post staat... :shock:

Ergens anders neerzetten is trouwens helemaal niet nodig. Zolang deze URL maar geldig blijft is er geen probleem. Ik vind met name dat "cache" in het pas wat verontrustend...

Verder maar over de foto; dit is tenslotte "Foto presentaties".
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

pixelpeter
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pixelpeter » di dec 22 2009 8:15 am

@goosman
Schilderachtige sfeer. Past aardig in een traditioneel beeld van hoe wij kerst zien. Beetje "Dickens-achtig".
Prettig om naar te kijken. Maar je moet ervan houden. Dat doe ik toevallig want ik ben "HDR verslaafd"; pas
HDR te pas en te onpas toe. Is de enige manier vind ik om er zelf achter te komen waar HDR op z'n plaats is.
In jouw foto is dat volgens mij wel ok. Maar het is uiteindelijk je manier van tonemappen die de sfeer bepaalt.
In jouw foto geen schaduwen op de sneeuw. De zon is verdekt maar komt wel goed over in je foto :D .
Afgelopen weekend deze HDR foto gemaakt waarbij ik de tonemapping fotorealistisch heb gehouden.
Ik ben beniewd goosman naar nieuwe HDR foto's van jou met zon op de sneeuw.
PixelPeter
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pixelpeter op wo mar 23 2011 2:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
PixelPeter
Al 50 jaar amateur

goosman

Bericht door goosman » di dec 22 2009 8:42 pm

@PixelPeter

Dank voor je reactie. Een tweede dan maar; maar dit keer 35 graden warmer (geen sneeuw dus)....een winkeltje in Verona afgelopen juni. Ook hier probeerde ik weer zuinig met de HDR instellingen te zijn. By the way, met PhotoMatix introduceer je wel érg veel ruis, vindt je ook niet? Of zijn er mensen die met bijvoorbeeld PhotoShop betere resultaten bereiken? Ik heb wel geprobeerd (CS4) om HDR met PhotoShop te doen, maar het lukt mij niet.

Afbeelding

2. Negozio in Verona

Groet,

CJ

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”