Hoe een website maken.

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Olijfje

Re: Hoe een website maken.

Bericht door Olijfje » wo dec 02 2009 12:13 pm

Heb jij Rapidweaver al onder de knie? Anders ben ik wel benieuwd naar jou bevindingen. Of iemand anders die hiermee bekend is.
Zelf heb ik m'n site met RW gemaakt, en ik weet werkelijk helemaal niets van enige code af. Niets van html of wat dan ook. Werkelijk niets. :oops:
En des ondanks in een middag dit gemaakt. http://home.solcon.nl/klein/ :)
Voor je vragen kun je terecht bij http://www.realmacsoftware.com/forums/i ... ategory/53
Supersnel antwoord en een zeer behulpzame club!

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za dec 26 2009 10:29 pm

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem; ik wil graag een website maken maar ben een behoorlijke leek op IT gebied en een volkomen leek als het op websites bouwen aankomt.
Heb d.m.v. de zoekfunctie al wat info vergaard en zie dat one.com hier redelijk populair is als provider. Heeft iemand ervaring met hun "webcreator"? En is in een standaard templates ook makkelijk een foto-album in te passen?

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » do jan 28 2010 1:41 pm

Ik gebruik nu iWeb snel en gemakkelijk, voorheen had ik dreamweaver je moet hierbij veel meer handelingen doen als bij iWeb.
Het is bij mij ook zo net zoals Onno al eerder aan gaf gemakzucht. :?
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » vr jan 29 2010 3:15 pm

Ik heb gewoon bij antagonist webruimte genomen (24,-- p/jr) en daar joomla opgezet (gaat helemaal vanzelf) Een boek over Joomla gekocht, een template gejat en wat aangepast en voila een site in elkaar geflanst. Inmiddels al 4 of 5 site's verder en heb Joomla inmiddels heel behoorlijk onder de knie en ik vind het een wereld pakket. Wel even doorbijten in het begin. De logica van Joomla is op en aantal plekken namelijk de onlogica.

Voorbeeld : http://www.flipjanssen.nl
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » vr jan 29 2010 4:03 pm

flippie17 schreef: een template gejat
Netjes...

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » vr jan 29 2010 8:48 pm

Ik ben zelf inmiddels aan de slag gegaan met een programma genaamd Magix Xtreme Webdesigner 5. Misschien ook redelijk standaard maar het bestaat volledig uit knippen en plakken dus voor een complete leek als ik ideaal. Je kunt een gratis proefversie downloaden op hun site: http://www.magix.com/nl/

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Arabia » za jan 30 2010 12:29 am

Werk veel met pixelpost (http://www.pixelpost.org) en Wordpress.
Google maar eens. makkelijk te onderhouden en uit te breiden. enige kennis van HTML wel vereist.

Groeten
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door MarileenK » za jan 30 2010 10:54 am

Ik kan pixelpost inderdaad ook aanbevelen. Heel fijn voor een fotoblog en makkelijk te onderhouden. Met enige kennis ook leuk uit te breiden met allerlei add-ons.

Groetjes Marileen

flitslicht

Bericht door flitslicht » za jan 30 2010 2:08 pm

Het simpelste is waarschijnlijk Simpleviewer:
http://www.simpleviewer.net/simpleviewer/

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za jan 30 2010 2:14 pm

Wel erg inspiratieloos als ik eerlijk ben.

Wel makkelijk en netjes inderdaad hoor, daar gaat niets vanaf.

Jos
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jos » zo jan 31 2010 9:48 am

Zo slecht is frontpage nou ook weer niet. Ik vond het in elk geval goed werken. Mijn site is netjes en zonder al te veel toeters en bellen. Voor de albums gebruik ik het grats Porta. Vanaf de basispagina's kun je die met porta gemaakte albums vervolgens openen. Kijk maar www.erfgoedfoto.nl
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo jan 31 2010 10:24 am

Jos schreef:Zo slecht is frontpage nou ook weer niet.
Jawel. Produceert waardeloze HTML, opmaak en inhoud worden niet of nauwelijks gescheiden, nutteloos gebruik van javascript, etc.

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » zo jan 31 2010 11:00 am

als je echt simpel wilt zou ik eens naar Google Sites gaan. Je hebt alleen een muis nodig en voor de basissites een prima begin. En ook belangrijk: alles gratisssssssss

even naar www.google.nl, links boven op 'meer' en dan 'sites'

ajuus
emiel

Sinbad

Bericht door Sinbad » zo feb 07 2010 9:47 am

Ik heb zelf een website gebouwd met iweb van Apple en dat is inderdaad heel eenvoudig in combinatie met iphoto. Het uiteindelijk live laten gaan was bij mijndomein.nl niet gemakkelijk en benodigde flink wat uitzoekwerk en de helpdesk van mijndomein.nl is erg windows gericht en reageerd vertraagd en met verkeerde antwoorden. Wat ik wel mis en waar ik op dit draadje ook niemand over hoor is hoe bescherm je je foto's (nu zal ik wel verwijzingen krijgen naar ander draadjes :oops: ). Ik heb de diverse websites die in de reacties stonden bekeken en bij de meesten kun je de afbeeldingen opslaan/pikken. Het is dan welliswaar niet in hoge resoluties, maar genoeg om kleine afdrukken te maken of ergens anders weer op het web te plaatsen. Misschien dat sommigen een watermerk in de foto's gezet hebben. Wat ik wel merkte is dat foto's geplaatst in Adobe flashplayer niet gelijk te kopieren zijn.

Wat ik zoek:
1 een goede en Mac vriendelijke host inclusief domeinregistratie
2 een wysiwig webbuilder die niet gratis hoeft te zijn, maar wel een professioneel aanblik geeft zonder reclame etc.
3 waar ik in combinatie met flashplayer mijn foto's beter kan beschermen

Wat ik wel een aardig opgezete site vind is die van www.ronoostveen.nl en onder de rechter muisknop op zijn foto's zie ik geen opslagmogelijkheden.
www.charlottedirkse.nl geeft eerder in dit draadje aan dat zij Lightroom gebruikt, maar bij het nakijken van de specs kom ik geen sitebouw functies tegen of mis ik iets.

Met vriendelijk groet,
John

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo feb 07 2010 10:30 am

Je kunt van alles proberen om je foto's te beveiligen, maar uiteindelijk kan iedereen op printscreen drukken en de foto's zo via paint of wat dan ook opslaan. Een melding onder iedere foto dat kopiëren verboden is moet eea duidelijk maken. Zie je je foto dan toch ergens terug, dan kun je zo een hele dikke factuur sturen (en dat moet je ook gewoon doen dan). Een kennis van me kon een paar weken op vakantie nadat hij z'n foto ergens terug zag, dus da's best de moeite. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”