Ik heb zelf een website gebouwd met iweb van Apple en dat is inderdaad heel eenvoudig in combinatie met iphoto. Het uiteindelijk live laten gaan was bij mijndomein.nl niet gemakkelijk en benodigde flink wat uitzoekwerk en de helpdesk van mijndomein.nl is erg windows gericht en reageerd vertraagd en met verkeerde antwoorden. Wat ik wel mis en waar ik op dit draadje ook niemand over hoor is hoe bescherm je je foto's (nu zal ik wel verwijzingen krijgen naar ander draadjes

). Ik heb de diverse websites die in de reacties stonden bekeken en bij de meesten kun je de afbeeldingen opslaan/pikken. Het is dan welliswaar niet in hoge resoluties, maar genoeg om kleine afdrukken te maken of ergens anders weer op het web te plaatsen. Misschien dat sommigen een watermerk in de foto's gezet hebben. Wat ik wel merkte is dat foto's geplaatst in Adobe flashplayer niet gelijk te kopieren zijn.
Wat ik zoek:
1 een goede en Mac vriendelijke host inclusief domeinregistratie
2 een wysiwig webbuilder die niet gratis hoeft te zijn, maar wel een professioneel aanblik geeft zonder reclame etc.
3 waar ik in combinatie met flashplayer mijn foto's beter kan beschermen
Wat ik wel een aardig opgezete site vind is die van
www.ronoostveen.nl en onder de rechter muisknop op zijn foto's zie ik geen opslagmogelijkheden.
www.charlottedirkse.nl geeft eerder in dit draadje aan dat zij Lightroom gebruikt, maar bij het nakijken van de specs kom ik geen sitebouw functies tegen of mis ik iets.
Met vriendelijk groet,
John