Vliegende beestjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Grojan
Forumlid
Forumlid

Vliegende beestjes

Bericht door Grojan » di apr 17 2007 10:31 pm

Vliegende beestjes ,

Afgelopen weekend weer eens wat vliegende beestjes geprobeerd,viel nog niet mee moet ik zeggen.
Er vloog een soort bij in m’n achtertuin die telkens zo’n beetje op de zelfde plek rond hing maar echt stil staan in de lucht deed ie niet natuurlijk , de meeste zijn dan ook in de prullenbak beland , dit zijn de twee die zijn over gebleven heb er wel behoorlijk aan moeten werken om er nog wat van te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nog aan het nadenken hoe ik dit beter in beeld kan krijgen, (deze zijn erg gecropt)

Groeten Jan

JoostDeJong

Bericht door JoostDeJong » di apr 17 2007 10:41 pm

Nou,toch best goed gelukt,die 2e vind ik wel flitsend! Welke lens gebruikte je? Strakke achtergrond ook bij 2. Groet, Joost

Wullem

Bericht door Wullem » di apr 17 2007 10:48 pm

Grojan,

BETER! zo van de zijkant!
Ik heb ook een middag staan jagen, en enige echt scherpe was een bij-kont :)

kijk maar Hier

Leuke platen! :)

Willem

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo apr 18 2007 7:58 am

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » wo apr 18 2007 4:45 pm

Hallo Joost ,heb deze gemaakt met een 300MM 2.8 +1.4TC maar het scherpstellen is erg lastig. :(

@ Wullem, ook geen slechte poging nu nog een van de kop :) .

@Brenzef , Zo das wel een hele ingewikkelde installatie :shock: zoveel verstand heb ik niet van elektronica kan je dat niet bij broer konijn kopen .

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo apr 18 2007 4:57 pm

lijkt mij onmogelijk, dat je met een telezoom plus converter een bij fotografeert!! graag eerlijke info..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » wo apr 18 2007 5:06 pm

Alfredo ik ben jou geen verantwoording schuldig maar mijn info is eerlijk ,dat jij het niet kan betekent niet dat iemand anders het niet kan, ik zei al dat het scherpstellen lastig is ,ik stel jou opmerking over dat mijn info niet eerlijk is niet op prijs.

Groeten Jan.

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

ik vertrouw je op je woord

Bericht door George Fennes » wo apr 18 2007 5:20 pm

Beste Alfredo,

Laten we er wel van uit gaan dat als iemand bepaalde info verstrekt, dit de waarheid is.

Dat het een bijzonder moeilijke constructie is die Jan heeft gebruikt en dat de kans van slagen heel gering, doet niets af aan het feit dat Jan de waarheid spreekt.

Maar door elkaar gelijk te gaan aanvallen en zeggen dat de info niet eerlijk is gaat mij toch wel iets te ver.

Laat dit dan een toevals treffer zijn, maar laten we er wel van uit gaan dat als er iets beweerd wordt het de waarheid is.

Des te knapper dat het ondanks de niet optimale situatie toch gelukt is.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo apr 18 2007 5:22 pm

alfredo schreef:lijkt mij onmogelijk, dat je met een telezoom plus converter een bij fotografeert!! graag eerlijke info..
Jan vertelde dat hij het met een 300mm2.8 heeft gedaan en niet met een telezoom.
Goed lezen is een kunst, je opmerking siert je weer niet zoals gewoonlijk.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Wullem

Bericht door Wullem » wo apr 18 2007 11:22 pm

De mijne is met een 150mm 2.8 uit de hand gemaakt
deze insecten hebben een ENORM voordeel... ze "hoveren"
net als kolibri's
dus je hebt even de tijd... (seconde of 2) en dan schieten ze weg, en hoveren 20 cm verder...

tis lastig, maar te doen

en anders moet je fotoopa's systeem nabouwen :)

Willem

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”