Saab Support Convoy
- gijsmondria
- Forumlid
Saab Support Convoy
Als enthousiaste amateurfotograaf en Saabrijder bij deze even de aandacht voor een leuke actie van Saabrijdend Nederland.
Er is de laatste tijd in de media heel veel te doen rondom Saab. Bedrijven uit het Verre Oosten, sportautobouwers uit Zweden en zelfs een Nederlands bedrijf lijken in de markt om Saab over te nemen. GM heeft in ieder geval besloten om Saab buiten de deur te zetten.
Daarom is er 17 januari een Saab support convoy georganiseerd. Dit betekend dat er rond de 200 Saabs van verschillende modellen en bouwjaren bij elkaar komen in Soesterberg (Militaire Luchtvaart Museum). Vanuit daar is het de bedoeling om in één lange sliert over de snelweg te gaan naar een nog nader te bepalen locatie (afhankelijk van de onderhandelingsuitkomsten) om te laten zien dat Saab levend is en gesteund wordt door vele enthousiaste rijders.
Mijn vraag is wie vindt het leuk om hier vrijwillig foto's van te maken.
Voor meer info: http://www.saab9k.nl/
Er is de laatste tijd in de media heel veel te doen rondom Saab. Bedrijven uit het Verre Oosten, sportautobouwers uit Zweden en zelfs een Nederlands bedrijf lijken in de markt om Saab over te nemen. GM heeft in ieder geval besloten om Saab buiten de deur te zetten.
Daarom is er 17 januari een Saab support convoy georganiseerd. Dit betekend dat er rond de 200 Saabs van verschillende modellen en bouwjaren bij elkaar komen in Soesterberg (Militaire Luchtvaart Museum). Vanuit daar is het de bedoeling om in één lange sliert over de snelweg te gaan naar een nog nader te bepalen locatie (afhankelijk van de onderhandelingsuitkomsten) om te laten zien dat Saab levend is en gesteund wordt door vele enthousiaste rijders.
Mijn vraag is wie vindt het leuk om hier vrijwillig foto's van te maken.
Voor meer info: http://www.saab9k.nl/
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Saab Support Convoy
Dat lijkt me een sympathiek doel en Soesterberg is heel dichtbij voor mij. Ik bied mijn hulp aan om in Soesterberg foto's te maken.
Het lijkt mij in principe gaaf om dan foto's te maken. Ik wil dat dan in stijl doen met mijn onvolprezen Rolleicord. Dat houdt analoog werk in en dat de opnamen niet gelijk beschikbaar zijn. Ik zal in ieder geval die dag in mijn agenda reserveren. Ik neem aan dat nadere info volgt.
Ik heb mijn saab helaas vorige week vrijdag via de anwb naar een sloper laten brengen
Top auto's overigens, zeeeer betrouwbaar

Top auto's overigens, zeeeer betrouwbaar
- gijsmondria
- Forumlid
Helemaal super, De bedoeling is dat er 65 Saabs (de mooiste) uit verschillende bouwjaren op het binnenterrein van het museum komen te staan tussen de vliegtuigen.
De rest (+/-135 Saabs) blijven buiten op de parkeerplaats om daarna met zijn allen een lange stoet te vormen naar hopelijk Spijker.
Ik zal jullie op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen.
De rest (+/-135 Saabs) blijven buiten op de parkeerplaats om daarna met zijn allen een lange stoet te vormen naar hopelijk Spijker.
Ik zal jullie op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen.
Nikon D90
- gijsmondria
- Forumlid
Nu een week voor de grote Saabdag zijn er over de 430 deelnemers. Het wordt een groot evenement.
Voor die gene die op dit evenent foto's willen maken, kun je de benodigde informatie vinden op http://saab9k.nl/konvooi/draaiboek.htm

Voor die gene die op dit evenent foto's willen maken, kun je de benodigde informatie vinden op http://saab9k.nl/konvooi/draaiboek.htm

Nikon D90
- gijsmondria
- Forumlid
Morgen is het zo ver,
585 Ingeschreven deelnemers, die van Soesterberg naar Muiden gaan rijden.
Dus voor die gene die van auto's houd, wees welkom
585 Ingeschreven deelnemers, die van Soesterberg naar Muiden gaan rijden.
Dus voor die gene die van auto's houd, wees welkom
Nikon D90
- Cees
- Forumlid
Welke route, de A28 -> A1 of binnendoor via Amersfoort, Soest, Baarn, Hilversum, Bussum en Naarden?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- gijsmondria
- Forumlid
Dit wordt de route,
Kom je niet om te fotograferen, blijf dan uit de buurt, er wordt een 25 km lange file verwacht op de rechterbaan

Kom je niet om te fotograferen, blijf dan uit de buurt, er wordt een 25 km lange file verwacht op de rechterbaan

Nikon D90
- Ed Post
- Clublid
Wordt tijd dat ze die hokken van de weg halen, scheelt weer een file van 25 km.....
Veel plezier!! :mrgreen:

Veel plezier!! :mrgreen:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....