http://nikonrumors.com/2009/12/29/nikon ... d-out.aspx
Ik zit hier al een paar weken zonder camera dus dat zou wel goed uitkomen

Groet Gerwin
En wie durft zich nog te vertonen met een echte 6 MP D50 DX camera ??Of je verder kunt croppen heeft meer met je techniek en objectieven te maken dan met meer MP's.
Ik heb nooit een 6 MP D50 DX gehad. Volgens mij een prima ding.BUG322 schreef:En wie durft zich nog te vertonen met een echte 6 MP D50 DX camera ??Of je verder kunt croppen heeft meer met je techniek en objectieven te maken dan met meer MP's.
Zijn er nog mensen die DX durven te zeggen eigenlijk?
Ik zou er dan ca. € 200 a € 300 bij leggen en voor een 2e hands D300 gaan met een duidelijk verbeterde c-mos sensor.BUG322 schreef:12MP lijkt me toch wel wat meer snij ruimte te geven als 6MP of 4MP (waarbij de kwaliteit mooi blijft)
Een D200 lijkt me een prima volgende stap eigenlijk het gaat me om de snelheid en de solide bouw.
En betere snellere focus.
Zelf vind ik die nog-betere-ISO discussie niet erg boeiend meer. Hieronder een leuke foto die ik vannacht uit het raam gemaakt heb met daaronder een 100% uitsnede. Als ik de foto op A4 druk zie ik helemaal geen ruis en de uitsnede is het equivalent van een afdruk van 1 meter breed waar je van 30cm afstand naar kijkt. Het is niet superscherp maar dat komt doordat ik niet zo'n vaste hand heb en daarom is de opname nog behoorlijk verscherpt. Voor de ruis is ook van belang dat de straatverlichting niet erg geschikt is voor fotografie maar dat levert nauwelijks problemen op in deze foto. Het blauwe licht is van de AF hulpverlichting.BUG322 schreef:300S staat ook op het verlang lijstje juist door zijn nog betere iso prestaties.
Skippy schreef:Ik zou er dan ca. € 200 a € 300 bij leggen en voor een 2e hands D300 gaan met een duidelijk verbeterde c-mos sensor.BUG322 schreef:12MP lijkt me toch wel wat meer snij ruimte te geven als 6MP of 4MP (waarbij de kwaliteit mooi blijft)
Een D200 lijkt me een prima volgende stap eigenlijk het gaat me om de snelheid en de solide bouw.
En betere snellere focus.