24-70mm f/2.8G ED stroef
24-70mm f/2.8G ED stroef
Mijn Nikon 24-70mm f/2.8G ED draait wat stroef tussen de 24 en 35mm. Is dat normaal?
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 24-70mm f/2.8G ED stroef
Eric, misschien een ideetje om de zoekfunctie van het forum te gebruiken.
Er is al het nodige geschreven over dit objectief.
Er is al het nodige geschreven over dit objectief.
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Draait op een bepaald punt misschien een fractie zwaarder, omdat er toch wel wat glas verschoven wordt, maar het mag niet opmerkelijk stroever zijn.Edwin schreef:Ja,dat is bij dit objectief normaal
Dus om meteen te roepen dat het normaal is, vind ik een gevaarlijke uitspraak, misschien heeft de TS wel een geval dat terug naar Nikon of NPS moet.
Mijn 24-70 draait van voor naar achter en terug, zonder dat het ergens hapert. Je zou hem met 1 vinger moeten kunnen in en uitzoomen

groeten,
Marco
draait bij mij van voor naar achter soepel ! moet ik nu terug ??Edwin schreef:Ja,dat is bij dit objectief normaal
en dat kunnen "wij" vanachter een pc dus niet beoordelen lijkt mij.Marco schreef: Dus om meteen te roepen dat het normaal is, vind ik een gevaarlijke uitspraak, misschien heeft de TS wel een geval dat terug naar Nikon of NPS moet.
groeten,
Marco
bij de een draait hij soepel, bij de ander tussen dat gebied wat stroever
maar hoe stroef is stroef
als je het niet vertrouwd terug naar de winkele en pak je een vergelijkend exemplaar erbij of laat de boel beoordelen
danwel in de winkel danwel bij nikon.
ik denk niet dat we je hier een pasklaar antwoord kunnen geven.
Arend
Draait bij mij van voor naar achter, en weer terug, gewoon soepel.
Roel
Roel
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hij is ook bij bij soepeltjes, zowel in de horizontale als in de verticale lijn.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bij ons een tijdje geleden liep hij niet soepel en op bepaalde punten zelfs erg stroef. Was binnen de garantie, dus naar Nikon service ( dicht bij !!). Zij hebben hem naar Duitsland opgestuurd (betere apparatuur om af te stellen) en 2 weken later kregen wij hem soepel lopend terug. Tot nu toe geen problemen meer. Dus... binnen de garantie ?, naar Beverwijk!
Groet,
Jan (en Yuul
)
Groet,
Jan (en Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800