Lastige keuze in het tele bereik
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Lastige keuze in het tele bereik
Voor noodgevallen heb ik inderdaad de 70-300VR nog.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Op ebay duiken ze net onder de 1100. Overigens is het aanbod wel aan het groeien, ook op ebay. Je krijgt een grotere groep die voorzien is.
Het blijft afwachten of de prijs tot 1000 zakt maar ik denk het ook niet.
Het blijft afwachten of de prijs tot 1000 zakt maar ik denk het ook niet.
- ger k.
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Als ik dit zo lees, moet ik toch weer onwillekeurig denken...... een NIKON D700 en dan te lezen welke lenzen er op zouden moeten.
Het mag ondertussen toch wel bekend zijn, dat de lens (het glaswerk) toch wel zo'n beetje de fotokwaliteit bepaald.
Blijf bij NIKON.
Spaar liever iets langer.
Of je gaat gewoon niet op vakantie..... :mrgreen:
Hou je een mooi lensje aan over.

Het mag ondertussen toch wel bekend zijn, dat de lens (het glaswerk) toch wel zo'n beetje de fotokwaliteit bepaald.
Blijf bij NIKON.
Spaar liever iets langer.
Of je gaat gewoon niet op vakantie..... :mrgreen:
Hou je een mooi lensje aan over.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je iets in een bepaald bereik wilt hebben of nodig hebt voordat je een bepaald bedrag bijeen hebt. Dat is wel weer voor iedereen anders, niet iedereen verdient evenveel of heeft evenveel over voor zijn foto-hobby. Mijn keuze voor de D700 heeft met de ruisprestaties te maken maar het houdt niet automatisch in dat eenzelfde bedrag kan of wil neertellen voor een objectief dat ik sporadisch in zal zetten. Ik begrijp goed dat het objectief erg belangrijk is maar enige nuances aanbrengen .. ja, dat moet kunnen.
Voor het geld dat mijn vakantie kost met het gezin kan ik een leuke d3 met glaswerk kopen.. en ik wil ook nog naar Londen dit jaar.. en dan die 2 auto's die niet van de zaak zijn..
Affijn, je snapt hem wel
Voor het geld dat mijn vakantie kost met het gezin kan ik een leuke d3 met glaswerk kopen.. en ik wil ook nog naar Londen dit jaar.. en dan die 2 auto's die niet van de zaak zijn..
Affijn, je snapt hem wel

- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
San schreef:Wat ook zou kunnen, bedenk ik me zonet .. dat de lens niet goed contact heeft gemaakt. Ik merk dat als ex pentaxian erg moet wennen van de manier van een objectief op een Nikon schroeven. Heel onhandig. De eerste keer pakte de Sigma helemaal niet en bleek dat ik niet doorgedraaid had tot de klik. Het zou best kunnen dat ik in mijn haast (want ik had inderdaad even gewisseld met de 50mm) de lens er niet goed op had geschroefd.
Maar nogmaals het zal blijken in de toekomst. Ik heb contact opgenomen met de winkel en als het nog eens voorkomt, dan kan ik met het objectief en de camera even terugkomen en dan kijken ze het na.
Maar back 'on topic' maar weer
Ja, erg he, ik moest ook heel erg wennen aan de manier waarop je een objectief op een Nikon draait. Vond het op de Pentax manier fijner om eerlijk te zijn, mijn zoon had de Pentax van me en nu heeft hij een Nikon D5000, maar hij vond het op de Pentax manier ook fijner. Maar goed ben er nu wel aan gewend. Ik draai altijd door tot de klik dus dat is het niet, de andere kant op draaien van Pentax vond ik praktischer.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Hoop komende week een AF-S 80-200 te ontvangen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ga je veel plezier van hebben!patrick91 schreef:Hoop komende week een AF-S 80-200 te ontvangen.
Marktplaat.nl? Ebay?
Geen van beide.. via via via... soms gaat het minder makkelijk, maar ben er wel blij mee natuurlijk!
Nu afwachten
Nu afwachten

Anders ik wel 
Komt pas echt goed van pas in april als dochterlief een uitvoering heeft. Low light en bewegende onderdelen in een theater..

Komt pas echt goed van pas in april als dochterlief een uitvoering heeft. Low light en bewegende onderdelen in een theater..
Ik zoek eigenlijk een aanvulling op de 70-200mm. Ik ben erg tevreden over de Sigma, maar mis wat mm's aan de onderkant. Soms sta ik te dicht op de dansgroep om ze er helemaal op te krijgen. Ik heb de 50mm maar die is volgens mij niet geschikt voor sportfotografie.
- Cees
- Forumlid
Waarom niet? Stuk korter dan de 70mm die je nu gebruikt en vooral, lichtsterk!
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Met de 50 heb je wel wat mobiliteit nodig.. wellicht een probleem bij het dansen.
Toch maar een zoom.. je kent de tammie die je had voor de pentax, is er ook voor de nikon
Lenen geen probleem als je eens wilt proberen.
Mijn 80-200 is binnen, ziet er als nieuw uit. Gewicht was bekend en behoorlijk.. moet de balans eens op mijn gemak gaan zoeken.. wil eigenlijk niet aan de grip.
Nog geen tijd gehad natuurlijk om de boel te testen, mollenweer is het
Toch maar een zoom.. je kent de tammie die je had voor de pentax, is er ook voor de nikon

Lenen geen probleem als je eens wilt proberen.
Mijn 80-200 is binnen, ziet er als nieuw uit. Gewicht was bekend en behoorlijk.. moet de balans eens op mijn gemak gaan zoeken.. wil eigenlijk niet aan de grip.
Nog geen tijd gehad natuurlijk om de boel te testen, mollenweer is het

Ik heb de 50mm maar ik heb het idee dat ie niet zo scherp is als de 70-200 bij sport en dans. Maar met de 70-200 zit ik er soms te dicht op en naar achter stappen is niet altijd mogelijk. Vooral bij een dansgroep is het ook leuk om de hele groep te fotograferen.
Bedoel je de Tamron 24-75 Patrick .. heb jij die voor de Nikon? Ik wil eigenlijk alleen nog maar Nikon .. maar misschien toch eerst een tussenweg kiezen.
Bedoel je de Tamron 24-75 Patrick .. heb jij die voor de Nikon? Ik wil eigenlijk alleen nog maar Nikon .. maar misschien toch eerst een tussenweg kiezen.
Weet dat je de 50 hebt hoor 
En de 28-75 ja. Ik heb hem ook als tussenstation denk ik. De 24-70 komt hier nog wel eens (of die 28-70, moet het verschil nog eens bekijken). We gaan maar eens sparen.

En de 28-75 ja. Ik heb hem ook als tussenstation denk ik. De 24-70 komt hier nog wel eens (of die 28-70, moet het verschil nog eens bekijken). We gaan maar eens sparen.