Voor wie hem nog niet in zijn tas heeft zitten..

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Voor wie hem nog niet in zijn tas heeft zitten..

Bericht door KvP » ma mei 25 2009 6:00 pm

dcschuiling schreef::frown: gewoon een gat maken in je zonnekap. Ben je dan de functionaliteit niet kwijt?
niet als je hem aan de onderkant maakt :mryellow:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » di jan 05 2010 2:39 pm

Ik wou dit draad je even een schopje geven.

Dit omdat het filter zelfs in de winter ontzettend mooie beelden geeft met het zonnetje er bij en het mooie winter-landschap
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za feb 27 2010 7:54 am

inderdaad pola's zijn erg handig en ook met relatief goekope van die bekende gekke electronika keten kan je aardig aan de slag..

natuurlijk zit er wel vershil in kwaliteit entje van 50 euro is natuurlijk noet met een van 100 euor te vergelijken..
ik heb B&W en blueline en kenko (MM)

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo apr 18 2010 3:36 am

In mijn set Cokin filters (A serie) heb ik behalve een hele reut van de gekende effectfilters ook nog drie pola filters:
Één circulair polaroid filter voor verbetering kleurweergave, wegnemen spiegelingen etc. Werkt hetzelfde als m'n huidige opschroef-pola.
Daarnaast heb ik ook twee kleuren polaroids: één blauw-geel en één rood-groen.
Door één van deze kleur-polafilters te combineren met het circulair pola, dan heb je, door de circulair pola te verdraaien t.o.v. de kleur pola, een vloeiende kleurovergang tussen een roodfilter naar groenfilter c.q. een blauwfilter naar een geel(amber)filter. M.a.w. je hebt met deze combinatie van pola's een eindeloze serie kleurfilters in je tas. Voor zwart-wit opnamen (analoog) was dit met name heel bruikbaar.
Nadeel van deze werkwijze was wel dat je afhankelijk van de gebruikte combinatie 2 tot 5 stops verloor.
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”