Soest (NL), sneeuw in de Korte Duinen

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Frederix

Soest (NL), sneeuw in de Korte Duinen

Bericht door Frederix » wo dec 30 2009 6:53 pm

Zo'n anderhalve week geleden heb ik onderstaande foto's in de korte Duinen bij Soest geschoten. Wat aan de late kant, maar niet minder sprookjesachtig.

De foto's zijn geschoten met mijn onvolprezen Rolleicord op Fuji NPH 400 (goed tot 10-2006, 3 jaar verlopen). De scans zijn gemaakt met mijn Epson V500.

Het lijkt wel of het laten ontwikkelen van rolfilm steeds langer duurt, de films zijn nu bijna een week onderweg. Daarna nog eens scannen. Ik heb inmiddels een set C-41 kleurenchemie besteld bij Fotohuis ROVO, zodat ik mijn kleurenfilms zelf kan ontwikkelen. Mijn computerhok is inmiddels al lichtdicht gemaakt. Nog even en ik heb weer een natte DoKa. :lol:

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

wilco1

Re: Soest (NL), sneeuw in de Korte Duinen

Bericht door wilco1 » wo dec 30 2009 7:09 pm

Foto 2 en 3 zien er top uit, in 2 het licht mooi vastgelegd.

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » di jan 05 2010 8:58 am

mooie warme sfeer foto's ondanks de sneeuw :lol: .

groeten Jos

P.S alvast succes met je natte doca... :wink:
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

miesnert

Bericht door miesnert » di jan 05 2010 4:37 pm

Ik vind nummer 2 en 3 mooi.

(Bij mij duurt het ontwikkelen lang geen week ('t is meestal dezelfde dag klaar (meestal met een uurtje), soms de volgende dag).)

Frederix

Bericht door Frederix » di jan 05 2010 5:23 pm

miesnert schreef:Ik vind nummer 2 en 3 mooi.

(Bij mij duurt het ontwikkelen lang geen week ('t is meestal dezelfde dag klaar (meestal met een uurtje), soms de volgende dag).)
Hebben we het beide over rolfilm?

In Amersfoort bracht ik mijn rolfilms altijd bij Foto Cinehouse aan de Leusderweg. Die hadden een soort één-uurservice ook voor rolfilm. Maar ik had echter vaak bedorven negatieven. Zij stelden dat zij daar niet de oorzaak van waren, maar sinds ik mijn films bij de HEMA laat ontwikkelen heb ik nooit meer een bedorven film gehad, de prijs van het ontwikkelen is slechts de helft en de negatieven zijn helemaal vlak en zijn goed in te scannen. Ik moet er alleen een kleine week op wachten.

miesnert

Bericht door miesnert » di jan 05 2010 5:43 pm

Ja, rolfilm 120, 6x6, middenformaat.
Ik breng het naar Keycolor of Kiekie, en beide labs hebben het meestal dezelfde dag nog klaar, 4 euro per rol, dus ook niet echt duurder dan de Hema (ik kan je dan ook aanraden naar een goed lab te gaan, ik bracht mijn negatieven eerst ook naar de Hema, maar kreeg altijd gekraste, beschadigde negatioeven terug, een keer zelfs met een nietje door het laatste shot heen.)

Frederix

Bericht door Frederix » di jan 05 2010 6:48 pm

miesnert schreef:Ja, rolfilm 120, 6x6, middenformaat.
Ik breng het naar Keycolor of Kiekie, en beide labs hebben het meestal dezelfde dag nog klaar, 4 euro per rol, dus ook niet echt duurder dan de Hema (ik kan je dan ook aanraden naar een goed lab te gaan, ik bracht mijn negatieven eerst ook naar de Hema, maar kreeg altijd gekraste, beschadigde negatioeven terug, een keer zelfs met een nietje door het laatste shot heen.)
Bij mijn weten heb ik geen vaklab in de buurt. Bij de HEMA heb ik eigenlijk nooit problemen gehad en ik betaal € 2,60 per film. Ik krijg vandaag of morgen een set C-41 chemie zodat ik zelf mijn films kan ontwikkelen. Schijnt nog makkelijker te zijn dan het ontwikkelen van zwartwit films. Bovendien heb ik ca 30 Agfa CT18 diafilms op 127 spoel. 127 spoel krijg ik volgens mij nergens meer ontwikkeld. CT18 ook niet, maar ik wil eens experimenteren met X-processing, dus CT18 in C41 ontwikkelen. Dan moet ik eerst wel ergens een cameraatje voor 127 spoel scoren.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di jan 05 2010 7:06 pm

"Dan moet ik eerst wel ergens een cameraatje voor 127 spoel scoren."

Een Baby-Rolleiflex of een Yashicamat voor 4 x 4 is tegenwoordig niet zo heel duur meer...

Heerlijk formaatje trouwens. Heb ook ooit een Baby-Rollei gehad. In 1979 ingeruild voor een Nikkor 2,8/24mm.

emdeklerk

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”